Ήρθε λοιπόν η στιγμή που όλοι περιμένατε. Η ώρα να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στην ιστορία του Assassins’s Creed και για να μην σας κουράζω με μεγάλες εισαγωγές (όχι, δεν είναι καθόλου πως έχω ξεμείνει από ιδέες) θα περάσουμε κατευθείαν στο ψητό.
Το κοινό το ζήτησε, η Ubisoft το πρόσφερε
Μετά την μεγάλη επιτυχία του Assassin’s Creed Black Flag, οι fans της σειράς περίμεναν από την Ubisoft ένα παιχνίδι το οποίο θα είναι του ίδιο βεληνεκούς.
Το 2014 λοιπόν κυκλοφόρησε το Assassin’s Creed Rogue, οπού έπαιρνε μέρος κατά την διάρκεια του Γάλλο-Ινδικού πολέμου, από το 1752-1760. Ουσιαστικά, ο σκοπός του παιχνιδιού ήταν να καλύψει το κενό της ιστορίας, αναμεσά στο Assassin’s Creed 3 και το Black Flag.
Το Rogue είχε παρόμοιο gameplay με το Black Flag, άλλα προσέθεσε αρκετά νέα features, όπως νέα όπλα, νέα combat mechanics, ship-based weapons και επίσης πλέον οι εχθροί μπορούσαν να επιβιβαστούν στο πλοίο του παίχτη με σκοπό να του επιτεθούν.
Το πιο σημαντικό όμως στην ιστορία του Rogue ήταν πως αυτή την φορά, ο παίχτης είχε πάρει το μέρος τον Templars και δεν ήταν πλέον ένας από το τάγμα των Assassins. Κι αυτό συμβαίνει στην αρχή του παιχνιδιού, οπού στον παίχτη δόθηκε η αποστολή να πάρει το Apple of Eden, όμως κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου σεισμού, ο Assassin μας αποφάσισε να αποτρέψει τις επικείμενες καταστροφές συμμαχώντας με την αντίπαλη πλευρά. Το συγκεκριμένο feature ήταν request από τους fans της σειράς, θέλοντας να δουν και την άλλη πλευρά της ιστορίας.
Δυστυχώς όμως, παρά τις όποιες προσπάθειες έκανε η εταιρία να ικανοποιήσει τους παίχτες, το Assassin’s Creed Rogue δεν κατάφερε ποτέ να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του κοινού, κάνοντας το έτσι ένα από τα χειροτέρα παιχνίδια της σειράς.
Όπως είναι λογικό λοιπόν, μετά από αυτό το φιάσκο, οι fans ήθελαν να δουν κάτι νέο και εννοείται εντελώς διαφορετικό από το Assassin’s Creed Rogue. Το οποίο φυσικά δεν άργησε, καθώς την ιδιά μέρα είχε κυκλοφορήσει και το Assassin’s Creed Unity για τις τότε next-gen κονσόλες.
Ο καταμερισμός των δυνάμεων
Με την ολοκλήρωση του Brotherhood το 2010, η Ubisoft αποφάσισε να κάνει καταμερισμό των δυνάμεων της, χωρίζοντας την ομάδα των developers σε διάφορες ομάδες, με μία εξ αυτών να δουλεύει σε ένα ολοκαίνουργιο AC τίτλο.
Αυτός ο τίτλος είχε το όνομα Assassin’s Creed Unity και διαδραματιζόταν στην Γαλλία κατά την διάρκεια της Γαλλικής επανάστασης το 1789-1794. Ακολουθούσε την ιστορία του Arno Dorian και τις προσπάθειές του να αποκαλύψει τις αληθινές δυνάμεις πίσω από την Επανάσταση, αναζητώντας εκδίκηση εναντίον των υπευθύνων για τη δολοφονία του θετού πατέρα του. Το Unity διατηρεί το third-person open world exploration της σειράς, παράλληλα όμως, παρουσιάζει ένα ανανεωμένο σύστημα μάχης, parkour και stealth.
Το παιχνίδι επίσης εισάγει για πρώτη φορά cooperative multiplayer στη σειρά Assassin’s Creed, επιτρέποντας σε έως και τέσσερις παίκτες να συμμετέχουν στις αποστολές τους.
Αν και το Unity κατάφερε να αποσπάσει καλές κριτικές για τα visuals, τα customization options, το setting, και το characterization, κατάφερε να πάρει ακόμα περισσότερες κακές κριτικές για το mission design, το multiplayer-oriented format, που κάποια missions ήταν αρκετά δύσκολο να τα περάσεις solo, και για το gameplay. Εκεί όμως που πόνεσε το Unity ήταν τα πολυπληθή graphical issues και bugs, τα οποία ήταν τόσα πολλά, που η Ubisoft χρειάστηκε να βγάλει ένα patch 40 gb για να τα διορθώσει, το οποίο έμεινε στην ιστορία ως το μεγαλύτερο patch της σειράς.
Αν και η Ubisoft κατάφερε να διορθώσει τα μεγαλύτερα προβλήματα, οι αρνητικές κριτικές είχαν ήδη γίνει, δίνοντας στο Unity την ιδιά μοίρα με το Rogue.
Fun Fact
Στο Unity, η ομάδα προγραμματιστών μοντελοποίησε σε επίπεδο τούβλων τον Καθεδρικό Ναό της Παναγίας των Παρισίων, κάτι που ήταν μια διαδικασία που η Ubisoft χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρώσει. Όταν στις 15 Απριλίου 2019, η οροφή της Παναγίας των Παρισίων έπιασε φωτιά, πολλοί πίστευαν ότι το Assassin’s Creeed Unity θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανακαίνιση του καθεδρικού ναού λόγω της λεπτομέρειας με την οποία είχε αποτυπωθεί ο ναός στο παιχνίδι. Τελικά, η Ubisot δεν συμμετείχε ποτέ στην ανακατασκευή, αλλά δώρισε 500.000 ευρώ για την ανοικοδόμηση του καθεδρικού ναού και παρείχε επίσης το Unity ως δωρεάν λήψη για μια εβδομάδα, δίνοντας σε όλους την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον μοντελοποιημένο καθεδρικό ναό στο παιχνίδι.
Ο δρόμος προς την εξιλέωση
To 2015, ένα νέο Assassin’s Creed παιχνίδι κυκλοφόρησε, με την ονομασία Assassin’s Creed Syndicate, το οποίο διαδραματιζόταν στο Λονδίνο του 1868 και ακολουθούσε την ιστορία των αδερφών Frye, της Evie και του Jacob.
Το Syndicate ήταν το πρώτο παιχνίδι της σειράς που μας παρουσίασε 2 διαφορετικούς main πρωταγωνιστές Assassins οπού ήταν και οι 2 playable και μπορούσαν να είναι και σε διαφορετικά σημεία του χάρτη, κάνοντας διαφορετικά πράγματα ο ένας από τον άλλον. O Jacob ειδικευόταν στα fights ενώ η Evie ήταν πιο stealth χαρακτήρας.
Το Syndicate μοιάζει αρκετά με το Unity, άλλα όπως έχουμε συνηθίσει πλέον στα yearly release, προστίθενται αρκετά νέα features. Eδώ έχουμε νέα traveling system, όπως ένα rope launcher, κάρα, ακόμα και ένα τρένο. Eπίσης έχουμε αλλαγές στο combat όπως και στο stealth, και τον μεγαλύτερο χάρτη έως στιγμής στο franchise. Βέβαια, με την έλευση του Syndicate είχαμε και τους τίτλους τέλους για το multiplayer mode.
Το Syndicate κατάφερε να συγκεντρώσει ανάμεικτες κριτικές, με αρκετούς να λένε πως η σειρά ξαναβρήκε τον δρόμο της, επιστρέφοντας στα παλιά της μεγαλεία, ενώ άλλοι υποστήριζαν πως πλέον το “νέος τίτλος κάθε χρόνο” έχει αρχίσει να επιδρά αρνητικά στην σειρά.
Αν και το Assassin’s Creed Syndicate κατάφερε να αποσπάσει καλύτερο σκορ από τα 2 τελευταία παιχνίδια της σειράς, οι πωλήσεις του ήταν οι χειρότερες του franchise, με μόλις 5,5 εκατομμύρια αντίτυπα.
Και με τις μη ικανοποιητικές πωλήσεις του Syndicate, ήρθε η ώρα να κάνουμε την τελευταία μας στάση και εμείς. Κάπου εδώ λοιπόν θα σας αφήσω (για λίγο) και θα τα πούμε την επόμενη φορά στο επόμενο part (4), με το οποίο θα κλείσουμε κιόλας αυτό το μεγάλο ταξίδι στην ιστορία.