Anthem
Η τελευταία ελπίδα της Bioware; All you need to know!
Πριν λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το επίσημο trailer του Anthem και έτσι άρπαξα την ευκαιρία να μιλήσουμε λίγο για αυτό. Αν και έχουν εκφραστεί ήδη πάρα πολλά παράπονα λόγω του ότι θα καθυστερήσει και αντί για το 2018 θα κυκλοφορήσει εν τέλει το 2019, έχουμε εναποθέσει όλες τις ελπίδες πάνω του. Σύμφωνα με αναφορές, το Anthem είναι αρκετά πιθανό να κρίνει ακόμα και τη βιωσιμότητα της ίδιας της εταιρείας!
Έχουνε περάσει πλέον κοντά τέσσερα χρόνια από το release της τελευταίας μεγάλης επιτυχίας της Bioware, το Dragon Age 3: Inquisition. Έκτοτε, η εταιρεία δεν είχε να επιδείξει κάτι έως τώρα σε παιχνίδια, καθώς ακύρωσε το Shadow Realms. Και για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το Mass Effect: Andromeda δεν στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών. Πλέον η εταιρία έχει ρίξει όλα τα βαριά της όπλα στο Anthem, σε βάρος παιχνιδιών όπως το Dragon Age 4. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η EA (που έχει στην κατοχή της τη Bioware) είναι γνωστή για το κλείσιμο διάφορων studios που δεν αποδίδουν χρηματικά με πιο πρόσφατο θύμα της την Visceral Games, δημιουργό του Dead Space.
Αρκετά για αυτά όμως, ας προχωρήσουμε στο ίδιο το παιχνίδι..
To Anthem ανήκει στην κατηγορία των mmo-shooter και θα πρέπει να ανταγωνιστεί και να κλέψει κοινό από το Destiny 2, το οποίο αυτή τη στιγμή έχει τη μερίδα του λέοντος σε αυτή τη κατηγορία. Το σκηνικό του μας πηγαίνει μακριά από τη Γη, σε ένα κόσμο που η ανθρωπότητα δεν είναι η κυρίαρχη δύναμη και είναι αναγκασμένη να κρύβεται πίσω από «Το Τείχος». Εκεί ακριβώς είναι που αρχίζουν οι παίχτες ή όπως τους αποκαλεί το παιχνίδι «Freelancers» την περιπέτεια τους στο οχυρό «Tarsus», οπού και θα έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με διάφορα NPCs και να ξεκινήσουν διάφορα quests. Ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι της παραμονής μας στο Tarsus, είναι ότι τα πάντα γίνονται σε first person, με αποτέλεσμα ο παίχτης να αισθάνεται σαν να βρίσκεται πραγματικά εκεί.
JAVELIN
Όπως και ο Jon Snow λοιπόν, οι παίχτες θα εξερευνήσουν τα εδάφη πέρα από το τείχος, όπου το μόνο που έχει απομείνει είναι κάτι ερείπια από πιθανών κάποιο παλαιό ακμάζον πληθυσμό. Σε αντίθεση βέβαια με τον προαναφερθέντα όμως, εκείνοι κάτι ξέρουν και καταλαβαίνουν ότι χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία δεν έχουν καμία ελπίδα. Όπως είναι όμως λογικό, οι freelancers παραείναι αδύναμοι για να εξερευνήσουν το κόσμο μόνοι τους. Χρησιμοποιώντας τη δημιουργικότητα και τη πονηράδα τους λοιπόν φτιάξανε τα Javelin. Τα Javelin είναι ουσιαστικά μηχανικές στολές (κάτι σαν του Ironman) που δίνουν σε αυτόν που τις φοράει τρομερή δύναμη, αντοχή και στυλ. Αυτές οι στολές τους δίνουν την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο περιβάλλον αυτού του ξένου και εχθρικού πλανήτη και να επιβιώσουν. Με αυτά οι παίχτες θα μπορούν για παράδειγμα να βουτήξουν πολύ βαθιά στο νερό, ακόμα και να αντέξουν σε πολύ υψηλά υψόμετρα στον ουρανό. Ναι, έχουνε μέχρι και Jetpacks!
Το Anthem, σαν να είναι επηρεασμένο από τις εποχές, αποφάσισε να μην διαφοροποιήσει τους freelancers τους ίδιους αλλά να στηρίξει το class system του γύρω από τα Javelin και ανάλογα το ποιο χρησιμοποιεί ο κάθε παίχτης (θα μπορεί να έχει πολλά) να έχει διαφορετικό role και abilities. Κάθε ένα από αυτά, θα έχει gear slots (obviously γιατί αλλιώς πως θα κλαίγανε κάποιοι loot-whores ότι δε παίρνουν gear). Ωστόσο δίνει δύο απλά abilities και μία ultimate.
Μέχρι στιγμής μας έχουνε αποκαλυφθεί δύο είδη Javelin: το Ranger, ένα beginner-friendly all around dps javelin (το κλασσικό «τα κάνει όλα και συμφέρει») και το Colossus το οποίο είναι πιο αργό μεν, αλλά αντέχει παραπάνω ζημιά και μπορεί να προκαλέσει επίσης πολύ ζημιά (Colossus Smash??). Τέλος η Bioware φαίνεται να έχει teasarei ένα τρίτο πιθανό healer javelin, αλλά δεν είναι τίποτα σίγουρο ακόμα.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του Anthem, το οποίο θυμίζει Destiny, είναι τα dynamic events. Έρχονται να προσθέσουν ζωντάνια στο παιχνίδι και επιτρέπουν στους παίχτες να μένουν σε εγρήγορση. Ένα από αυτά είναι το Shaper’s Storm το οποίο άμα κρίνουμε από κάποια λόγια στο trailer, μπορεί να είναι wormhole και να οδηγεί κάπου…. το “που” μένει να το μάθουμε.
Η πραγματική δράση ξεκινάει με το που περάσουμε το τείχος, οπού ξαφνικά αλλάζουμε σε third person, προκειμένου να μπορούμε να απολαύσουμε τη φύση του πλανήτη καλύτερα.
Οι παίχτες μπορούν να ταξιδεύουν είτε μόνοι τους είτε με παρέα. Το να ταξιδεύεις με παρέα πιθανών να προσφέρει κάποια buffs και εδώ που τα λέμε μάλλον θα έχει περισσότερη πλάκα.
Προφανώς βγαίνοντας να εξερευνήσουν οι παίχτες αυτό το πλανήτη δε θα μπορούσαν να πηγαίνουν όλα ρόδινα, αλλά θα βρεθούν αντιμέτωποι με διάφορα πλάσματα τα οποία θα μπορούν να σκοτώσουν και να τα lootάρουν. Πέρα από αυτά τα αναμενόμενα πλάσματα θα πρέπει να προσέχουν για ενέδρες από τους ανθρωπόμορφους εξωγήινους «Scar» οι οποίοι ψάχνουν μια στιγμή αδυναμίας για να σκοτώσουν τους freelancers.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι το παιχνίδι δημιουργείται με τη χρήση της μηχανής Frostbite Engine, την οποία έχουμε δει σε παιχνίδια όπως «Star wars: Battlefront II» και «Battlefield Ι». Επίσης στην ιστορία του παιχνιδιού βάζει το χεράκι του και ο Drew Karpshyn, ο οποίος έχει συμβάλει στη καταστροφή της ζωής πολλών από εμάς δουλεύοντας σε παιχνίδια όπως το Baldur’s Gate, Mass Effect Ι&ΙΙ και του Neverwinter Nights.
Προσωπικά με αυτά και με αυτά έχω πολλές ελπίδες για αυτό το παιχνίδι και αν μη τι άλλο μάλλον θα είναι ενδιαφέρον. Cosplayers, έχετε ένα χρόνο και κάτι να ετοιμάσετε τις Javelin στολές σας!