Πολλές φορές έχουμε μιλήσει για την τοξικότητα που υπάρχει στα games και ακόμα περισσότερες την έχουμε βιώσει. Είναι πλέον ένα κοινό μυστικό, ένα «κακό», που έχουμε φτάσει σε σημείο, η συντριπτική πλειοψηφία να μην του δίνει σημασία.
Αυτό ακριβώς όμως γιγαντώνει το πρόβλημα.
Σε έναν χώρο που θα έπρεπε να έχει την δυνατότητα ο καθένας να διασκεδάσει, υπάρχουν περιπτώσεις διαδικτυακών επιθέσεων, κάθε μορφής, γεγονός που όχι απλά αμαυρώνει την κοινότητα, αλλά κυρίως έχει αρνητική επίδραση στην υγεία του αποδέκτη.
Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότερες εταιρίες εντάσσουν προγράμματα επιτήρησης και ελέγχου στα παιχνίδια τους για να καταπολεμήσουν αυτό το γεγονός.
Εδώ λοιπόν έρχεται η Blizzard, το 2019, όταν και μας εξήγησε πως η ένταξη του δικού της προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να βάλει ένα τέλος σε αυτό σε παιχνίδια, όπως το Overwatch. Κάνοντας ένα άλμα στο σήμερα, μαθαίνουμε πως η πολύπλοκη διαδικασία ένταξης μια τεχνητής νοημοσύνης που «μαθαίνει» να διαχειρίζεται τέτοια προβλήματα, κατάφερε σύμφωνα με τον πρόεδρο της J.Allen Brack να ελαττώσει δραματικά την τοξική συμπεριφορά στο Overwatch.
Αναφορικά στις δηλώσεις του στο Fireside Chat video είπε τα εξής:
Μέρος της καλής εμπειρίας ενός παιχνιδιού αποτελεί το να βρίσκεις τρόπο, το ίδιο παιχνίδι, να το ευχαριστιούνται όλοι, ανεξαρτήτως από που προέρχονται. Έχουμε μιλήσει ήδη στο παρελθόν για το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που μας βοηθάει στο να πιστοποιήσουμε αν όντως οι αναφορές σε βάρος των παικτών, όσον αφορά την επιθετική συμπεριφορά, είναι βάσιμες. Το σύστημα αυτό το έχουμε βάλει σε εφαρμογή στο Overwatch και το Heroes of the Storm. Μας επιτρέπει την άμεση επιβολή των κατάλληλων κυρώσεων και έχουμε δει μέσω αυτού, δραματική μείωση, όχι μόνο στην τοξικότητα στο γραπτό λόγο αλλά και γενικά στον ρυθμό που κάποιος θα ξανά παρουσιάσει επιθετική συμπεριφορά. Μερικούς μήνες πριν εντάξαμε το σύστημα και στα δημόσια κανάλια του World of Warcraft, και έχουμε ήδη δει μείωση στον χρόνο που ένας παίκτης παραμένει ενεργός, στο κατά το μισό, ενώ συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στην ταχύτητα και στην ακρίβεια του συστήματος.
Τέλος σημείωσε πως, αυτά είναι μικρά βήματα μεν, αλλά μπορούν να φέρουν μεγάλες αλλαγές δε, και πως στόχος της εταιρίας είναι οι περιπτώσεις λεκτικών και άλλων επιθέσεων να εξαλειφθούν τόσο από τα παιχνίδια της εταιρίας, όσο και από τον εργασιακό της χώρο.