Our Streamers


mortal kombat

Η ιστορία του Mortal Kombat – part 1

Μιας και το Mortal Kombat, η απολυτή fighting game σειρά, έφτασε τα 30 χρονιά, είπα να κάνουμε μια αναδρομή στο πώς δημιουργήθηκε η σειρά, από που ξεκίνησε και ποια ήταν η πορεία της αυτά τα 30 χρονιά, οπότε ελατέ μαζί σε ένα νέο ταξίδι στο παρελθόν, με σκοτεινούς προορισμούς όπως το Outworld και τα Nether Realm.

Η πρώτη εμφάνιση του Mortal Kombat ήταν το 1992, με το πρώτο παιχνίδι της σειράς, με την ονομασία Mortal Kombat, το οποίο φυσικά είχε φέρει μεγάλη αναστάτωση στο τότε κοινό για τις βίαιες και αιματηρές σκηνές που είχε, φτάνοντας τους παράγωγους του παιχνιδιού έως και στα δικαστήρια.

Το Mortal Kombat είχε κάνει κάτι πρωτοποριακό για την εποχή του, χρησιμοποιώντας real life actors για την δημιουργία του παιχνιδιού, καθώς ήταν και η πρώτη φορά που είχε χρησιμοποιηθεί κάτι τέτοιο.

Από τότε, σχεδόν κάθε χρόνο, είχαμε κι από ένα νέο Mortal Kombat παιχνίδι μετρώντας συνολικά 19 παιχνίδια. Aν και το κάθε παιχνίδι είχε ξεχωριστό story και άλλους χαρακτήρες, έχουν όλα ένα κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ τους, το gore στοιχείο τους και φυσικά τα καλυτέρα fighting combos.

Η δημιουργία του Mortal Kombat

Το 1991, η Midway Games έδωσε στους Edward Boone και John Tobias την αποστολή να δημιουργήσουν ένα fighting game με σκοπό να συναγωνιστούν την Capcom και το Street Fighter, που ήδη είχε αρχίσει να αποκτά ένα μεγάλο και φανατικό κοινό. Οι developers λοιπόν, μαζί με τους John Vogel και Dan Forden, αρχίσαν να πετάνε διάφορες ιδέες για ένα ninja themed brawler. Βέβαια αυτές οι ιδέες δεν αρέσαν και πολύ στην Midway Games καθώς ήθελαν ένα movie tie-in game στο οποίο θα έπαιζε ο Jean-Claude Van Damme. Τελικά, το συγκεκριμένο σχέδιο δεν κατάφερε να δουλέψει, έτσι η Midway συμφώνησε με το αρχικό σχέδιο τον developers και τους επέτρεψε να συνεχίσουν με το Project που είχαν σκεφτεί.

Λίγους μήνες μετά ένα πρωτότυπο του παιχνιδιού κυκλοφόρησε, στο οποίο είχαμε ένα σχετικά μικρό roster από fighters που χρησιμοποιούσαν μια μίξη από, απλές, κινήσεις του καράτε, όπως κλοτσιές και μπουνιές, αλλά μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν special magical attacks, όπως fireballs και teleportation. Το συγκεκριμένο feature δεν ήταν και πολύ σύνηθες εκείνη την εποχή έτσι βοήθησε αρκετά ώστε να χαρακτηριστεί το μοναδικό aesthetic που είχε το franchise.

Βέβαια αυτό που έκανε το πραγματικά το Mortal Kombat ξεχωριστό είναι η υπερβολική βία και το gore στοιχείο, το οποίο φυσικά αναπτύχθηκε περισσότερο όταν η ομάδα άρχισε να πειραματίζεται περισσότερο στα finisher sequences.

Σύμφωνα με το περιοδικό GamePro, ο Boone και ο Tobias μισούσαν το dizzying mechanic το οποίο εφαρμοζόταν στα fighting games, οπού ο ένας παίχτης θα ήταν stunned κατά την διάρκεια του match, έτσι σκέφτηκαν το συγκεκριμένο mechanic να γίνεται στο τέλος του match, οπού ο παίχτης θα μπορούσε να κάνει μια τελική κίνηση με σκοπό να ταπεινώσει τον αντίπαλο του.

Αυτό το mechanic τελικά εξελίχτηκε ώστε να γίνει πιο περίτεχνo και έτσι γεννήθηκε το γνωστό σε όλους μας, Fatality. Στην συνέχεια, προστέθηκαν ακόμα περισσότερα effects, όπως τα blood effects και τα grusome gory backdropes με μοναδικό σκοπό να παγιοποιήσουν την gore ταυτότητα του franchise.

Το gameplay του Mortal Kombat βασίζεται σε άλλα δημοφιλή fighting games της εποχής, με ένα 2d side-scrolling design και με ένα basic button configuration τα οποία αποσκοπούν σε διαφορά punches and kicks. Χρησιμοποιώντας όμως έναν συνδυασμό από αυτά, οι παίχτες μπορούν να πέτυχουν διαφορά combos και τα two-step directional combos μπορούσαν να αποδώσουν σε magical moves όπως το γνωστό σε όλους ‘’GET OVER HERE’’ του Scorpion.

Με σκοπό να αποφύγουν το pixelated design των χαρακτήρων της εποχής και με σκοπό να μας δώσουν πιο ρεαλιστικούς χαρακτήρες, διάφοροι ηθοποιοί τοποθετήθηκαν μπροστά από μια high band κάμερα και έγινε ένα record ενώ πραγματοποιούσαν βασικά actions όπως μπουνιές και κλοτσιές.

Αργότερα τα frames από το footage κοπήκαν και δημιουργήθηκαν διαφορά sprites τα οποία μπορούσαν να ελεγχθούν σε μια απλή αρένα, ενώ αργότερα προστέθηκαν αρκετά layers με σκοπό να δώσουν περισσότερο βάθος στο background.

Πώς προέκυψε το όνομα του παιχνιδιού

Αν και υπάρχουν διάφορες αναφορές για το πώς ήρθε η ιδέα για το όνομα, ο Boone ισχυρίζεται πως προήλθε όταν κάποιος άλλαξε το C στο όνομα με K αστειευόμενος, ενώ ο Tobias ισχυρίζεται πως αλλάξαν το όνομα για να ξεπεράσουν κάποια προβλήματα με το trademark.

Ό,τι πάντως και από τα 2 να ισχύει, το όνομα έμεινε και το Mortal Kombat κυκλοφόρησε επισημά το 1992 στα arcades.

Το lore του Mortal Kombat

Το plot του κλασσικού παιχνιδιού ήταν αρκετά μικρό, μαθαίνοντας την ιστορία μέσω του scrolling text στο αρχικό screen στα arcades και μέσω των μικρών επίλογων όταν τελείωνε το ladder με ένα χαρακτήρα. Για να δώσει μια παραπάνω ώθηση στο καινούργιο της franchise η Midway και να αναπτύξει παραπάνω το lore του, κυκλοφόρησε ένα mail-in comic book το οποίο συνδυάστηκε με την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Το Mortal Kombat διαδραματίζεται σε ένα συμπάν οπού απαρτίζεται από διαφορά realms, όπως τα Earth Realm που είναι η Γη όπως την ξέρουμε, το Outwοrld και διαφορά ακόμα realms που θα γινόταν γνωστά αργότερα.

Kάθε realm εποπτεύεται από έναν αριθμό μικρότερων θεών, ενώ το σύμπαν το κυβερνάνε οι Elder Gods. Ενώ γενικά είναι χωριστά, τα κάθε realm έχει την ικανότητα να κατακτήσει και να επεκταθεί σε άλλα βασίλεια εάν επικαλεστεί το Μortal Κombat. Το concept είναι αρκετά απλό, αν ένα από τα realms θέλει να κατακτήσει το άλλο θα πρέπει να το προκαλέσει ένα fighting tournament και να κερδίσει 10 συνεχόμενες φορές. Το Outworld με leader τον Shao Khan έχει καταφέρει αρκετά Mortal Kombat και έχει κατακτήσει πολλά από τα αλλά βασίλεια καταφέρνοντας να συγκεντρώσει ένα πολύ μεγάλο στρατό.

Και φυσικά, επόμενος στόχος του Shao Khan, είναι το Earth Realm, με τον Θεό του κεραυνού, τον Raiden, να αρχίζει να εκπαιδεύει μια elite ομάδα πολεμιστών με σκοπό να υπερασπιστούν την Γη, από τον Shao Khan και τους δικούς του πολεμιστές, όπως ο αήττητος εδώ και 5 αιώνες Goro, αλλά και ο πανούργος μάγος Shang Tsung ο οποίος παίρνει δύναμη από τις ψυχές των αντιπάλων του.

Αν και θα μπορούσα ακόμα να γραφώ για το MK κάπου εδώ θα σας αφήσω και θα τα πούμε την επόμενη φορά με την συνέχεια της ιστορίας.

Διαβάστε ακόμη:

Η ιστορία του God of War – part 1

Η ιστορία του Assassin’s Creed – part 1

Σχόλια

About Γιάννης Σαμουήλ

Με λένε Γιάννη Σαμουήλ μπορείτε όμως να με φωνάζετε και Râgnarök. Καθώς πάντα ήθελα να ήμουν Viking και πολεμάω για να κερδίσω την θέση μου στην Valhalla. Επειδή όμως με εμποδίζουν κάποιες μικρές λεπτομέρειες τελικά παίζω video games, από την εποχή των Atari (ναι είμαι τόσο παλιός που φύσαγα την κασέτα όταν δεν έπαιζε). Επιρροές σε παιχνίδια έχω κυρίως από MOBA, RPG και FPS άλλα οποίος θέλει τον παίζω και 1v1 σε fighting (μήπως και πάρουμε ποτέ αυτήν τη θέση στη Valhalla).

Check Also

Ανασκόπηση 2022: Ένα γεμάτο έτος μέσα από τα μάτια των συντακτών του GameLab

Το 2022, κατά γενική ομολογία, δεν ήταν και το πιο εύκολο έτος της ιστορίας. Παρά …