Our Streamers



Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 – PC Review

Η επίκληση στην νοσταλγία δεν είναι πάντα αρκετή

Το Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 είναι ένας top-down τίτλος που κυκλοφόρησε το μακρινό, πολύ μακρινό πλέον, 2004, όταν κυριαρχούσαν οι 2 κονσόλες που διαμόρφωσαν την gaming βιομηχανία όπως είναι σήμερα, το Sony PlayStation 2 και το Microsoft Xbox. Το εν λόγω παιχνίδι αναπτύχθηκε από την Black Isle Studios και η ομάδα αποφάσισε μετά από 16 ολόκληρα χρόνια, όχι μόνο να κυκλοφορήσει μια remastered έκδοση του πρώτου παιχνιδιού, αλλά και του δεύτερου να κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Η σειρά Dark Alliance αποτελεί μια spin-off κατηγορία της τριλογίας Baldur’s Gate, η οποία διαδραματίζεται στον κόσμο του Dungeons and Dragons. Προσωπικά δεν είχα παίξει το παιχνίδι όταν πρωτοκυκλοφόρησε, οπότε η εμπειρία μου ήταν πέρα για πέρα φρέσκια και η αντιμετώπιση μου όσο γίνεται αντικειμενική για ένα παιχνίδι με μηχανισμούς 16 χρόνων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τεχνικός τομέας

Παρακολουθώντας κάποια βίντεο στο YouTube για να μπορέσω να κάνω την σύγκριση για τον τεχνικό τομέα, μπορώ να πω πως υπάρχει μεγάλη αλλαγή. Το παιχνίδι είναι πιο ‘κοφτερό’ και τα textures έχουν βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αυτό όμως δεν ίσχυε και για τα cinematics του τίτλου, τα οποία ήταν ολόιδια με την αρχική έκδοση και, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι και ό,τι καλύτερο στο μάτι. Για να καταλάβετε τι λέω, μπορείτε να παρακολουθήσετε το πρώτο cinematic χωρίς spoilers, παρακάτω.

Κατά τα άλλα, το παιχνίδι βγάζει μάτι ακόμη και με την remastered έκδοση πως είναι περασμένης γενιάς, κάτι το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν με ενόχλησε πολύ, καθώς μου θύμισε τίτλους όπως το Diablo αλλά και το A Bard’s Tale, οι οποίοι ήταν από τους αγαπημένους μου στην παιδική μου ηλικία.

Gameplay

Το παιχνίδι σου επιτρέπει να παίξεις με 5 fixed classes, τα οποία από αριστερά προς τα δεξιά στην παραπάνω εικόνα είναι τα εξής: Human Barbarian, Dark Elf Monk, Moon Elf Necromancer, Dwarven Rogue και Human Cleric. Όντας λάτρης του hack ‘n’ slash στην κυριολεξία, επέλεξα τον Human Barbarian και μπορώ να πω πως η επιλογή μου ήταν ικανοποιητική για το γούστο μου (είχε και hack, είχε και slash).

Έπαιξα με συνδεδεμένο ένα χειριστήριο DualShock 4, το οποίο μπορώ να πω πως είχε μια πολύ καλή αίσθηση στον χειρισμό και εύκολη συνδεσιμότητα στο παιχνίδι, αν και τα key prompts στην οθόνη μου ήταν εκείνα του Xbox. Το button layout ήταν πολύ απλό: X για επίθεση, O για μαγείες, Δ για jump και το τετράγωνο για το interact με τον κόσμο. Από εκεί και πέρα, το R1 ήταν το κουμπί για το block, ενώ τα L2 και R2 ήταν τα κουμπιά για Mana Potion και Health Potion αντίστοιχα.

Ένα στοιχείο που δεν μου άρεσε καθόλου, ήταν πως το παιχνίδι δεν είχε κάποιο σύστημα lock-on στους εχθρούς, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζω πότε είμαι στην σωστή απόσταση για να χτυπήσω ή ακόμη καλύτερα, όταν αντιμετώπιζα ομάδες από mobs, ποιο από όλα θα χτυπήσω. Επίσης, τα mobs δεν είχαν ποτέ μπάρα ζωής για να ξέρω αν είμαι κοντά στο να τα σκοτώσω ή όχι, με μοναδική εξαίρεση τα bosses.

Το Dark Alliance 2 υποστηρίζει τοπικό multiplayer μέχρι 2 παίκτες το οποίο για να είμαι ειλικρινής δεν δοκίμασα, είμαι σίγουρος όμως πως θα πρόσθετε στην εμπειρία, πόσο μάλλον όσον αφορά την παλιά του έκδοση. Είναι εν ολίγοις ένα παιχνίδι που θα έπαιζα co-op με κάποιον φίλο μου ή με τα αδέρφια μου και πιστεύω πως θα περνούσα και καλά.

Το level up σύστημα είναι ίσως το πιο βασικό σύστημα που έχω δει σε rpg τίτλο, με κάποιες πολύ βασικές επιλογές, όπως είναι το hit point regeneration και το two-handed proficiency αλλά και ορισμένα skills, όπως είναι το Cleave και το Barbarian Rage, τουλάχιστον όσον αφορά τον Human Berserker που δοκίμασα.

Ήχος

Για τον ήχο δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να πούμε, καθώς το παιχνίδι χρησιμοποιεί τα ίδια assets με πριν από 16 χρόνια, δηλαδή τα ίδια voice-overs, soundtracks και sound effects, αφήνοντας μου μια επίγευση τουλάχιστον ξεπερασμένη.

Το τελικό πόρισμα

Το Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 είναι ένα παιχνίδι που μπορώ να καταλάβω γιατί ήταν τόσο αγαπητό το 2004. Το gameplay του για την τότε εποχή ήταν αρκετά πρωτοποριακό, ήταν βασισμένο στο lore του Dungeons and Dragons που τόσοι και τόσοι ανά τον κόσμο αγαπούν, ενώ η δυνατότητα να μπορείς να παίξεις τοπικό co-op με κάποιον φίλο σου είναι μια εμπειρία ανεκτίμητη, κι επίσης κυκλοφόρησε σε μια εποχή που τα dungeon crawlers γνώριζαν τεράστια άνθιση.

Πλέον όμως έχουμε 2022 κι όσο αντικειμενικοί κι αν είμαστε, πρέπει στο τέλος της ημέρας να είμαστε και ρεαλιστές. Όσοι το δοκιμάσετε για πρώτη φορά, το campaign διαρκεί περίπου 12 ώρες, δεν είμαι τόσο σίγουρος όμως πως θα είναι ευχάριστες για εσάς. Κατά την ταπεινή μου άποψη, το παιχνίδι απευθύνεται σε εκείνους που το έπαιξαν πρώτη φορά 16 χρόνια πριν, είτε στο PS2 είτε στο Xbox. Από την άλλη όμως, δεν συγχωρείται το γεγονός πως η χρέωση για μια απλή μεταφορά στους ηλεκτρονικούς να φτάνει στα 30€. Θα περίμενα στην θέση σας κάποια έκπτωση για τον τίτλο κι ακόμη και τότε, θα το σκεφτόμουν αρκετά πριν το αγοράσω.

Βαθμολογία: 5/10

Σχόλια

About Κώστας Τσιώλης

Η σχέση μου με τα video games ξεκίνησε στην παιδική μου ηλικία, με την κονσόλα Sega Mega Drive και παιχνίδια όπως Contra, Virtua Fighter, Splatterhouse και Mortal Kombat. Έκτοτε, έχουν περάσει από τα χέρια μου χειριστήρια τόσο του Xbox όσο και του PlayStation, όμως η μεγάλη μου αγάπη πλέον είναι το PC Gaming. Τα βιντεοπαιχνίδια για εμένα είναι η τελειοποιημένη μορφή της ψυχαγωγίας, αλλά και ένα είδος τέχνης. Θεωρώ την τριλογία Dark Souls ως αγαπημένα μου παιχνίδια γιατί μου αρέσει να βασανίζομαι, αλλά και να ανταμείβομαι στο τέλος. Α, και είμαι και χημικός στον ελεύθερο μου χρόνο.

Check Also

Η ιστορία του God of War – part 1

Με αφορμή την κυκλοφορία του God of War: Ragnarok, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει στις …