Φέτος στην Ε3 σχεδόν όλοι οι publishers ήθελαν να μιλήσουν για συνδρομητικές υπηρεσίες, αλλά ακόμα το κοινό δεν είναι έτοιμο για να πάμε σε τέτοια μονοπάτια. Καθώς υπάρχουν ήδη πολλές συνδρομές όπως της Microsoft, της EA, της Sony (για την Αμερική προς το παρόν) και θα έρθει και το Google Stadia λίαν συντόμως.
Ανά διαστήματα, ακούμε ότι όλο και περισσότερες εταιρίες ενδιαφέρονται να επενδύσουν στο κομμάτι του cloud gaming μέσω των συνδρομών, αλλά ακόμα οι gamers, όπως έχει δείξει ο χρόνος, δεν τις έχει αγκαλιάσει στο έπακρο. Σε αυτό που βασίζονται περισσότερο οι publishers είναι η σχεδίαση καινοτόμων και δημιουργικών παιχνιδιών που θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά για συνδρομή και όχι για αγορά.
Ο Mike Blank από την ΕΑ, ο senior vice president of player networks, είναι ο άνθρωπος ο οποίος όπως δήλωσε, βλέπει ότι η gaming βιομηχανία οδεύει να εξαρτάται από συνδρομητικές υπηρεσίες. Όπως ήδη γνωρίζουμε η ΕΑ έχει την δική της συνδρομή, το Origin Access Premier, όπου είναι από τις πιο καθιερωμένες πλατφόρμες στον χώρο. Δουλεύει σαν το Netflix, δηλαδή έχει μια τεράστια ποικιλία από τα games που ανήκουν στην ΕΑ αλλά και από third-party developers και ο καθένας μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση με το ελάχιστο ποσό των 14,99$ τον μήνα.
Στα ίδια πλαίσια κινείται και το Xbox Game Pass, που βγήκε πρόσφατα και για τα PC. Αλλά ανακοίνωσε και η Ubisoft ότι θα έχει τέτοια υπηρεσία και θα είναι διαθέσιμη τον Σεπτέμβρη στο ίδιο ακριβώς κόστος.
Είμαστε στο 2019 και ήδη ξεπετάγονται ανά διαστήματα συνδρομές για τα video-games. Ο Blank πιστεύει πως το να υπάρχει στην βιομηχανία χώρος για καινοτομία και πειραματισμό είναι καλό, βέβαια δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν όλες οι συνδρομές ταυτόχρονα.
Ο Blank το σχολίασε αυτό χαρακτηριστικά:
There aren’t 50 gaming subscriptions in the market right now. Ιf we do reach that point, I do think people will have to choose. That means some of us will succeed, and some of us will not.
Το ίδιο σκέφτεται και ο Phil Spencer, αφού δήλωσε ότι οι publishers και οι πλατφόρμες θα παλεύουν στο μέλλον για να λαμβάνουν το μηνιαίο ποσό, αλλά από την θέση την οποία βρίσκεται και ο ίδιος αλλά και η ΕΑ πιστεύουν ότι έχουν χτίσει το κοινό τους και δεν κινδυνεύουν.
Όσον αφορά την ΕΑ τουλάχιστον, αυτό το οφείλει στον Blank καθώς αυτός ήταν πριν χρόνια που επέμενε να ξεκινήσει μια συνδρομητική υπηρεσία η ΕΑ, με την σκέψη πως αυτό θα είναι το μέλλον του gaming.
Είναι η ίδια στρατηγική που έχει εφαρμόσει και το Netflix. Οι άνθρωποι μπορούν να παίξουν παραπάνω παιχνίδια από όσο θα μπορούσαν αν το αγόραζαν ξεχωριστά. Αν μπορείς να τους εξασφαλίσεις ότι θα έχουν πρόσβαση σε νέα και διαφορετικά παιχνίδια τότε αυτό θα τους κρατήσει παραπάνω. Πιστεύω ότι χτίζουμε αυτό το είδος και ταιριάζει απόλυτα για την συνδρομή. Το να κρατάς τους παίχτες χαρούμενους έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στην συνδρομή είναι αυτό το οποίο θα δείξει ποιες εταιρείες θα πετύχουν και ποιες όχι.
Ο Blank είναι σίγουρος πως το Origin Access Premier θα είναι μια από τις πετυχημένες υπηρεσίες στο μέλλον. Βέβαια το ίδιο σίγουροι έχουν δηλώσει πως είναι ο Spencer για το Game Pass και η Brenda Panagrossi, για την Ubisoft.
Όπως φαίνεται, αναμένεται να έχουμε ‘πόλεμο’ μεταξύ όλων αυτών των υπηρεσιών και μόνο το μέλλον θα μας δείξει τι έρχεται.