Aυτήν την φορά, είχα την τύχη να έρθει στα χέρια μου, αυτό το διαμαντάκι, ονόματι Out Of Line.
Για αρχή, θα ξεκινήσουμε με το τι ακριβώς παιχνίδι είναι το Out Of Line. Μιλάμε για ένα puzzle platformer game το οποίο είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένο στο χέρι, σε κλασσικό 2D style.
To game λαμβάνει λαμβάνει χώρα σε ένα μέρος που ονομάζεται the Factory. Το “εργοστάσιο” αυτό, ήταν κάποτε σπίτι για τον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού και main χαρακτήρα μας, ονόματι San.
SAN
O San είναι ένα μικρό αγόρι, το οποίο θα προσπαθήσει, με την βοήθειά σας πάντα, να ξεφύγει από το “εργοστάσιο”. Δεν έχει κάποιο skill ή κάποια super δύναμη, παρά μόνο ένα ακόντιο. Ένα ακόντιο, που ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν θα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να “σκοτώσετε” ή να κάνετε ζημιά σε κάποιον εχθρό σας. Nα σημειώσω επίσης ότι το ακόντιο μπορεί να επιστρέψει σε σάς, όπου και να το έχετε πετάξει, απλά με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού. Και μπορεί να μην μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε επιθετικά, δεν σημαίνει όμως ότι μας είναι και άχρηστο, αφού το εν λόγω ακόντιο θα σας βοηθήσει να περάσετε κάποια εμπόδια και γενικά να συνεχίσετε την πορεία του παιχνιδιού, αν το χρησιμοποιήσετε έξυπνα.
STORY
H ιστορία του παιχνιδιού ξεκινάει με τον χαρακτήρα μας να ξυπνάει από έναν χρυσό κύβο, ο οποίος του δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει. Ο San, ακολουθώντας τον, φτάνει σε ένα δέντρο του οποίου οι “καρποί” είναι ουσιαστικά διάφοροι μπλε κύβοι.
Εδώ είναι και η πρώτη φορά που συναντάμε τον main εχθρό μας στο παιχνίδι, ο οποίος θέλει να πάρει τον χρυσό κύβο και να εξαφανίσει κάθε μορφή ζωής γύρω του. Mετά λοιπόν από την επίθεση του “κακού”, το δέντρο χάνει τους κύβους και εδώ αρχίζει το Out Of Line, όπου έχουμε σαν στόχο να βρούμε όσους περισσότερους από αυτούς τους καρπούς μπορούμε και να επαναφέρουμε την ζωή στα νεκρά δέντρα.
Αμέσως μετά, σαν κάποιου είδους tutorial, το παιχνίδι μας μαθαίνει τα κουμπιά που θα χρησιμοποιήσουμε στην περιπέτειά μας, εξοπλίζοντας μας κατάλληλα για το ταξίδι που βρίσκεται μπροστά μας.
Αρχίζοντας λοιπόν αυτό το ταξίδι, δεν περνάει και πολύ ώρα, μέχρι που έρχεται στην κατοχή μου αυτό το ακόντιο που σας ανέφερα και πιο πριν. Και ενώ είναι το πιο σημαντικό βοήθημα και εργαλείο που έχετε στο παιχνίδι, αρχίζοντας να σκέφτομαι το πόσο χρήσιμο θα μου είναι, αλλά και διάφορους τρόπους με το οποίο θα κάνω τη ζωή μου πιο εύκολη, μάλλον βιάστηκα. Αφού το ακόντιο, απλά εξαφανίζεται.
Φυσικά, μιας και μιλάμε για ένα πολύ σημαντικό αντικείμενο για την εξέλιξη του παιχνιδιού, αυτό επιστρέφει κάπως στα χέρια μου. Το πώς όμως, δεν θα σας το κάνω spoil. Είναι κάτι που θα πρέπει να το ανακαλύψετε μόνοι σας.
Στη συνέχεια, βρίσκω κάποια εμπόδια για να εξοικειωθώ με το ακόντιο. Πράγμα που είναι αρκετά θετικό στα platformer games, καθώς σου δίνουν την δυνατότητα να γνωρίζεις πλήρως τις ικανότητες σου, χωρίς να διατρέχεις κάποιον κίνδυνο, επειδή είσαι στην αρχή του παιχνιδιού.
Έπειτα συνειδητοποιώ πως δεν είμαι ο μόνος του είδους μου.
Και αρχίζω να αναρωτιέμαι, μήπως ο χαρακτήρας μου έχει παραισθήσεις; Mήπως είναι κάποιο κόλπο που κάνουν οι δαγκάνες για να με παρασύρουν σε παγίδα;
Αποφασίζω όμως, να συνεχίσω την περιπέτεια μου, θεωρώντας πως όλα αυτά τα ερωτήματα θα απαντηθούν στην πορεία.
Στην πορεία, αρχίζω να βρίσκω τα πρώτα puzzle του παιχνιδιού. Στην αρχή εύκολα, μα όσο προχωράω η δυσκολία και η πολυπλοκότητα των γρίφων αυξάνεται. Κάτι το οποίο το καταλαβαίνω και από την οθόνη, η οποία κάνει zoom out, θέλοντας να μου δείξει πόσο πιο μεγάλο είναι το επόμενο puzzle και κάνοντάς με να σκεφτώ περισσότερο, για να βρω την εκάστοτε λύση.
Στους γρίφους αυτούς, μπορούσα να χρησιμοποιήσω και άλλα ακόντια, παρόμοια με αυτό του San, τα οποία βρίσκω στον δρόμο μου. Το κακό με αυτά, είναι πως έχουν timer, έτσι μόλις τα πετάξω κάπου, αυτό ενεργοποιείται και όταν τελειώσει ο χρόνος, το ακόντιο εξαφανίζεται, επιστρέφοντας στην αρχική του θέση. Κάτι το οποίο σημαίνει πως ο χρόνος μου είναι περιορισμένος. Ευτυχώς ο χρόνος που είχα στη διάθεσή μου ήταν ευδιάκριτος, αφού το κάθε ακόντιο είχε κάτι κίτρινες γραμμές που σου έδειχναν πόσος χρόνος μένει ακόμα μέχρι το ακόντιο να επιστρέψει στη θέση του.
Γενικά πάντως, την ιστορία που κρύβει, τόσο το δέντρο, όσο και ο χρυσός κύβος, την μαθαίνουμε μέσα από κάποιες ζωγραφιές πάνω σε πλάκες, τις οποίες συνάντησα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Το Out of Line συνεχίζει με ένα συγκεκριμένο μοτίβο, βασιζόμενο κυρίως στην επίλυση των γρίφων που συναντάμε, μέχρι το τέλος του, το οποίο μπορώ να πω πως ήταν αρκετά όμορφο.
ΚΥΒΟΙ
Και πάμε τώρα στους κύβους, δηλαδή τους καρπούς του αρχικού δέντρου που αναφέραμε στην αρχή. Παίζοντας είχα βρει μερικούς, οι οποίοι συνήθως είναι κρυμμένοι ή στην αντίθετη κατεύθυνση από όπου μας οδηγεί το παιχνίδι, τους οποίους τους έδωσα σε ένα δέντρο που βρήκα. Αφού καταλαβαίνεις ότι τελικά τα δέντρα τους έχουν πραγματικά ανάγκη.
Το δάσος ανταποκρίνεται, μετά τους κύβους που έδωσα στο δέντρο, και μου έστειλε για βοήθεια την παρακάτω παρέα. Και αυτό όμως, δηλαδή το πως σας βοηθάνε αυτά τα “σκαθάρια”, θα σας αφήσω να το δείτε μόνοι σας.
ΣΧΟΛΙΑ
Σχετικά με τους ήχους μέσα στο game, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά, όπως και με την μουσική. Αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, είναι φυσικά το art design, από τoν Francisco Santos, το οποίο δίνει πολύ μεγάλο συν στο παιχνίδι, όπως και τα όμορφα animation.
To μόνο αρνητικό που έχω να πω, είναι πως δεν υπάρχει επιλογή να ξαναπαίξεις το παιχνίδι από όποιο “chapter” θέλεις εσύ, εφόσον το έχεις τερματίσει. Το θεωρώ αρνητικό γιατί είναι ένα στοιχείο που υπάρχει στα περισσότερα puzzle games. Επίσης δεν υπάρχει η δυνατότητα save του παιχνιδιού, εφόσον το έχεις τερματίσει. Δηλαδή εάν θέλεις να παίξεις το παιχνίδι ξανά από την αρχή, όλο το progress που έχεις κάνει στο τερματισμένο game χάνεται.
Σε γενικές γραμμές, είναι ένα πολύ όμορφο puzzle platformer και μου άφησε καλή εντύπωση. Θα το συνιστούσα σε όλους τους puzzle platformer fans, καθώς είναι ένα game που πραγματικά αξίζει να αφιερώσεις το χρόνο σου.