Τελικά θα γίνει η αναβάθμιση ή όχι…
Αυτή είναι η ερώτηση που ταλανίζει και παραμένει αναπάντητη στο μακροσκελές έπος για τις next-gen κονσόλες της Sony, τις οποίες κονσόλες η ίδια η εταιρεία αρνείται πεισματικά να ονομάσει και να αναφερθεί σε αυτές ως PlayStation 5 ή PS5.
O Mark Cerny, lead system architect στο next-gen PlayStation, έχει μόλις επιβεβαιώσει ότι η επερχόμενη κονσόλα βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή και εξέλιξη εδώ και 4 ολόκληρα χρόνια και δεν θα είναι μια απλή αναβάθμιση.
«Η καίρια ερώτηση είναι το κατά πόσο η νέα κονσόλα θα προσθέτει ένα ακόμα επίπεδο στην εμπειρία που ήδη ζείτε, ή αν γίνεται αρωγός για θεμελιώδεις αλλαγές στο τι μπορεί να είναι ένα παιχνίδι», ανέφερε ο Cerny σε συνέντευξή του.
Αναρωτιέστε βέβαια γιατί μπήκε ο Cerny στον κόπο να απαντήσει όταν ο ίδιος και οι υπόλοιποι εκεί μέσα γνωρίζουν στην πραγματικότητα αν η next-gen κονσόλα «γίνεται αρωγός για θεμελιώδεις αλλαγές στο τι μπορεί να είναι και να σημαίνει ένα παιχνίδι». Με άλλα λόγια θα είναι ένα ολοκαίνουριο μηχάνημα.
Η next-gen κονσόλα μπορεί επίσης να είναι αυτή η μεταστροφή των γενεών που αναφέρουν και περιμένουν πολλοί αναλυτές. Στις next-gen κονσόλες, αυτή η μεταστροφή μπορεί μόνο να σημαίνει περισσότερη δύναμη.
Αυτό που θα αποκτήσουν οι εκατομμύρια PS χρήστες από τις next-gen κονσόλες είναι πιο ισχυρές CPU και GPU, ικανές να αποδώσουν γραφικά και visual effects που φαίνονταν απίθανα στις προηγούμενες κονσόλες. Αυτή η εξαιρετικά ρεαλιστική προσέγγιση απαιτεί τεράστια αναβάθμιση και στην μνήμη του συστήματος και την ταχύτητα. Φυσικά τα αρχεία του παιχνιδιού θα πρέπει να μεγαλώσουν για να διαχειριστούν αυτές τις απαιτήσεις. Μεγαλύτερη ισχύς σημαίνει και μεγαλύτερη χωρητικότητα στους δίσκους.
Φαίνεται ότι έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι το νέο PS5 θα χρησιμοποιεί AMD Ryzen, που μεταφράζεται σε 8 πυρήνες των νέων 7nm Zen 2 microarchitecture. Η νέα κονσόλα θα στηρίζεται επίσης στην Radeon GPU που περιλαμβάνει και support για real-time ray-tracing rendering.
Το ευρέως διαδεδομένο στο Hollywood για τα πολύ ρεαλιστικά visual effects, ray-tracing, είναι μια τεχνική που πρότυπο έχει την μεταφορά του φωτός και προσομοιάζει πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις σε 3D περιβάλλον. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κονσόλα στον κόσμο που να είναι ικανή να κάνει ray-tracing. Ευελπιστούμε ότι η next-gen θα είναι η πρώτη.
Ο Cerny ανέφερε ότι η next-gen κονσόλα θα έρχεται με SSD δίσκο λόγω των απαιτητικών χρόνων για μειωμένο loading time και μεγαλύτερου bandwidth που κάνουν τα παιχνίδια πιο εμβυθιστικά. Ο SSD επίσης θα υποστηρίζει 8Κ ανάλυση.