Our Streamers



Ο κόσμος του Scarlet Nexus δε λειτουργεί όπως τον περιμέναμε

Το Scarlet Nexus είναι ένα από τα πιο πρόσφατα Action-RPG που υπάρχουν εκεί έξω και κυκλοφόρησε στις 25 Ιουνίου από τη Bandai Namco, Από την κυκλοφορία του λοιπόν, το παιχνίδι επιχείρησε να δημιουργήσει μια φιλόδοξη εμπειρία με αρκετά όμορφα στοιχεία. Κατάφερε όμως να φανεί αντάξιο των προσδοκιών μας;

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το Scarlet Nexus αποτελεί ένα JRPG, με κυριότερες επιρροές πολλούς διάσημους JRPG τίτλους, όπως τα Bayonetta, τα Persona και τα Tales of και θέτει από νωρίς αρκετά υψηλές προσδοκίες στους παίκτες του, τις οποίες όμως φαίνεται πως δεν καταφέρνει να τηρήσει όπως περιμέναμε.

Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα σε μια φανταστική Γη, όπου η πλειοψηφία του πληθυσμού διαθέτει κάποιου είδους τηλεπαθητικής δύναμης. Οι πόλεις είναι λες και ξεπήδησαν από anime με ένα, ομολογούμενος πολύ όμορφο, συνονθύλευμα φουτουριστικών και φανταστικών περιοχών, με έντονα στοιχεία sci-fi που δεν περνάνε από κανέναν απαρατήρητα. Επιπλέον, μέσα σε όλα αυτά, η τεχνολογία έχει φτάσει σε άλλα επίπεδα, αφού πλέον οι άνθρωποι μπορούν να συνδέουν τους εγκεφάλους τους και να επικοινωνούν μεταξύ τους. Βέβαια δίνονται πολύ περισσότερες δυνατότητες από το παραπάνω αλλά θα φτάσουμε και εκεί.

Φυσικά επειδή τα πράγματα σχεδόν ποτέ δεν είναι τόσο όμορφα και ρόδινα στα παιχνίδια, ειδικά όταν μιλάμε για JRPG, η Γη απειλείται από έναν μυστήριο εχθρό, που ακούει στο όνομα Others, εγκεφαλοδιψή τέρατα (μιας και τρέφονται από ανθρώπινους εγκεφάλους) που έχουν περικυκλώσει τη Γη και έχουν αναγκάσει τους ανθρώπους να συσπειρωθούν στις μεγάλες πόλεις για να μπορέσουν να προστατευθούν. Στην προσπάθεια τους για προστασία, δημιούργησαν τους OSF (Other Suppression Force), μία ομάδα ελίτ στρατιωτών που με τις τηλεπαθητικές τους δυνάμεις αντιμετωπίζουν τους Others και κρατούν ασφαλή την ανθρωπότητα.

Και κάπου εδώ είναι ώρα για την είσοδο των πρωταγωνιστών μας αφού και οι δύο αποτελούν νέα μέλη των OSF που από πολύ νωρίς καλούνται να επιλέξουν στρατόπεδα και να βρεθούν αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλο. Ας εντρυφήσουμε λοιπόν λίγο περισσότερο στους ήρωες μας.

ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Το παιχνίδι χωρίζεται σε δυο διαφορετικά campaigns, διάρκειας 20-25 ωρών το καθένα, τα οποία ακολουθούν τις ιστορίες του Yuito Sumeragi και της Kasane Randall.

Τα campaigns τους λειτουργούν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο, αφού για να καταλάβετε όλο το lore του παιχνιδιού χρειάζεται να παίξετε και με τους δύο. Οι δυο πρωταγωνιστές είναι αρκετά διαφορετικοί, όχι μόνο ως προς τις προσωπικότητές τους, αλλά και ως προς τον τρόπο που πολεμάνε, με τον Yuito να αποτελεί έναν κλασικό action-game swordman, ενώ η Kasane χρησιμοποιεί ranged daggers και θυμίζει περισσότερο μια technical fighter. Και οι δύο διαθέτουν το ίδιο ability, το λεγόμενο psychokinesis, δηλαδή τη δύναμη να σηκώνουν πράγματα με τη δύναμη του μυαλού τους, ενώ το gameplay τους απαρτίζεται κυρίως από combo attacks που συνδυάζουν τη δύναμή τους μαζί με τα όπλα τους. Πιο συγκεκριμένα, στη μέση των basic attacks σας πατώντας το R2 σηκώνετε ένα αντικείμενο και το εκτοξεύετε πάνω στον εχθρό σας, κάτι το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μεγαλύτερα και πιο αποτελεσματικά combos, προσφέροντάς σας μία αίσθηση ροής και έντασης στη μάχη, κάτι το οποίο όμως δεν επιτυγχάνεται πάντα, ειδικά με την Kasane.

Άλλο ένα πολύ βασικό και καθοριστικό στοιχείο του gameplay, είναι αυτό του SAS, ενός συστήματος με το οποίο ο παίκτης μπορεί να δανείζεται τα abilities της ομάδας του. Για παράδειγμα αν συνδεθείτε με τη Hanabi, θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τη pyrokinesis, η οποία θα μετατρέψει τις επιθέσεις σας σε επιθέσεις φωτιάς ενώ αν συνδεθείτε με τον Gamma, θα είστε άτρωτοι στις επιθέσεις των Others για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι αυτό που κάνει τη διαφορά μιας και σας δίνει την ελευθερία να προσεγγίσετε την κάθε μάχη με τον τρόπο που εσείς θέλετε, αλλά ταυτόχρονα χρειάζεται να σκεφτείτε ποιο ability θα σας επιφέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και θα σας δώσει το πάνω χέρι.

Εννοείται πως ως ένα rpg παιχνίδι δε θα μπορούσε να μη διαθέτει και skill trees, όπου στην συγκεκριμένη περίπτωση ονομάζονται Brain Map. Εκεί ο παίκτης μπορεί να ξεκλειδώνει νέες δυνάμεις για τους ήρωες του ή να αναβαθμίζει τις ήδη υπάρχουσες, ανάλογα το playstyle του.

TO GAMEPLAY ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΟΧΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ…

Τέλος ας μιλήσουμε λίγο περισσότερο για τους κύριους εχθρούς σας στο παιχνίδι, τους Others. Ο κάθε ένας από αυτούς ξεχωρίζει, μιας και η Bandai Namco και η Tose, έχουν κάνει αρκετά καλή δουλειά στον σχεδιασμό τους, έχοντας καταφέρει να συνδυάσουν αρμονικά μια τερατόμορφη ομορφιά και ιδιαιτερότητα. Το πρόβλημα τους όμως είναι το μοτίβο που επιβάλλουν στο παίκτη κατά τη αντιμετώπιση τους. Πιο συγκεκριμένα, από τη στιγμή που θα ανακαλύψετε το σωστό ability για να τους αντιμετωπίσετε, κάθε μάχη εξελίσσεται, πάνω-κάτω, με τον ίδιο τρόπο, κάτι που μπορεί να μην ήταν ιδιαίτερα κακό σε ένα 20-25ωρο campaign, αλλά σε 2, όπου μάλιστα οι εχθροί είναι ακριβώς οι ίδιοι, σίγουρα γίνεται κουραστικό και επαναλαμβανόμενο. Όταν ένα παιχνίδι διαθέτει 2 campaigns όπου περνάτε από τα ίδια σχεδόν μέρη, συναναστρέφεστε με σχεδόν τους ίδιους χαρακτήρες (τουλάχιστον σε ένα μέρος του παιχνιδιού) και οι εχθροί είναι εντελώς οι ίδιοι, σίγουρα το 1 από τα 2 θα είναι αισθητά πιο βαρετό.

ΤΟ STORY ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΚΡΥΒΕΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ

Ας περάσουμε, σιγά-σιγά, όμως και στο Story του παιχνιδιού. Γενικά το Story του αποτελεί μια καλή ιδέα, με αρκετές ανατροπές και εξελίξεις στην πορεία, όπου κρατάει τον παίκτη κάνοντας τον να θέλει να προχωρήσει για να μάθει περισσότερα. Από ένα σημείο και έπειτα όμως καταντάει λίγο χαοτικό, με προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να έχουν επιλυθεί πολύ πιο εύκολα αντί του χαμού που επικρατεί. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, αν αφιερώσετε λίγο παραπάνω χρόνο για να αναλύσετε τις απρόσμενες εξελίξεις που προκύπτουν κατά τη διάρκειά του, θα συνειδητοποιήσετε ότι πολλές από αυτές δε βγάζουν ιδιαίτερο νόημα. Στην προσπάθειά του να προσφέρει κάτι φιλόδοξο και πρωτότυπο φαίνεται πως το Scarlet Nexus ξεφεύγει λίγο, με τους χαρακτήρες του όμως να σώζουν τα πάντα, καθώς φαίνεται πως είναι το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού.

ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ, ΤΟ CHARACTER DEVELOPMENT ΟΜΩΣ ΤΕΜΠΕΛΙΚΟ

Ήρθε η ώρα όμως να μιλήσουμε για το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού, κατά την άποψή μου, τους χαρακτήρες του. Ο λόγος που το Scarlet Nexus λειτουργεί αρκετά καλά συνολικά είναι το ενδιαφέρον που δημιουργούν στον παίκτη οι σύμμαχοι του στις δυσκολίες στιγμές του παιχνιδιού. Όλοι τους είναι καλογραμμένοι και πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, σε σημείο που κάθε παίκτης μπορεί να βρει κάποιον για να ταυτιστεί και να συμπαθήσει. Εκτός των πολλαπλών cutscenes που διαθέτει το παιχνίδι, μπορείτε να αλληλοεπιδράσετε μαζί τους με άλλον έναν τρόπο, αυτόν των Standby Phases. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε ένα chapter του παιχνιδιού (ή όπως τα ονομάζει και το παιχνίδι, phases) οδηγήστε στο Hideout, τη μυστική σας βάση, στην οποία μπορείτε να προβείτε σε ορισμένες ενέργειες πριν συνεχίσετε την μπερδεμένη του ιστορία.

Αρχικά, μπορείτε να αγοράζετε και να τους προσφέρετε άπειρα δώρα, μέσω των οποίων αυξάνεται το Bond Level σας και αποκτάτε περισσότερες δυνατότητες και δυνάμεις στη μάχη, παρόμοιο σύστημα με αυτό του Persona 5 και Yakuza 0. Και εδώ οφείλουμε να αναγνωρίσουμε μια πολύ όμορφη λεπτομέρεια, μιας και τα δώρα που δίνετε, καταλήγουν πολλές φορές να διακοσμούν τον χώρο με αποτέλεσμα όσο προχωράει το παιχνίδι, το Hideout να αρχίζει να αποκτά ένα κομμάτι της προσωπικότητας και των ενδιαφερόντων του κάθε χαρακτήρα.

Το πιο βασικό κομμάτι όμως των Standby Phases είναι τα Bond Episodes, μια σειρά από cutscenes κατά κύριο λόγο, μέσω των οποίων αυξάνεται επίσης το Bond Level σας με τον κάθε χαρακτήρα και σας δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσετε τον κάθε ένα από αυτούς καλύτερα. Όσον αφορά τα Bond Episodes καθ’ αυτά, υπάρχουν ορισμένα προβλήματα. Αρχικά δίνονται με την πιο απλή και τεμπέλικη κατά εμένα μορφή, ο πρωταγωνιστής κάθεται και μιλάει με τους συμμάχους του σε μια σειρά από cutscenes με ατελείωτο κείμενο και σε πολλές περιπτώσεις για θέματα που δεν ενδιαφέρουν καν. Σίγουρα καταλήγεις να γνωρίζεις κάθε χαρακτήρα καλύτερα, αλλά αν εξαιρέσουμε συγκεκριμένα Episodes στα οποία υπάρχουν side missions (που κατά κύριο λόγο στο παιχνίδι έχουν τη μορφή του να μαζεύεις υλικά και να σκοτώνεις Others), τα υπόλοιπα τις περισσότερες φορές εξελίσσονται μέσα στο hideout ή διαφορετικά στα ίδια ακριβώς μέρη εκτός αυτού, χωρίς να υπάρχει καμία αλληλεπίδραση με το περιβάλλον.

Τέλος, ένα ακόμη αρνητικό σχετικά με το character development, αποτελούν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις θανάτων (ναι προφανώς πεθαίνει κόσμος με δραματικό μονόλογο, κάθε JRPG ever) μιας και ορισμένοι θάνατοι είναι στην καλύτερη περίπτωση… αδιάφοροι, αφού η εξέλιξη των συγκεκριμένων χαρακτήρων ήταν μηδαμινή ή ελάχιστη. Το παιχνίδι είναι ξεκάθαρο ότι εκείνες τις στιγμές προσπαθεί να πουλήσει δράμα, αλλά όσο και αν προσπαθεί, κανείς δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί για χαρακτήρες που δε γνωρίζει.

ΚΛΕΙΝΩΝΤΑΣ

Το Scarlet Nexus είναι σίγουρα ένα παιχνίδι που θα σας ψυχαγωγήσει, είτε μέσω του γρήγορου και ευχάριστου gameplay του, είτε μέσω της ιστορίας του, η οποία μπορεί να μη βγάζει και πολύ νόημα σε αρκετά σημεία, αλλά δημιουργεί την περιέργεια στον παίκτη να μάθει τη συνέχεια της, είτε μέσω των συμπαθητικότατων και ποικιλόμορφων χαρακτήρων της. Όμως συνολικά, δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάτι περισσότερο από ένα κοινό JRPG παιχνίδι, στο οποίο θα μπορέσετε να περάσετε, σχετικά, ευχάριστα την ώρα σας.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7/10

Σχόλια

Σχετικά Δημήτρης Χρονόπουλος

Γεια σε όλους! Για να με βλέπετε εδώ προφανώς στον ελεύθερο μου χρόνο κυρίως παίζω παιχνίδια, με προτίμηση τα RPG και μεγάλη αδυναμία τα JRPG. Έκτος από παιχνίδια, μου αρέσει να παίζω κιθάρα, να λιώνω στο Netflix, να ακούω μουσική και να βγαίνω με φίλους!

Δες επίσης

Μια ακόμη χρονιά ξαναζεσταμένο φαγητό – NBA 2K22 (Past-Gen) Review

Ένα μικρό disclaimer, πριν κάποιος περάσει καν την πρώτη παράγραφο, θέλω να ξεκαθαρίσω πως το …