Ενώ οι φωνές κατά της πρακτικής των loot boxes πληθαίνουν, έρευνες των πανεπιστημίων του Newcastle και του Loughbrough, που διήρκεσαν τρία χρόνια, έρχονται να επιβεβαιώσουν το αυτονόητο: τα loot boxes προκαλούν οικονομική και συναισθηματική βλάβη σε ανηλίκους και προτείνει τον περιορισμό τους αποκλειστικά σε τίτλους που απευθύνονται σε ενήλικες.
Η έρευνα παρακολουθούσε για τρία συνεχόμενα χρόνια τις gaming συνήθειες 42 οικογενειών με παιδιά από 5 έως 17 ετών, ενώ πήρε συνεντεύξεις από άλλους 30 γονείς, φροντιστές και σχεδιαστές video games.
Εν ολίγοις, η έρευνα βρήκε πως τα παιδιά δυσκολεύονται να υπολογίσουν τα λεφτά που χαλάνε σε παιχνίδια που διαφημίζον «πολύ θελκτικά ψηφιακά αντικείμενα» με τρόπους μάλιστα που δανείζονται από τον νόμιμο ενήλικο τζόγο.
Οι ερευνητές παρατήρησαν μοτίβα κατά τα οποία ανήλικα άτομα επιδιδόντουσαν σε απερίσκεπτες αγορές, μεταξύ των οποίων παιδιά που χρησιμοποιούσαν τραπεζικές κάρτες των γονιών τους χωρίς άδεια. Τα ίδια παιδιά αισθανόντουσαν ντροπή επειδή ξεπέρασαν τα όρια, όπως και απογοήτευση όταν εν τέλει δεν αποκόμισαν κάποιο αντικείμενο που ήθελαν από τα loot boxes.
Η έρευνα τόνισε και τον ψυχολογικό αντίκτυπο αντικειμένων με «σημαντική κοινωνική σημασία», δηλαδή αυτών που μπορούν να επιδείξουν στους συμπαίκτες τους ή την εξαγορά γρήγορης ανόδου και απόκτησης σπάνιων ή συλλεκτικών αντικειμένων.
Όλο αυτό γίνεται χειρότερο με την χρήση τεχνικών που χρησιμοποιούνται ήδη στον ενήλικο νόμιμο τζόγο, όπως κουλοχέρηδες με προσφορές που ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δημιουργούν τον φόβο ότι οι παίκτες χάνουν κάτι αξίας αν δεν κάνουν άμεσα αγορές.
Μια άλλη τακτική είναι τα «near misses» δηλαδή ότι έχασαν «για λίγο» το επιθυμητό, σπάνιο ή αντικείμενο με περιορισμένη διαθεσιμότητα, ώστε να σπαταληθούν ακόμα περισσότερα χρήματα.
Οι βασικές προτάσεις της έρευνας είναι ο περιορισμός των loot boxes σε παιχνίδια που απευθύνονται αποκλειστικά σε ενήλικες όπως έχει προταθεί στην Αυστραλία, καθώς και την αλλαγή των πολλαπλών ψηφιακών νομισμάτων, εντός των τίτλων, σε απευθείας χρηματική αντιστοίχιση.
Σε περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ερεύνα που έγινε διαθέσιμη, εδώ.
Διαβάστε ακόμη:
Το Portal θα αποκτήσει υποστήριξη DLSS 3
Από ό,τι φαίνεται και το remake του πρώτου The Witcher θα είναι open-world
Σχόλια 2