2021. Επιτέλους ήρθε. Και ίσως να είναι ένα έτος το οποίο να είχε την μεγαλύτερη προσμονή, στα χρονικά των ετών της καταγεγραμμένης ιστορίας. Όχι όμως τόσο γιατί περιμένουμε κάτι εξαιρετικό να έρθει, αλλά κυρίως γιατί, τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος των ατόμων, απλά ήθελε να τελειώνει το προηγούμενο.
Δικαίως, αν αναλογιστεί κανείς το 2020.
Σίγουρα όμως είχε και τα θετικά του, ίσως όχι πολλά, αλλά τα είχε. Δεν γίνεται να ήταν μόνιμα μια μαύρη, ζοφερή μιζέρια. Θα υπήρχε κάπου, κάτι που θα σας έβγαζε από την μουντάδα των καιρών.
Όντας ένα μέσο με ξεκάθαρη θεματολογία, αποτελούμενο από άτομα που τους αρέσει το gaming, δεν θα μπορούσε η ηλιαχτίδα που έσπαγε αυτή τη μουντάδα, να είναι άλλη από τα Games και γενικά ό,τι σχετίζεται με την αγαπημένη μας βιομηχανία.
Και επειδή είμαστε, ή τουλάχιστον προσπαθούμε, θετικά άτομα, θα αρχίσουμε εμείς, αναφέροντάς σας μικρά διαμάντια και μεγάλες απογοητεύσεις, που μας έμειναν από το έτος που έφυγε.
Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου
Το 2020 έφτασε στο τέλος του και μπορώ να πω ότι ήταν μια πολύ δημιουργική χρονιά και για μένα που έγινα μέλος του site, αλλά και για την βιομηχανία, καθώς είδαμε εξαιρετικές δουλειές να εμφανίζονται κατά την διάρκεια του έτους. Κάποια από αυτά που έπαιξα και είναι αξιομνημόνευτα ήταν το Dragon Ball Z: Kakarot (το οποίο ήταν μια τίμια προσθήκη στην σειρά παιχνιδιών της γνωστής anime σειράς), το Ori and the Will of the Wisps (ένα καταπληκτικό metroidvania, platfotmer-adventure παιχνίδι με φανταστικό art direction), το Legends of Runeterra (προσπάθησα να ξεφύγω από το Hearthstone αλλά απέτυχα), το Football Manager 2021 (πραγματικά από τα καλυτέρα, αν όχι το καλύτερο των τελευταίων ετών) και φυσικά το Hades (το Roguelike των θεών!).
Αν έπρεπε να διαλέξω ένα παιχνίδι που με στιγμάτισε την φετινή χρονιά αυτό θα ήταν το Hades. Μέσα στην καραντίνα, πέρασα αρκετές ώρες σε αυτό και όπως είδατε από το review, με ενθουσίασε πάρα πολύ, κατά κύριο λόγο, λόγω της ιστορίας του η οποία αντλεί έμπνευση από την μυθολογία της χώρας μας.
Από την άλλη, αν έπρεπε να διαλέξω ένα παιχνίδι το οποίο θα χαρακτήριζε γενικά την χρονιά αυτό θα ήταν το Cyberpunk 2077. Μια χρονιά γεμάτη κακοτυχία, πανδημία, σεισμούς και πολλά άσχημα, σιγουρά θα μπορούσε να ταυτιστεί με ένα παιχνίδι το οποίο αν και ήταν 7 χρόνια υπό ανάπτυξη, είναι γεμάτο bugs, glitches, frame drops κλπ. Ευτυχώς όμως η δημιουργός του παιχνιδιού CD Projekt RED, έρχεται σαν το εμβόλιο, καλή ώρα, να σώσει το παιχνίδι από τα προβλήματα του σιγά σιγά με μικρά patches.
Κλείνοντας θα ήθελα να ευχηθώ με την σειρά μου, να έχουμε όλοι μια καλή χρονιά, να μείνουν μακριά μας τα κακά και να έχουμε την υγεία μας απολαμβάνοντας την αγαπημένη μας δραστηριότητα, το gaming.
Ντίνα Λάμπρη
Το 2020 μπορεί αντικειμενικά να ήταν μια όχι και τόσο καλή χρονιά σε πολλούς τομείς, αλλά σε ότι έχει να κάνει με την gaming κοινότητα τα πράγματα σίγουρα πήγαν πολύ καλά.
Τώρα το τι στιγμάτισε εμένα από το 2020 είναι σχεδόν αναμενόμενο.
Το καλύτερο που συνέβη μέσα σε αυτή τη χρονιά για εμένα ήταν με διαφορά τα expansion και τα patch του Hearthstone (ω μα τι έκπληξη).
Από την εισαγωγή του Demon Hunter στα classes, την επιστροφή των Old Gods, μέχρι και τις πιο πρόσφατες αλλαγές στο Battlegrounds, όλα ήταν, ένα προς ένα, μοναδικά (κι ας γκρίνιαζα για αυτά, πάντα θα γκρινιάζω).
Δε μπορώ να πω ότι έμεινα παραπονεμένη από κάτι μέσα σε αυτή τη χρονιά, σε ότι έχει να κάνει με gaming, καθώς ότι παιχνίδι κι αν έπαιξα, από το The Last of Us II έως και το Among Us, ήταν αρκετά καλό και πάντα καλύτερο από τις προσδοκίες μου (Among Us για σένα μιλάω).
Το μόνο που εύχομαι, είναι μέσα στο 2021 η gaming βιομηχανία να συνεχίσει να παράγει το ίδιο ποιοτικά παιχνίδια και να συνεχίσει να ανταμείβει τους παίκτες με κάθε ευκαιρία.
Γιάννης Σαμουήλ
Τι να πρωτοπείς για το 2020. Μια χρονιά λες και βγήκε από ταινία, αλλά αφού εδώ είμαστε για να μιλήσουμε για games, πιστεύω πως η καλύτερη στιγμή του 2020 είναι όταν πήρα στα χεριά μου και άνοιξα για πρώτη φορά το Assassin’s Creed Valhalla. Ο συνδυασμός ενός από τα καλυτέρα games στο είδος του, μαζί με την νορβηγική μυθολογία, ήταν το καλύτερο παιχνίδι που έπαιξα μέσα στο 2020 και πιστεύω πως δύσκολα θα το φτάσει ένα μελλοντικό παιχνίδι.
Από την άλλη, η χειρότερη εμπειρία πιστεύω πως ήταν όταν πήρα στα χεριά μου για δοκιμή το Fallout 76. Είναι και γνωστό πως δεν τρέφω ιδιαίτερή συμπάθια για αυτά τα παιχνίδια, αλλά αν μου δοθεί η ευκαιρία να τα δοκιμάσω το κάνω, και μπορώ να πω, πως το Fallout 76 το έβλεπα και λίγο σαν αγγαρεία. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, η άποψή μου υπάρχει στο review οπότε αν θέλετε μπορείτε να την δείτε εκεί.
Ρωμανός Βαφειάδης
2020. Με τα τόσα που έγιναν, ακόμα και αν αποφασιστεί να διαγραφεί το συγκεκριμένο έτος από τα κιτάπια της ιστορίας, δεν θα μου προκαλέσει καμία εντύπωση.
Θα αρχίσω με τα αρνητικά.
Αναβολές. Πολλές αναβολές. Ίσως και περισσότερες από το αναμενόμενο. Χωρίς υπερβολή, κάποια περίοδο, προς το τέλος του καλοκαιριού, σκάγανε κάθε μέρα ανακοινώσεις εταιριών, όπου ενημέρωναν τους παίχτες, ότι θα έπρεπε να περιμένουν λίγο διάστημα ακόμα μέχρι να πάρουν στα χέρια τους το εκάστοτε παιχνίδι. Βέβαια, αναβολές δεν είχαμε μόνο στους τίτλους παιχνιδιών, αλλά και σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα gaming events της βιομηχανίας. Με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το BlizzCon. Ακόμα όμως και αυτά που έγιναν, έμοιαζαν περισσότερο με skype meetings, παρά με αυτό που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε.
Όμως, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, το ’20, δεν είχε, ανεξάρτητα από την πανδημία, πολλούς μεγάλους τίτλους να δείξει. Εν αντιθέσει με το 21, όπου έχουμε να περιμένουμε πραγματάκια. Και εδώ ίσως να κρύβεται και το μεγαλύτερο αρνητικό. Αφού παιχνίδια, όπως το νέο Horizon, το Vampire: The Masquarade – Bloodlines 2 και πολλά άλλα, είχαν το 2020 σαν έτος στο οποίο θα δούλευαν σε full ρυθμούς για την ολοκλήρωσή τους. Όποτε μην εκπλαγούμε αν το ’21 είναι γεμάτο από νέες αναβολές.
Στα θετικά τώρα…αυτά. Δεν νομίζω ότι το έτος που μας πέρασε θα έχουμε να το θυμόμαστε για κάτι περισσότερο από την κυκλοφορία του Valhalla (μέτριο) και του The Last of Us II (η ηλιαχτίδα που λέγαμε). Ακόμα και το Cyberpunk 2077, δεν νομίζω ότι θα είναι, τουλάχιστον για την ώρα, κάποιο σημείο αναφοράς. Οκ, κυκλοφόρησε μέσα στο 2020, αλλά παιχνίδι θα γίνει μέσα στο 2021, αν φυσικά η CD Projekt RED εκπληρώσει τις υποσχέσεις της για τα πολλά updates.
Αυτά λοιπόν από εμάς. Σίγουρα θα υπήρχαν πολλά ακόμα που θα έπρεπε να αναφερθούν για το 2020, όμως λίγο υπομονή ακόμα και όλα θα γίνουν καλύτερα.
Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους.
Υ.Γ. Οι υπόλοιποι συντάκτες του GameLab, βρίσκονταν κάπου χαμένοι ανάμεσα σε κοψίδια, μπριζόλες και αλκοόλ. Και όπως έχουμε μάθει, από πολλά ενημερωτικά ντοκιμαντέρ, μερικά είδη δεν τα ενοχλείς όταν βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να τους αφήσουμε στην ηρεμία τους και απομακρυνθήκαμε με αργές και ήρεμες κινήσεις.