Γεια σας και καλησπέρα και από εμένα! Ήρθε η ώρα να βγω και εγώ από το καβούκι μου. Οκ, μέχρι εδώ καλά ήταν. Πάμε να δούμε το παιχνίδι τώρα.
Imperiums: Greek Wars έχουμε λοιπόν σήμερα στο μενού μας, ένα παιχνίδι που προσωπικά πιστεύω πως θα συνεχίσει να καταλαμβάνει αυτά τα 4388ΜΒ στο PC μου, για αρκετό καιρό.
Το παιχνίδι αυτό ήρθε στην κοινότητα μας (strategy gamers) από την ομάδα της Kube Games, στις 30 Ιουλίου του 2020, και το πρώτο DLC του παιχνιδιού μας ήρθε δωρεάν, σαν ένα μεγάλο ευχαριστώ της εταιρίας, στις 2 Δεκεμβρίου, λεπτομέρειες για το οποίο θα βρείτε τόσο παρακάτω, όσο και σε προηγούμενο κείμενο μας.
Μιλάμε για ένα 4Χ παιχνίδι στρατηγικής (Explore, Expand, Exploit, Exterminate), είδος στο οποίο έγινε γνωστή η σειρά των Civilization. Οι αναφορές σε άλλα παιχνίδια, θα τελειώσουν κάπου εδώ πιστεύω, καθώς όπως έμαθα, με τον δύσκολο τρόπο, σιγουρά το παιχνίδι είναι επηρεασμένο από αλλά 4Χ παιχνίδια και όχι μόνο, σε βυθίζει όμως από την αρχή στον δικό του κόσμο. Στην τελική, παρθενογένεση δεν υπάρχει πουθενά, και ειδικά στην τέχνη.
Αααααχ… *κραυγή “αγωνίας”* Αυτό το «Αχ» πάει στο ότι πέσαμε στην παγίδα του συσχετισμού. Ας τα πάρουμε όμως λίγο από την αρχή.
Όταν γράψαμε για το Imperiums: Greek Wars, η αλήθεια είναι ότι ήμουν πραγματικά περίεργος για το gameplay του, τα mechanics, το πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι από τα υπόλοιπα 4Χ. “Τι παραπάνω μπορεί να μου δώσει;” Είχα αναρωτηθεί και ερχόμενος ήδη από ένα παιχνίδι στρατηγικής με φόντο την Τροία, το μόνο που ήθελα, ήταν το βουτήξω το δάχτυλο σε ένα ακόμα βάζο στρατηγικής με άρωμα τόσο Ιστορικό, όσο και Μυθολογικό. Δεν έχασα λοιπόν ευκαιρία και μέσα σε λίγο διάστημα είχα στον υπολογιστή μου το παιχνίδι έτοιμο.
Οι εντυπώσεις ξεκίνησαν από το launcher του παιχνιδιού. Διαβάζω καλά;! Γραφεί εδώ όντως αυτό που διαβάζω? «Open Heightmaps Folder»;!
Το μυαλό μου ταξίδεψε κατευθείαν σε τοπία, σε μέρη που έχω επισκεφτεί ή και όχι, όπου μπορώ με απόλυτη ακρίβεια να δημιουργήσω, με το εργαλείο σχεδίασης χάρτη που δίνει το παιχνίδι. Heightmaps είναι οι χάρτες που μπορούμε να τραβήξουμε από διάφορα sites και μας δίνουν τα ακριβή ύψη της περιοχής που έχουμε οριοθετήσει, εργαλείο που χρησιμοποιούν και οι σχεδιαστές παιχνιδιών (και όχι μόνο) όταν θέλουν να αναπαραστήσουν μια περιοχή. Σε αυτό θα επανέλθουμε όμως για να μην ξεφύγουμε πολύ από το «ΑΧ!» μιας και σας άφησα με την αγωνία.
Κρατιέμαι λοιπόν και λέω στον εαυτό μου πως θα το δοκιμάσουμε μετά.
Πατάμε Play, ανοίγει το παιχνίδι και σαν έμπειρος strategy gamer, απόγονος του Αλεξάνδρου (τρομάρα μου), σκέφτηκα ότι δεν χρειάζομαι τα Tutorial.
Το παιχνίδι όμως ήξερε…
Την τρίτη φορά λοιπόν που με ρώτησε, του έκανα την χάρη. Μετά το κέρασμα μου (με μεγάλα γράμματα «Πέρα από το τι ακούς και βλέπεις, καλό είναι να διαβάζεις και το τι σου στέλνουμε, γιατί το παιχνίδι δεν είναι όπως νομίζεις»), με πέταξε ρακένδυτο στην θέση του Φιλίππου Β, πατέρα του Αλεξάνδρου και μου λέει, μην αγχώνεσαι ψηλέ, εδώ είμαι εγώ. Όμορφα σκέφτομαι, έχω Advisor. Δες αυτό, πρόσεχε το άλλο, μου έδειχνε με απίστευτη λεπτομέρεια ό,τι χρειάζεται να μάθω, 8/10 από εμένα μόνο γι’ αυτό. Έλα όμως πως η φωνή του μεγάλου στρατηλάτη μου έλεγε «Ρε φίλε, στην ζωή σου μια φορά δεν το έχεις κάνει αυτό, τι σε έπιασε; Θα μάθεις παίζοντας όπως πάντα, πάμε τώρα» ε, αυτό ήταν. Σε “15” λεπτά είχα ήδη κλείσει το Tutorial και ξεκίνησα το παιχνίδι. ΑΑΑΑΧ! Που να μην το είχα κάνει.
Το παιχνίδι να πούμε πως σου δίνει τέσσερεις βασικές επιλογές, για το είδος του παιχνιδιού που θες να παίξεις, οι οποίες ουσιαστικά είναι τα σενάρια. Έχουμε λοιπόν, το «Customized World» το οποίο είναι το κλασικό Sandbox, έμπα και κάνε ό,τι θες, τυχαίος χάρτης και τα σχετικά, το «Ancient Greece» στο οποίο επιλέγεις φατριά/πόλη κράτος που θες να παίξεις (μπορείς να τα ξεκλειδώσεις όλα παίζοντας) ξεκινώντας από την ημέρα που ανέλαβε ο Φίλιππος Β τον θρόνο της Μακεδονίας, το «Battle of Troy» για το οποίο έχουμε γράψει και αφορά τον Τρωικό Πόλεμο και το «Peloponnese» το οποίο διαδραματίζεται στον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Επίσης, το παιχνίδι υποστηρίζει επιπλέον σενάρια φτιαγμένα από το community αλλά και mods.
Ας επιστρέψουμε στα «σεντονάκια μας» (μεγάλα κείμενα, υπομονή, είμαι φλύαρος αλλά αξίζει), και βουτάω που λέτε ρακένδυτος ξανά, στην θέση του Φιλίππου (το Β θα το αφήσω εκτός, να ξέρετε δεν έχει άλλον εκείνη την εποχή που να μας ενδιαφέρει), αλλά αυτήν την φορά χωρίς τον Advisor, ο οποίος έκανε καλή δουλειά, αλλά εμείς δεν τον χρειαζόμαστε. (Aμ δε…)
Οκ λέω, πάμε σοβαρά. Για να δούμε τι μάθαμε μέσα σε “15” λεπτά. Ένα πράγμα σαν να μην το έκανα ποτέ όμως; Να ψάχνω το UI, να πετάγονται παράθυρα, events, missions, ο Advisor, ο οποίος μάλλον κάπου ήταν κρυμμένος και γελούσε, να με ρωτάει αν θέλω βοήθεια και να μου λέει «Διάβαζε αλλιώς μπροστά δεν θα πας».
Ώπα λέω ρε! Ώπα!
Κάτσε λίγο, πάρε μια ανάσα Θοδωρή και πάρε το όλο από την αρχή, ο γύρος εδώ δεν είναι click-click-click και φύγαμε για τελικό. Θέλει όντως στρατηγική, ουσιαστική στρατηγική.
Αρχικά όπως σας είπα μπήκα έχοντας στο μυαλό μου, πως με την εμπειρία μου σε 4Χ θα κάνουμε περίπατο, αλλά εδώ ακόμα και οι μονάδες που έχω είναι ουσιαστικώς διαφορετικές. Τα εδάφη, ο τρόπος μάχης, το πόσο βαθιά και λεπτομερώς διαχειρίζεσαι το κράτος σου, τις πρώτες ύλες σου.
Το μυαλό μου λοιπόν, ένιωσα να ξυπνάει μετά από χρόνια! Μέσα σε 10 γύρους, είχα αποδεκατιστεί, χρεοκοπήσει, η Αθήνα μου πήρε σχεδόν τα μισά μου εδάφη, οι φίλοι μου έγιναν εχθροί και οι εχθροί μου γελούσαν με τα χάλια μου.
Αλλά ο Φίλιππος ξέρει και άλλα μονοπάτια.
Ο Φίλιππος δεν ήταν Αλέξανδρος, πολλά περισσότερα κέρδισε με την διπλωματία και την εξυπνάδα του πάρα με τον στρατό(που δεν είχε). Έτσι και εμείς, στηριζόμενοι στα όπλα που μας δίνει το παιχνίδι, σε μία διπλωματία, οι επιλογές της οποίας σου δίνουν τρομερές δυνατότητες (έβαλα την Σπάρτη να αναγκάσει την Αθήνα να μου ζητήσει ειρήνη. *mind blow*), mission και objectives που πραγματικά όχι μόνο σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον άλλα σε βοηθάνε ουσιαστικά στην πορεία σου σαν κράτος και decisions που μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω, κατάφερα να ανατρέψω όλο το σκηνικό.
Μια εμπειρία που πραγματικά σε κάνει να διψάς για περισσότερο. Οι μάχες, χα! Τι να πούμε και για τις μάχες? Τα στρατεύματα δεν έχουν μόνο πόντους ζωής, αλλά και επίθεσης, οι οποίοι σε κάθε μάχη μειώνονται βάσει της έκβασης της. Το σύστημα της φθοράς των στρατευμάτων που λαμβάνει χώρα όταν κινούνται μακριά από δρόμους και πόλεις σε βάζει να σχεδιάζεις ακόμα περισσότερο την κάθε σου κίνηση.
Εδώ να σημειώσουμε πως ήμουν τυχερός που μια φωνούλα μου έλεγε να το βάλω στο “normal” αλλιώς σίγουρα το μονόφθαλμο κεφάλι του Φίλιππου θα κοσμούσε την Ακρόπολη από τον 5ο γύρο. Δηλώνω λοιπόν με χαρά, πως μετά από τις πρώτες 4-5 ώρες παιχνιδιού ένιωθα πως δεν ήξερα απολύτως τίποτα. Συνέχισα λοιπόν ακάθεκτος να γράφω στο κοντέρ του παιχνιδιού και ακόμα προσπαθώ να φτάσω σε σημείο που θα πω «Τα έχω δει όλα», αυτό για εμένα λέει πολλά.
Σειρά έχει ο σχεδιασμός χάρτη, που προσφέρει το παιχνίδι. Σε αυτό το σημείο, δεν θέλω να πω τίποτα πραγματικά, θα αφήσω να μιλήσουν τρείς φωτογραφίες από την περιοχή μου, και νομίζω πως λένε σχεδόν όσα θέλω να πω. Απλά παρατηρήστε το minimap σε σύγκριση με την περιοχή που είναι επιλεγμένη στον χάρτη.
Εν κατακλείδι, μιλάμε για ένα 4Χ παιχνίδι, που ενώ σίγουρα έχει τα στοιχεία αυτά που το κάνουν να θυμίζει άλλα 4Χ παιχνίδια, τα κρατάει σε απόσταση, σαν απλά μια ανάμνηση. Η ομάδα της Kube Games έχει κόψει, έχει ράψει και στον δικό της καμβά έχει δημιουργήσει με τα χρώματα της δικιάς της παλέτας ένα 4Χ παιχνίδι που πραγματικά κοσμεί την δικιά μου συλλογή με παιχνίδια στρατηγικής όσο λίγα.
Για πάμε να δώσουμε τώρα και τα ποντάκια μας, να δούμε με νούμερα τι έχουμε στα χέρια μας.
Γραφικά: 7/10
Δεν είμαι ποτέ πολύ απαιτητικός.
Αλλά.
Το παιχνίδι έχει τον δικό του τρόπο απεικόνισης και τεχνικής. Τα γραφικά του είναι ωραία εκεί που χρειάζεται χωρίς να κάνει υπερβολές, όπως μπορούμε να δούμε σε άλλα παιχνίδια. Άλλωστε ένα παιχνίδι στρατηγικής, πολύ λίγες φορές το παίζουμε για τα γραφικά του. Προσωπικά όμως, θα ήθελα το ένα τσικ παραπάνω.
Gameplay: 8.5/10
Τι να πω και από πού να ξεκινήσω, ήδη έχω πει αρκετά. Να μιλήσω για το βάθος που έχει σε κάθε κομμάτι του; Μάχες, διπλωματία, διαχείριση κράτους, χάρτη, στρατευμάτων, πλοίων, εμπορίου, παραγωγή και διαχείριση πόρων, αποστολές, αποφάσεις, ιστορικά γεγονότα…! Θα χρειαστούμε σελίδες ολόκληρες και ο Αρχισυντάκτης μας λογικά θα έχει ήδη πονοκέφαλο. Παρόλα αυτά, τις μεγάλες βαθμολογίες δεν τις μοιράζουμε.
Ιστορική Ακρίβεια: 10/10
Μιας και το παιχνίδι διαδραματίζεται σε ιστορική περίοδο, τότε ναι, πρέπει να μιλήσουμε και γι’ αυτό. Πραγματικά πιστεύω πως δεν εντόπισα κάτι που να με ξένισε, ή να ήταν εκτός του ιστορικού πλαισίου. Από τις πόλεις που υπάρχουν, τα στρατεύματα, μέχρι τα ιστορικά events που λαμβάνουν χώρα θεωρώ πως είναι απόλυτα ακριβής.
Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο για να βαθμολογήσω, πιστεύω ότι οι 3 κατηγορίες αυτές καλύπτουν μεγάλη γκάμα με τον τρόπο που τις ανέφερα.
Γενική Βαθμολογία: 8.5/10
Να πω την αλήθεια μου, δεν μου αρέσει να βάλω υποδιαστολές, αλλά θεωρώ πως το 8 είναι λίγο για την εμπειρία που έζησα. Ίσως να αξίζει και το 9, αλλά προσπαθώ να μένω ανεπηρέαστος από τον πρώτο ενθουσιασμό ενός καλού παιχνιδιού, πόσο μάλλον ενός Strategy. Ελπίζω το παιχνίδι να συνεχίσει να είναι καλό και να δημιουργηθεί ένα γερό community, ώστε να απολαύσουμε όλα όσα έχει να μας προσφέρει ο τίτλος αυτός.