Ανέκαθεν ήμουν λάτρης των tactical RPG παιχνιδιών και το Zoria: Age of Shattering μπορώ να πω ότι προστέθηκε στην “to-play” λίστα μου για το 2023. Ξέρω ότι ξεκίνησα λίγο απότομα αυτήν την φορά, αλλά πιστεύω ότι έπρεπε. Πάμε τώρα να τα δούμε όλα από την αρχή.
Ήταν ένα πρωινό του Δεκέμβρη όταν ξεκίνησα να συντάσσω αυτό το άρθρο, οπότε η ανάγκη για τον πρωινό καφέ ήταν έντονη, όχι τίποτε άλλο, προσπαθούσα παράλληλα να συνεχίσω το progress μου στο παιχνίδι, κάτι το οποίο με τις ιδιαιτερότητες του το έκανε ιδιαίτερα δύσκολο. Συνήθως όταν ακούμε το “ιδιαιτερότητες” προμηνύει κάτι το “αρνητικό” αλλά αυτήν την φορά θα πω ότι δίνει χαρακτήρα και μια έξτρα δόση … δυσκολίας.
Όπως είπα στην αρχή, το Zoria είναι ένα tactical RPG με turn based μάχες, το οποίο μας μεταφέρει στον φανταστικό κόσμο της Zoria. Εκεί παίρνουμε τον ρόλο του “Commander” και πρέπει να φέρουμε εις πέρας τις αποστολές που βαραίνουν την θέση μας. Δεν είμαστε όμως μόνοι μας, παρέα μας έχουμε και τρεις πολεμιστές που θα επιλέξουμε βάση, φυσικά, της σύστασης που θέλουμε να έχει η ομάδα μας, με τελικό σκοπό να φέρουμε εις πέρας τις αποστολές που αναλαμβάνουμε.
Στο κομμάτι των γραφικών, το παιχνίδι είναι πολύ όμορφο και ο κόσμος στον οποίο κινείσαι είναι γεμάτος χρώμα και loot. Ο αρχικός κόσμος σε φέρνει μέσα σε ένα δάσος όπου πρακτικά πρέπει να φτάσεις σε ένα κάστρο το οποίο προστατεύεται από ένα τείχος. Μέχρι να τα καταφέρεις να μπεις στο κάστρο, θα πρέπει να εξερευνήσεις το δάσος, διάφορα dungeons και το λιμάνι. Κάθε ένα από αυτά τα μέρη έχει να μας δείξει τα δικά της τέρατα και το δικό της είδος loot.
Όσον αφορά την μάχη έχουμε ένα σχεδον κλασικό turn based παιχνίδι με μια μικρή πονηριά. Αν ξεκινήσει μια μάχη, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πολεμήσετε μόνο τα άτομα με τα οποία βρίσκεστε αντιμέτωποι. Αν υπάρχει κάποια άλλη περίπολος η οποία κινείται στην περιοχή είναι πολύ πιθανό να σας δει και να προστεθεί στην μάχη, κάνοντας την έτσι πολύ πιο δύσκολη, οπότε θα πρέπει να προσέξετε λίγο παραπάνω την θέση που θα επιλέξετε για να πολεμήσετε. Φυσικά όλοι οι αντίπαλοι δεν έχουν ούτε την ίδια δυσκολία αλλά ούτε το ίδιο σετ ικανοτήτων.
Μιας και ανέφερα ικανότητες, εδώ έχουμε να πούμε αρκετά. Θα ξεκινήσω αναφέροντας ότι πέρα από την ζωή που έχει ο κάθε χαρακτήρας, πρέπει να προσέχουμε δύο ακόμη πράγματα, την ενέργεια και το focus που έχουν. Υπάρχουν κινήσεις που δεν κοστίζουν τίποτα, και μας δίνουν focus, υπάρχουν οι κινήσεις οι οποίες κοστίζουν απλά ενέργεια και κινήσεις που κοστίζουν και ενέργεια και focus. Φυσικά είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συνηθίσετε τα combo που θα πρέπει να κάνετε ώστε να καταφέρετε να αξιοποιήσετε τις πιο ισχυρές σας κινήσεις τις πιο κατάλληλες στιγμές για να κερδίσετε τις μάχες στις οποίες μπλέκετε. Τελευταία σημαντική λεπτομέρεια είναι ο αριθμός των κινήσεων που μπορείτε να κάνετε σε κάθε γύρο, κάτι το οποίο δεν είναι πάντα σίγουρο, μιας και μέχρι στιγμής έχω πετύχει από μία μέχρι και τρεις κινήσεις, βάση του χαρακτήρα που χειρίζομαι εκείνη την στιγμή.
Ο ήχος του παιχνιδιού είναι πολύ ευχάριστος και σε βοηθάει να παραμένεις στην όλη φιλοσοφία. Από την όμορφη και ήρεμη μουσική, στις στιγμές που δεν γίνεται κάτι το έντονο, μέχρι και την μουσική της μάχης η οποία σε συντροφεύει ώστε να θέλεις να κρατήσεις λίγο παραπάνω την μάχη ώστε να την χαρείς. Ακόμη και οι ήχοι της μάχης, είτε έχουν να κάνουν με τις κινήσεις των χαρακτήρων είτε με τις πολεμικές ιαχές τους όλα ταιριάζουν όπως θα έπρεπε σε ένα τέτοιο παιχνίδι.
Έχοντας ολοκληρώσει την demo έκδοση του τίτλου, αυτό το οποίο έχω να πω είναι το ότι περιμένω την επίσημη κυκλοφορία του ώστε να δω τι καινούργιο θα προστεθεί στον τίτλο όπως οι καινούριες περιοχές, η συνέχεια της ιστορίας ή ίσως και νέοι χαρακτήρες, αλλά ένα πράγματα στοχεύω πραγματικά. Το Zoria υπόσχεται ότι θα έχει base management, και αυτό είναι σίγουρα κάτι το οποίο θελω να μελετήσω σοβαρά μιας και είναι η αδυναμία μου.
Θα σας αφήσω κάπου εδώ να τσιγαρίζεστε (τουλάχιστον οι fans του είδους) μέχρι να βγει η κανονική έκδοση του παιχνιδιού, που όπως αναφέρει το steam θα είναι κάπου μέσα στο 23’. Μέχρι τότε όμως (και μιας και με κοιτάζει απειλητικά η πένα του Αρχισυντάκτη μας) θα πρέπει να δώσω και μια βαθμολογία για το Zoria. Αν και ο τίτλος φαίνεται άρτιος, δεδομένου ότι στα χέρια μου έχω το demo και δεν έχω ιδέα για την εξέλιξη της ιστορίας, καθώς και την λειτουργικότητα των πιστών καθώς και το πως μπορεί να εξελιχθούν στο μέλλον οι χαρακτήρες που έχουμε, θα πω πως ένα 7.5* είναι ένας τίμιος βαθμός ο οποίος εύκολα μπορεί να υποβληθεί σε αύξηση (ή και μείωση) με την επίσημη κυκλοφορία του.
Βαθμολογία: 7,5/10
Επιμέλεια κειμένου: Μάριος “NoPlanGamerS” Τουτουντζής
Διαβάστε ακόμη: