Με αφορμή τα 15 χρονιά Assassin’s Creed που γιορτάζει η Ubisoft και επειδή ξέρω ποσό σας άρεσε το πρώτο άρθρο με την ιστορία του Tom Clancy’s Rainbow Six είπα να συνεχίσω να γραφώ retrospective άρθρα, και όπως όλοι καταλάβατε σήμερα θα μιλήσουμε για την ιστορία του Assassin’s Creed.
To Assassin’s Creed είναι ένα action-adventure παιχνίδι από την Ubisoft, του οποίου τα γεγονότα διαδραματίζονται σε διάφορες χρονικές περιόδους της ιστορίας, οπού σημαντικά γεγονότα λάμβαναν μέρος, τουλάχιστον στα περισσότερα παιχνίδια της σειράς. Στο Assassin’s Creed μπαίνουμε στον ρολό ενός ειδικά εκπαιδευμένου εκτελεστή από το τάγμα των Assassin’s Creed και στα παιχνίδια θα εξερευνήσουμε μεγάλα open-world περιβάλλοντα. Φυσικά, όντας εκτελεστές, θα πρέπει να δολοφονούμε διάφορους σημαντικούς στόχους για να προχωρήσουμε στην ιστορία.
Η γέννηση του Assassin’s Creed
Αρχικά προτού σας αναφέρω πώς ακριβώς ήρθε η ιδέα για αυτό το νέο IP, πρέπει νομίζω να κάνουμε μια μικρή αναφορά από που πήρε η σειρά τις επιρροές της. Σύμφωνα με την ερευνά μου ένα μεγάλο και ίσως και το σημαντικότερο κομμάτι που είχαν σαν επιρροή ήταν το Prince of Persia, ένα ακόμα action-adventure franchise του 2000 που αν και είχε μεγάλη επιτυχία, η Ubisoft αποφάσισε να το παρατήσει.
Το 2003, οπού το development του Prince of Persia and the Sands of Time ολοκληρώθηκε, η Ubisoft έδωσε στον director Patrice Desole την “αποστολή” να δημιουργήσει ένα sequel για το παιχνίδι με το όνομα Prince of Persia Assassin, οπού θα είχαμε ένα νέο πρωταγωνιστή, έναν νέο assassin χαρακτήρα και τον Prince πλέον σαν ένα NPC χαρακτήρα οπού ο παίχτης θα είχε ένα είδος interaction μαζί του.
Η Ubisoft όμως αποφάσισε πως δεν θα ήταν και το κατάλληλο για το IP του Prince of Persia, έτσι λοιπόν έδωσε το πράσινο φως ώστε ο Desole να ξεκινήσει ένα νέο IP.
Η ανακοίνωση του Assassin’s Creed
Το 2006 λοιπόν, ένα νέο trailer βγήκε στην δημοσιότητα από την Ubisoft ανακινώντας το νέο της IP. Αυτό που αντίκρισαν οι gamers της τότε εποχής ήταν ένα νέο, μοναδικό francise, το οποίο θα ήταν ότι πιο καινοτόμο θα κυκλοφορούσε για τις next-generation κονσόλες της εποχής, με τους παίχτες να μπαίνουν στην θέση ενός θρυλικού Assassin, όπου θα μπορούσαν να κάνουν βόλτες σε ένα τεράστιο open world environment μιας πόλης, να σκαρφαλώνουν σχεδόν σε όλα τα κτίρια, να πολεμάνε και να προσπαθούν να αποφύγουν εχθρικούς στρατιώτες και να πηδάνε από οροφή σε οροφή κάνοντας ένα είδος parkour.
Αν και το project ήταν αρκετά υποσχόμενο, με τους gamers να περιμένουν πώς και πώς να γίνουν assassins, φαινόταν αδύνατο για την εποχή η υλοποίηση όλων αυτών που ήθελε να προσφέρει στους παίχτες ο συγκεκριμένος τίτλος. Βέβαια, για καλή μας τύχη, όλα αυτά που υποσχέθηκε η Ubisoft στο trailer τελικά έγιναν και περίπου 1 χρόνο μετά, τον χειμώνα του 2007, είχαμε την κυκλοφορία του πρώτου Assassin’s Creed.
Στο Assassin’s Creed οι παίχτες ελέγχαν έναν bartender της σημερινής εποχής (μιλάμε για το 2007) με το όνομα Desmond Miles, ο οποίος περνάει από διαφορά Sci-Fi tests σε ένα κτίριο της Abstergo, σε ένα memory simulation μηχάνημα με το όνομα Animus, οπού έδινε την δυνατότητα σε οποίον το χρησιμοποίει να έχει πρόσβαση σε αναμνήσεις των προγονών του και να τις ξαναζεί, δίνοντας του την δυνατότητα να έχει τον απολυτό έλεγχο και να εξερευνάει ελευθέρα τον κόσμο. Έτσι λοιπόν στο μακρινό 1191 οι παίχτες παίρνουν τον έλεγχο ενός Assassin με το όνομα Altaïr Ibn-LaʼAhad ένα θρυλικό assassin από την Συρία που έζησε κατά την διάρκεια της 3ης σταυροφορίας.
Η αποστολή του Altaïr ήταν να κυνηγήσει 9 στόχους μια οργάνωσης που ονομαζόταν Templars, Mε την ολοκλήρωση αυτής της αποστολής ο Altaïr μαθαίνει την ανατριχιαστική αλήθεια για τον αρχαίο πολιτισμό και το παιχνίδι τελειώνει με πολλά αναπάντητα ερωτήματα.
Αν και η ιστορία του παιχνιδιού ήταν ένα από τα δυνατά του κομμάτια, αυτό που έκανε το Assassin’s Creed να ξεχωρίζει στην πραγματικότητα ήταν το ξεχωριστό gameplay του, οπού ερχόταν με ένα και μοναδικό climbing στυλ κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για εκείνη την εποχή. Με το πιο εντυπωσιακό να είναι το freeform climbing mechanic, οπού απλά έπρεπε να τρέχεις σε έναν τοίχο ή ένα κτίριο και μπορούσες να το σκαρφαλώσεις. Αν και είχε πολλά προβλήματα, όταν λειτουργούσε σωστά ήταν ένα από τα καλυτέρα σημεία του παιχνιδιού.
Σημαντικό κομμάτι φυσικά έπαιξε και το σύστημα μάχης του παιχνιδιού το οποίο ήταν και αυτό εντυπωσιακό και πρωτοπόρο για την εποχή του.
Αν και το παιχνίδι είχε να μας προσφέρει ένα πολύ ωραίο fighting system ως assassin θα έπρεπε ως επί των πλείστων να είναι ένα stealth game, έτσι λοιπόν το παιχνίδι είχε πάλι αρκετά καινοτόμα mechanics για την εποχή του, όπου ο Altaïr θα μπορούσε να κάνει blend με το περιβάλλον, όπως να κρυφτεί μέσα σε ένα πλήθος μονάχων και να προχωράει μαζί τους, να περνάει μέσα από το πλήθος με ρεαλιστικό τρόπο βλέποντας τον Altaïr να σπρώχνει τον κόσμο ώστε να περάσει, ακόμα και να καθίσεις σε παγκάκια, τα οποία δεν ήταν μόνο για το φαίνεσαι αλλά μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε και για την ολοκλήρωση αποστολών.
Αν και το παιχνίδι είχε διαφορά προβλήματα, κυρίως στα missions και στον περιορισμό των abilities του Altaïr, αν λάβουμε υπόψιν ότι μιλάμε για έναν master assassin, οι gamers της εποχής έγιναν μάρτυρες ενός εκ των πιο έξυπνων και μοναδικών gaming concepts της εποχής, από τα γραφικά μέχρι και το gameplay, έτσι λοιπόν δεν φάνηκε σε κανέναν περίεργο όταν ανακοινώθηκε ένα sequel του παιχνιδιού.
Η συνέχεια του Saga
Υστέρα από την επιτυχία που γνώρισε το πρώτο Assassin’s Creed, η Ubisoft αποφάσισε να τριπλασιάσει τον αριθμό των developers που δουλεύαν στο project και ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε ένα sequel. Έτσι λοιπόν την άνοιξη του 2009 είχαμε την ανακοίνωση του Assassin’s Creed 2 το οποίο θα κυκλοφορούσε των χειμώνα του ιδίου έτους, το οποίο θα έπαιρνε μέρος μετά τα γεγονότα του original παιχνιδιού.
Αυτή την φορά, αντί για τον Altaïr Ibn-LaʼAhad, έχουμε έναν χαρακτήρα, ο οποίος στη πορεία θα εξελιχθεί ως ένας εκ των πιο αγαπημένων και γνωστών χαρακτήρων της gaming βιομηχανίας, τον Ezio Auditore da Firenze. Στο παιχνίδι ταξιδεύουμε πλέον στην Ιταλία οπού μετά τον θάνατο των γωνιών του, ο Ezio, με την βοήθειά του θείου του Mario, ξεκινάει το ταξίδι του να γίνει Assassin ψάχνοντας εκδίκηση.
Αν και το δεύτερο μέρος της σειράς χρησιμοποίησε την ιδιά φόρμουλα, πολλά από τα αρνητικά σχόλια που απέσπασε το πρώτο παιχνίδι φαίνεται να είχαν διορθωθεί, κάνοντας το open world του παιχνιδιού μια πιο διασκεδαστική εμπειρία. Τα missions του παιχνιδιού είχαν περισσότερη ποικιλία, με περισσότερα πράγματα να κάνεις, ενώ επίσης είχαμε και κάποια puzzle τα οποία έπαιρναν μέρος σε αρχαίες κατακόμβες που αν τις ολοκλήρωνε ο παίχτης του έδινε την master assassin στολή του Altaïr. Αρκετή βελτίωση υπήρχε και στο combat του παιχνιδιού οπού προστέθηκε το counter attack κάνοντας την μάχη να αποκτά διαφορά variations.
Οι βελτιώσεις και οι νέες προσθήκες στο παιχνίδι έκαναν το Assassin’s Creed 2 να πάρει ένα σκορ 90% θετικών κριτικών, έτσι λοιπόν η μεγάλη επιτυχία του παιχνιδιού έκανε την Ubisoft να ανακοινώσει και να ξεκινήσει το development του επομένου τίτλου της σειράς.
Κάπου εδώ όμως θα τελειώσει το πρώτο μέρος της ιστορίας του Assassin’s Creed, μιας και το ταξίδι μας στην ιστορία αυτού του θρυλικού IP είναι αρκετά μεγάλο για ένα μόνο κείμενο. Έτσι λοιπόν, θα συνεχίσουμε την ιστορία μας στο επόμενο μέρος, λίαν συντόμως.
Σχόλια 1