Ένα ακόμη soulslike ή μια ευχάριστη έκπληξη;
Τα παιχνίδια του Hidetaka Miyazaki και της FromSoftware έχουν καταφέρει από το 2009 που πρωτοκυκλοφόρησε το Demon’s Souls να δημιουργήσουν ένα ολοκαίνουριο genre στην gaming βιομηχανία, το γνωστό πλέον σε όλους soulslike. Πολλοί έχουν προσπαθήσει να περάσουν τους μηχανισμούς αυτών των παιχνιδιών στα δικά τους project, άλλοτε επιτυχημένα κι άλλοτε όχι και τόσο. Μια τέτοια προσπάθεια έγινε και από την Spiders, την ομάδα πίσω από το Greedfall, η οποία δημιούργησε το Steelrising. Σε ποια κατηγορία όμως ανήκει αυτός ο τίτλος; Ας πούμε, ενδιάμεσα.
Για την ιστορία (κυριολεκτικά), το Steelrising λαμβάνει χώρα στην Γαλλία στο τέλος του 18ου αιώνα, σε μια παραλλαγή των γεγονότων της πασίγνωστης Γαλλικής Επανάστασης, το 1789. Ο στρατός του βασιλιά Λουδοβίκου του ΙΔ έχει πλέον αντικατασταθεί από ρομπότ, τα λεγόμενα ‘αυτόματα’, τα οποία έχουν σταθεί εμπόδιο σε οποιασδήποτε μορφής αντίσταση. Ένα τέτοιο ρομπότ είναι και η χαρακτήρας μας, η Aegis, μια μπαλαρίνα η οποία στέλνεται από την βασίλισσα Μαρία Αντουανέτα για να σταματήσει τον βασιλιά και να σώσει την Γαλλία.
Η παραλλαγή αυτή της γαλλικής ιστορίας μπορώ να πω πως μου κίνησε το ενδιαφέρον και θεωρώ πως είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Καθώς πολλές φορές όσο έπαιζα το παιχνίδι συνέλαβα τον εαυτό μου να αναζητεί στο Google γεγονότα από την επανάσταση του 1789 για να δω τι πραγματικά συνέβη τότε.
Αν και η χαρακτήρας μας είναι η Aegis, όπως είπαμε, ο τίτλος μας επιτρέπει στην αρχή να δημιουργήσουμε την δική μας εκδοχή της, με ένα σχετικά φτωχό character creation, στο οποίο μπορούμε να επιλέξουμε cosmetics όπως είναι τα μαλλιά, το πρόσωπο και το χρώμα του υλικού από το οποίο θα είναι φτιαγμένη η μπαλαρίνα μας.
Το campaign του παιχνιδιού διαρκεί περίπου 12 ώρες, οι οποίες μπορούν φυσικά να αυξηθούν αν ψάξετε εξονυχιστικά τον κόσμο και κάνετε όλα τα side-quest. Εκείνο που μου άρεσε πολύ ήταν πως ο τίτλος είχε back-tracking, καθώς όσο προχωράτε ξεκλειδώνετε κάποιες ικανότητες οι οποίες μπορούν να σας δώσουν πρόσβαση σε μέρη που δεν μπορούσατε να φτάσετε προηγουμένως.
Περνώντας στο gameplay, έχουμε να κάνουμε με ένα κλασσικό soulslike τίτλο, όπου έχουμε την μπάρα ζωής, το stamina και το currency που συλλέγουμε για να κάνουμε level up την χαρακτήρα μας, το οποίο ονομάζεται Anima Essence. Τον ρόλο των bonfires έπαιξαν τα Vestals, με λειτουργίες για rest και level up. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά αντικείμενα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μας βοηθήσουν στην αποστολή μας, όπως είναι οι χειροβομβίδες και τα Oil Burettes, τα οποία παίζουν τον ρόλο των Health Potions. Ένα αντικείμενο που ήταν αρκετά βοηθητικό ήταν το Compass, το οποίο επιτρέπει να δούμε την κατεύθυνση τόσο του Main Quest όσο και των Side Quest που έχουμε αναλάβει.
Η μάχη του Steelrising θα μπορούσε κάλλιστα να συγκριθεί με εκείνη του Elden Ring, καθώς υπάρχει και το jump. Από εκεί και πέρα, η Aegis μπορεί να βρει πολλούς τύπους όπλων στον κόσμο, όπως διπλά σπαθιά, νύχια, πιστόλια, τουφέκια, σφυριά, μέχρι και βεντάλιες. Καθένα από αυτά τα όπλα έχει μια δική του ειδική ικανότητα, όπως είναι το parry, το block, το ranged attack και τα infusion με διάφορα στοιχεία της φύσης, μεταξύ άλλων. Ως λάτρης του συστήματος μάχης του Sekiro: Shadows Die Twice, προτίμησα τα νύχια, τα οποία είχαν ως ειδική ικανότητα το Parry, το οποίο επιτρέπει την τελευταία στιγμή να ανταποδώσεις την επίθεση του εχθρού.
Από την άλλη μεριά όμως, το Steelrising έχει και αρκετά ελαττώματα. Εκείνο που βρήκα απογοητευτικό ήταν πως ο τίτλος έχει κυκλοφορήσει αποκλειστικά για τις next-gen κονσόλες και το PC, όμως ο τεχνικός τομέας κάθε άλλο παρά επόμενης γενιάς ήταν. Δεν λέω πως δεν ήταν όμορφος σε αρκετά σημεία, όμως θα περιμέναμε κάτι άλλο όταν αποκλείονται από την εξίσωση τα PS4 και Xbox One.
Όσον αφορά τα αρνητικά του ίδιου του gameplay, έχουμε πολλούς επαναλαμβανόμενους εχθρούς, οι οποίοι μετά από ένα σημείο αντιμετωπίζονται πολύ εύκολα, κάνοντας το παιχνίδι να χάνει την δυσκολία της ταμπέλας του soulslike τίτλου που κουβαλάει. Επίσης, ένας τέτοιος τίτλος διακρίνεται και για τις επικές μάχες με τα bosses, οι οποίες εδώ κάθε άλλο παρά επικές είναι. Μέτρια μουσική και bosses που χρειάστηκα το πολύ δύο προσπάθειες για να τα νικήσω, δεν συνάδουν με τον χαρακτηρισμό soulslike.
Εν κατακλείδι, το Steelrising είναι μια αρκετά φιλόδοξη προσπάθεια από την Spiders, η οποία όμως στο τέλος της ημέρας δεν καταφέρνει να ‘παγιδέψει’ σε μπουκάλι την έννοια του soulslike. Αποτελεί μια ακόμη απόδειξη πως ένας soulslike τίτλος δεν είναι μόνο μια μπάρα stamina, αλλά είναι ένα ολόκληρο ταξίδι σε δύσκολους μηχανισμούς και απαιτεί συγκέντρωση και πλήρη ενασχόληση με αυτόν. Η ιδέα της εναλλακτικής ιστορίας της Γαλλικής Επανάστασης είναι πολύ καλή, όμως δυστυχώς, σε αντίθεση με την πραγματική Γαλλική Επανάσταση, στο Steelrising λείπει η ψυχή.
Σχόλια 2