Τί να πω; Να πω ότι είναι το καλύτερο single player Mortal Kombat παιχνίδι που έχει βγει ποτέ; Δε λέω, ωραία τα φαντασμαγορικά γραφικά, τα animations, τα effects και τα ρεαλιστικά Fatalities, αλλά αυτό το game ήταν το κάτι άλλο. Για μένα, όλος ο κύκλος του Mortal Kombat, έκλεισε εκεί. Ύστερα απ’ αυτό η σειρά παιχνιδιών έγινε πιο “κλασσική”: το story mode των επόμενων τίτλων ήταν γεμάτο cutscenes με ενδιαφέρουσα πλοκή, το combat έμεινε αυστηρά σε αυτό το “δεξιά-αριστερά” και σαν παίκτης περιμένεις εκείνη τη στιγμή για να παίξεις. Να θυμηθούμε όμως τι έκανε το Mortal Kombat: Shaolin Monks που δεν έχει κάνει κανένα άλλο MK μέχρι σήμερα;
Ελεύθερο movement. Αυτές τις δύο λέξεις θα έβαζα μετά από το σχετικό βίντεο. Και πραγματικά δεν είναι κάτι για το οποίο φημίζεται η σειρά MK. Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος για τον οποίο έμεινε στην ιστορία αυτό το παιχνίδι. Το combat είναι ευχάριστο και fast paced, στο γύρο περιβάλλον υπάρχουν αντικείμενα όπως σπαθιά για να πετσοκόβεις τους πάντες στα δύο και πτυσσόμενα κρανία, η πλοκή του παιχνιδιού είναι ενδιαφέρουσα και ψιλο-γνωστή, υπάρχουν πολλά fatalities να ξεκλειδώσεις και γενικά τα mechanics του ευνοούν τον gamer που θέλει και του αρέσει να εξερευνά το περιβάλλον. Γι’ αυτό το λόγο εξάλλου υπάρχουν πληθώρα unlockable στοιχείων. Το σπουδαιότερο στοιχείο είναι ότι μπορείς να ξεκλειδώσεις χαρακτήρες και να παίξεις το story ως π.χ. ο Scorpion και όχι μόνο.
Αν αυτό το παιχνίδι κυκλοφορούσε σήμερα, θα είχε μπει στην κατηγορία των semi-open world games ακριβώς γιατί το exploration υπάρχει καθ’ όλη τη διάρκεια του Shaolin Monks. Εγώ, αν ήμουν η Midway Games, θα είχα στην κορυφή της λίστας για remake το Mortal Kombat: Shaolin Monks. Όλοι έχουμε δει τι δουλειά έχει ρίξει η NetherRealm Studios στο Mortal Kombat 11. Τα γραφικά του δεν πιάνονται. Βέβαια, εγώ σαν gamer και σαν fan της σειράς MK, θα ήθελα το Shaolin Monks να πάει ένα βήμα παραπάνω.
Κάθε remake προσπαθεί να ενσωματωθεί στη νέα εποχή με την πιο ισχυρή τεχνολογία. Επομένως, θα ήταν όνειρο για όλους εμάς που έχουμε παίξει αυτό το Mortal Kombat να αναγεννιόταν με 4Κ ολοκαίνουργια γραφικά, πιο “δυνατά” ειδικά εφέ, ανανεωμένα και λεπτομερώς σχεδιασμένα character models, πιο λεπτομερής και σωστός (για τα τωρινά δεδομένα) φωτισμός καθώς και την προσθήκη του ray-tracing. Σε ένα τέτοιο παιχνίδι που περιλαμβάνει πληθώρα σκοτεινών, και μη, δωματίων, θα ήταν αμαρτία να μην υποστηρίζονταν αυτή η τεχνολογία. Επιπλέον, Mortal Kombat σημαίνει gore. Άπειρη βία, ατέλειωτο ξύλο και (τα κυτεί) πολύ αίμα. Όπως ακριβώς το gore και η λεπτομέρεια στους τραυματισμούς και στα κοψίματα υπάρχει στο MK11, έτσι ακριβώς θα ήθελα να το δω και στο remake του Shaolin Monks.
Αυτά από γραφικά. Όσο για τα υπόλοιπα, το παιχνίδι έχει ήδη γερές βάσεις. Αν θα άλλαζα κάτι αυτό θα ήταν το sound system. Ακόμα και το 2005 θεωρείτο μάπα, σαν να παίζεις παιχνίδια του MAME32. Τα cutscenes είναι εκεί, αλλά πιστεύω πως σε όλα τα MK ταιριάζει ένα πιο cinematic cutscene σαν να είναι βγαλμένο από ταινία. Και τέλος, πολλά περισσότερα collectables. Από χαρακτήρες, σε νέα skins, σε κρυφές εισόδους και νέες περιοχές. Αυτό θα έδινε και λίγο παραπάνω content, κάτι το οποίο θεωρώ πως λείπει με τα τωρινά δεδομένα.
Δεν θεωρώ απίθανο να δούμε ένα remake του Mortal Kombat: Shaolin Monks στο μέλλον. Από την άλλη, δεν θεωρώ επίσης ότι το μέλλον αυτό θα είναι και άμεσο. Fingers crossed, για ένα από τα καλύτερα Mortal Kombat παιχνίδια που κυκλοφόρησαν ποτέ.