Η Blizzard αποφάσισε να εντάξει μέσα στο Overwatch, μια νέα επιλογή (mode), το Workshop.
Το Workshop, θα είναι μια επιλογή μόνο για τα custom games, στο οποίο, αυτός που δημιουργεί το εκάστοτε παιχνίδι, θα βάζει και τους δικούς του κανόνες (όχι καραβολίδες και στα 3 κόρνερ ένα πέναλτι για εμάς).
Ο μόνος περιορισμός, όπως μας εξηγεί και ο Jeff Kaplan, είναι ότι δεν θα μπορούμε να αλλάζουμε την δομή και τα κτίρια που υπάρχουν ήδη στον χάρτη τον οποίο θα επιλέξουμε να «πειράξουμε».
Από εκεί και πέρα, ο μόνος άλλος περιορισμός είναι η φαντασία μας. Ο Kaplan, στην προσπάθεια του να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τις δυνατότητες του Workshop, έδωσε ένα τυχαίο παράδειγμα. Αυτό ήταν ότι μπορούμε να κάνουμε όλο το έδαφος του χάρτη να είναι πυρωμένη λάβα και κάθε φορά που ένας χαρακτήρας ακουμπάει το έδαφος να παίρνει φωτιά.
Βέβαια, μας ξεκαθάρισε ότι, λόγο του ότι ουσιαστικά θα τροποποιούμε το παιχνίδι, χρειάζονται ιδικές γνώσεις πάνω σε αυτό. Κάτι το οποίο θέλει χρόνο και αρκετή δουλειά. Για αυτό και όσοι ασχολούνται με τον προγραμματισμό και σχεδιασμό παιχνιδιών, θα το βρουν αρκετά ενδιαφέρον.
Για αυτό το λόγο, η Blizzard αποφάσισε να έχει μερικά scripts έτοιμα σαν επιλογές, για όσους τα βρουν σκούρα, τα όποια είτε μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε ατόφια, είτε να «δουλέψετε» πάνω σε αυτά.
Αν ακόμα δεν μπορείτε να καταλάβετε την λειτουργία του Workshop, θα σας δώσουμε ένα ακόμα πιο μπακαλίστικο παράδειγμα. Θυμάστε την πρώτη φορά που εμφανίστηκε το D.O.T.A. (Defend Of The Ancients) στο Warcraft III; Αυτός που το έφτιαξε, πήρε τα μοντέλα από διάφορους χαρακτήρες και αντικειμένων του παιχνιδιού και δημιούργησε έναν ολοκαίνουριο τρόπο παιχνιδιού. Έ, αν εξαιρέσουμε το map editing, αυτό θα κάνει πάνω κάτω και το Workshop, γιατί ναι, θα μπορούμε να φτιάχνουμε και δικούς μας πρωτότυπους χαρακτήρες.
Το Workshop είναι ήδη διαθέσιμο στο PTR του Overwatch και αναμένεται να προστεθεί αρκετά σύντομα και στους κανονικούς servers.