Ήρθε λοιπόν η στιγμή να κλείσουμε τo ταξίδι μας στην ιστορία του Assassin’s Creed με το 4ο και τελευταίο κομμάτι της ιστορίας, ενός εκ των πιο γνωστών σειρών παιχνιδιών της gaming βιομηχανίας.
Το κοινό και ειδικότερα οι fans της σειράς, έδειχναν πως πλέον το franchise είχε κουράσει και πως η Ubisoft ίσως θα έπρεπε να σκεφτεί να σταματήσει να βγάζει κάθε χρόνο κι από έναν AC τίτλο.
Ο επόμενος σταθμός
Μετά το release του Assassin’s Creed: Black Flag το 2013, η Ubisoft Montreal ανέλαβε το task να αρχίσει το development ενός Assassin’s Creed παιχνιδιού που θα διαδραματιζόταν στην Αίγυπτο. Κάτι το οποίο φαίνεται πως πήραν αρκετά σοβαρά, αφού στην περίοδο αυτή των 4 ετών που διήρκησε η ανάπτυξη του νέου παιχνιδιού, πάνω από 1000 άτομα δουλέψαν στο συγκεκριμένο project.
Η Ubisoft μάλιστα, ήθελε να κάνει το νέο αυτό παιχνίδι όσο το δυνατόν πιο ιστορικά ακριβές γίνεται, έτσι αποφάσισε να προσλάβει ακόμα και ιστορικούς και αιγυπτιολόγους ως σύμβουλους για την δημιουργία του.
Το 2017 λοιπόν είχαμε την κυκλοφορία του Assassin’s Creed Origins. Αν και κάθε χρόνο από το 2009 και μετά είχαμε μια νέα κυκλοφορία ενός Assassin’s Creed τίτλου, η Ubisoft πείρε την απόφαση να αφιερώσει έναν επιπλέον χρόνο στο development του παιχνιδιού με σκοπό να το κάνει όσο καλύτερο μπορεί. Αυτή η απόφαση φυσικά επηρεάστηκε αρκετά από το κακό launch του Unity και τα απογοητευτικά νούμερα στις πωλήσεις του Syndicate.
Όμως το Assassin’s Creed είχε γίνει 10 χρονών και είχε αρχίσει να υπάρχει μια στασιμότητα γύρω από την σειρά. Με αφορμή αυτό, αλλά και για να κρατήσει τους fans ευχαριστημένους, η Ubisoft πρόσθεσε αρκετές μεγάλες αλλαγές στον νέο τίτλο, με μια από τις πιο σημαντικές να είναι το hit-box combat system, οπού μπορούσες να αποτύχεις να χτυπήσεις τον αντίπαλο σου κάνοντας την μάχη πιο δύσκολη έχοντας πλέον 2 τύπους attack, light και heavy.
Εκτός από το main story του παιχνιδιού πλέον μπορούμε να εξερευνήσουμε ελευθέρα τον open world κόσμο της Αίγυπτου κάνοντας side missions, να εξερευνήσουμε τάφους και πυραμίδες, να κάνουμε raid σε bandit camps και διαφορά αλλά, ενώ επίσης πλέον έχουμε ένα μεγαλύτερο skill tree από ό,τι έχουμε συνηθίσει με 3 branches που το καθένα μας προσφέρει κάτι διαφορετικό. Ο κόσμος ήταν πιο δυναμικός, με ανεμοθύελλές κα διαφορά καιρικά φαινόμενα και τους NPC να έχουν μια καθημερινή ρουτίνα πλέον.
Όλα αυτά αλλάξαν την πορεία που είχε πάρει η σειρά τα τελευταία 10 χρονιά, μετατρέποντας το από ένα action adventure stealth game, σε ένα action-rpg παιχνίδι, με μερικά stealth στοιχεία.
Το Assassin’s Creed Origins κατάφερε να ξεπεράσει την αποτυχία των προηγουμένων 2 τίτλων, λαμβάνοντας υψηλές κριτικές για όλα τα στοιχεία του, από το gameplay έως και την ιστορική ακρίβεια, πουλώντας πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα.
Το ταξίδι στην αρχαιά Ελλάδα
Το 2018 λοιπόν το Assassin’s Creed Odyssey κυκλοφόρησε, ακολουθώντας την μυθολογική ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου, μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης, το 431-422 π.Χ..
Αυτή την φορά όμως, αντί να είμαστε μάρτυρες του πολέμου μεταξύ των Assassins και των Templars, το Odyssey κάνει focus στην Ελληνική Μυθολογία, οπού για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς μπορούμε να διαλέξουμε τον πρωταγωνιστή μας, τον Alexio ή την Kassasndra οπού και οι 2 είναι Έλληνες μισθοφόροι και ανάλογα και ποιον θα διαλέξουμε, επηρεάζεται και λίγο το τέλος του παιχνιδιού.
Κατά την διάρκεια του campaign όμως, θα χρειαστεί να πάρουμε αρκετές διαφορετικές αποφάσεις, όπου και αυτές με τη σειρά τους, μπορούν να επηρεάσουν την ιστορία και τον τρόπο με τον οποίο θα κλείσει αυτή.
Πέρα όμως από το plot του παιχνιδιού και τον τρόπο που ήταν στημένη η ιστορία, το Odyssey ακολουθούσε τα βήματα του Origins, με αρκετά RPG στοιχεία, μεγάλη γκάμα σε όπλα, έναν τεράστιο κόσμο να εξερευνήσουμε και φυσικά ένα μεγάλο skill tree.
Αν και το Odyssey απέσπασε αρκετά θετικά σχόλια για τον μεγάλο Open world κόσμο του, το gameplay και τα γραφικά του, ο ρυθμός της ιστορίας και φυσικά τα microtransactions που εμφανίστηκαν στο παιχνίδι, έδρασαν αρνητικά με τους gamers να μην διστάζουν τα το “ρίξουν στην πυρά”. Παρόλα αυτά, κατάφερε να αποσπάσει αρκετά υψηλές βαθμολογίες και να πουλήσει κι αυτό πάνω από 10 εκατομμύρια αντίτυπα.
Odin is with us
To 2020 κυκλοφόρησε ένα ίσως από τα πιο αγαπημένα παιχνίδια Assassin’s Creed όσο αφορά την πλοκή της ιστορίας. Ο λόγος φυσικά για το Assassin’s Creed Valhalla, το οποίο διαδραματίζεται χρονικά μεταξύ του 872-878, ακολουθώντας μια φανταστική ιστορία κατά την διάρκεια της εισβολής των Viking στην Βρετάνια, βλέποντας μέσα από τα ματιά του πρωταγωνιστή την ιστορίας Eivor Varinsson ή Varinsdottir ανάλογα με το τι φύλο θα επιλέγαμε να παίξουμε, έναν Viking raider.
Σε αντίθεση με το Odyssey, το ποιον πρωταγωνιστή θα διαλέξουμε να παίξουμε δεν θα αλλάξει την τροπή της ιστορία καθώς ουσιαστικά είναι το ίδιο πρόσωπο, απλά άλλο φύλο. Το Valhalla πρόσθεσε μια μεγάλη γκάμα από νέα όπλα, όπως greatswords, flails κλπ., ενώ πλέον μπορούμε να έχουμε dual-wield σχεδόν όλα τα όπλα που υπάρχουν στο παιχνίδι.
Το Valhalla δίνει περισσότερο βάρος στο stealth κομμάτι, οπού είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σειράς και επίσης προσθέτει μια μεγάλη γκάμα από enemy archetypes που το καθένα έχει το δικό του playstyle. Επίσης αντί για το παραδοσιακό leveling σύστημα, το παιχνίδι δίνει περισσότερο βάρος στην επιλογή των skills μέσω του skill tree.
Το Assassin’s Creed Valhalla κατάφερε να κάνει το πιο επιτυχημένο launch από οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της Ubisoft σε PC, αφού, σε με μόλις μια εβδομάδα μετά το release του, το Valhalla κατάφερε να συγκεντρώσει 1,8 εκατομμύρια παίχτες. Αν και το Assassin’s Creed Valhalla είναι ήδη ένα πολύ μεγάλο παιχνίδι, έχει στο ενεργητικό του 3 expansion που μας ταξιδεύουν σε διαφορά μέρη ανοίγοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους ορίζοντες μας, αναφορικά με την εξερεύνηση και την ιστορία που βλέπουμε.
Φυσικά μπορείτε να δείτε περισσότερα για το Valhalla και την άποψή μου για το συγκεκριμένο παιχνίδι εδώ.
Κλείσιμο
Από το 2007 έως το 2020, το franchise του Assassin’s Creed έχει γίνει ορόσημο για κάθε gamer. Η Ubisoft έχει καταφέρει να εξελίξει την σειρά και να προσθέτει συνέχεια και κάτι καινούργιο, κι από ό,τι φαίνεται δεν θέλει να την αφήσει εδώ, έχοντας ήδη ανακοινώσει αλλά 3 παιχνίδια που θα βγουν σε ένα βάθος χρόνου.
Περιμένουμε λοιπόν να δούμε το τι θα φέρουν μαζί τους αυτά τα παιχνίδια και ποιος ξέρει, ίσως τελικά αυτή να μην ήταν η τελευταία μας στάση κι να χρειαστεί να συνεχίσουμε το ταξίδι αυτό σε λίγα χρόνια.