Η συνταγή της επιτυχίας!
‘Όλα ξεκίνησαν το 2017, το δωρεάν Battle Royale της Epic Games μπήκε δυνατά στην βιομηχανία, καθώς προσέφερε κάτι διαφορετικό από τον τότε πρωταγωνιστή PlayerUknown’s Battlegrounds, γνωστό σε όλους μας PUBG. Το Fortnite είχε κάτι ξεχωριστό, εκτός από τα γραφικά, τα οποία δεν είναι ρεαλιστικά και παραπέμπουν σε comics, είχε το χτίσιμο. Σαν μηχανισμός ήταν δύσκολος να τον μάθεις, αλλά όταν το έκανες, φαινόταν η διαφορά ικανότητας μεταξύ των παιχτών.
Τώρα θα ρωτήσει κάποιος εύλογα, μόνο από το χτίσιμο τράβηξε τόσο κόσμο; Φυσικά η απάντηση είναι όχι. Όπως και το LoL έτσι και το Fortnite για να έχει έσοδα, ξεκίνησε να κυκλοφορεί κάποια skins και εισήγαγε στον κόσμο μας το Battle Pass.
Σε ποιον δεν αρέσει ένα όμορφο skin; Τα Ghoul Trooper και Skull Trooper skins ήταν από τα πρώτα που κυκλοφόρησαν στο παιχνίδι και ο κόσμος τα λάτρεψε. Όχι αδίκως βέβαια αφού τα default skins που έχει το παιχνίδι είναι αρκετά βαρετά, οπότε τα δυο παραπάνω έκαναν πολύ πιο μοναδικό τον χαρακτήρα του παίχτη στο παιχνίδι και μέχρι σήμερα θεωρούνται από τα πιο σπάνια!
Αυτή ήταν η αρχή, μετά την επιτυχία των δυο αυτών skins, άνοιξε ένας τεράστιος δρόμος για την Epic, αφού ακόμα και σήμερα βγαίνουν ασταμάτητα νέα skins για το παιχνίδι. Τι γίνεται όμως με το Battle Pass και πως έδωσε ώθηση στο παιχνίδι;
Battle Pass – Ο ορισμός του δούναι και λαβείν…
Το Battle Pass είναι αυτό που ψάχνει ο κάθε gamer σε κάθε παιχνίδι. Το value for money, δηλαδή αυτό που αξίζει τα λεφτά του. Δίνεις μια φορά ένα ποσό, για παράδειγμα 10€, παίρνεις πίσω την αξία των χρημάτων σου και παραπάνω στην περίπτωση του Fortnite. Όταν αγόρασα το πρώτο Battle Pass, πίστευα ότι κάποιο catch θα υπάρχει και κάπως η εταιρεία θα με καθυστερήσει από το να το ολοκληρώσω. Δεν ήταν έτσι όμως, μπορώ να πω ότι αφού πήρα το πρώτο, αγόρασα άλλα δυο χρησιμοποιώντας τα νομίσματα του παιχνιδιού, στην περίπτωση μας τα V-Bucks, που είχα κερδίσει από το ήδη αγορασμένο Battle Pass.
Η Epic υιοθέτησε την νοοτροπία της ανακύκλωσης κατά κάποιον τρόπο. Παίρνεις μια φορά το Battle Pass; Αν ασχολείσαι με το παιχνίδι κάθε μέρα, ολοκληρώνεις αποστολές και αφιερώνεις γενικά χρόνο, το Battle Pass θα σου επιστρέψει πίσω τα V-Bucks που κοστίζει, λίγα παραπάνω και πολλά μα πολλά cosmetics. Και αυτό συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Είναι μια λούπα, η οποία όμως συμφέρει τους ενεργούς παίχτες και όχι αυτούς που θα παίξουν μια εβδομάδα τον μήνα και μετά τίποτα.
Τον Δεκέμβρη του 2020, η Epic έφερε στο Fortnite μια συνδρομητική υπηρεσία. Μπήκε με λίγα λόγια στο κλίμα της εποχής, των πολλών συνδρομητικών υπηρεσιών, όπως Netflix, Amazon Prime, Xbox Game Pass κλπ. Η υπηρεσία ονομάζεται Fortnite Crew και κάθε μήνα δίνοντας 12€ η Epic σας παρέχει ένα αποκλειστικό skin, το Battle Pass και 1.000 V-Bucks. Αυτό δίνει μια ακόμα επιλογή στους παίχτες και φυσικά περισσότερα χρήματα στην εταιρεία.
Η αλήθεια βρίσκεται στους αριθμούς!
Ο αριθμός των εγγεγραμμένων παιχτών το 2017 ήταν 20 εκατομμύρια, ενώ μέσα σε 10 μήνες, δηλαδή στις αρχές του 2018, έφτασε τους 125 εκατομμύρια εγγεγραμμένους παίχτες, με μηνιαίους ενεργούς παίχτες να φτάνουν τα 78.3 εκατομμύρια, τρομακτική αύξηση η οποία βέβαια δικαιολογεί και τα παραπάνω έσοδα. Να φανταστείτε, όταν το Fortnite App κυκλοφόρησε στο iPhone την 1η Απριλίου του 2018, η Epic είχε έσοδα $2 εκατομμύρια την ημέρα, ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ! Μην ξεχνάμε ότι το παιχνίδι είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Από το 2018 μέχρι και σήμερα, οι παίχτες του παιχνιδιού μόνο αυξάνονται, με το Fortnite μέσα στο 2021 να αγγίζει τους 350 εκατομμύρια εγγεγραμμένους παίχτες, με 80.4 εκατομμύρια από αυτούς να είναι ενεργοί κάθε μήνα. Μην ξεχνάμε ότι το παιχνίδι θα κλείσει τα 5 χρόνια το καλοκαίρι, άλλα παιχνίδια «πεθαίνουν» στα 2 και 3 χρόνια, το Fortnite δεν είναι τυχαία εκεί που είναι, έχει κάτι ξεχωριστό.
Η Epic έδωσε στην δημοσιότητα τις καλύτερες συνεργασίες της τον Ιούνιο του 2020 για το οικονομικό έτος 2019-2020. Παρακάτω θα δείτε το διάγραμμα το οποίο δείχνει πως η συνεργασία με την Marvel είναι η πιο κερδοφόρα για το παραπάνω έτος. Η Epic είχε αποκαλύψει πως οι πωλήσεις των cosmetics με θέμα το NFL άγγιξαν τα $500 εκατομμύρια. Αν το συγκρίνουμε με αυτό της Marvel είναι περίπου το μισό, οπότε η συμφωνία με την Marvel έφερε στην εταιρεία περίπου $1 δισεκατομμύριο.
Ο σκληρός πυρήνας του παιχνιδιού
Η Epic μέχρι και το καλοκαίρι του 2018, δεν είχε οργανώσει κάποιο επίσημο τουρνουά. Οι παίχτες όμως δεν έμειναν άπραγοι, οργάνωναν κάποια κλειστά lobbies, γνωστά και ως «scrims». Η λέξη scrim προκύπτει από την λέξη scrimmage, η οποία σημαίνει προπόνηση ή παιχνίδι προσομοίωσης. Με λίγα λόγια, τα lobbies αυτά τα δημιουργούσαν pro παίχτες και οι ομάδες τους, με σκοπό να προπονούνται μεταξύ τους, κρατώντας παράλληλα τον κύκλο αρκετά κλειστό, αφού δεν μπορούσε να μπει ο κάθε ένας σε αυτά τα lobbies.
Το πρώτο επίσημο τουρνουά από την Epic, Fortnite Summer Skirmish Week 1, έγινε το καλοκαίρι του 2018, μεταξύ διάφορων streamers. Το τουρνουά ήταν αποτυχημένο από όλες τις απόψεις, lag, μηδενική διαφήμιση με αποτέλεσμα να μην έχει κόσμο και οι μόνοι που γνώριζαν για αυτό ήταν όσοι ασχολούνταν πάρα πολύ με το παιχνίδι. Το τουρνουά ακυρώθηκε μετά την λήξη του τέταρτου παιχνιδιού, από τα δέκα που έπρεπε να γίνουν.
Η Epic έκανε λάθη και έμαθε. Τα επόμενα τουρνουά ήταν πιο οργανωμένα, με μεγαλύτερα έπαθλα και περισσότεροι παίχτες έλαβαν συμμετοχή. Μέχρι και την 9η σεζόν, το παιχνίδι ήταν το Next Big Thing όπως λέμε, στην competitive Esports σκηνή, με τα χρηματικά έπαθλα να αγγίζουν τα $15 εκατομμύρια, κάνοντας έτσι εκατομμυριούχους πολλούς παίχτες, όπως ο Kyle Giersdorf γνωστός και ως «Bugha», ο οποίος στα 16 του έβγαλε από το παγκόσμιο solo τουρνουά του 2019 $3 εκατομμύρια, έναν τρομακτικό αριθμό για 16 χρονών παιδί. Τι συνέβη όμως και σιγά σιγά η competitive σκηνή του μπήκε σε δεύτερη μοίρα;
Η φυσική εξέλιξη των (mainstream) πραγμάτων
Από την 4η σεζόν και έπειτα, ξεκίνησαν κάποιες συνεργασίες διαφόρων franchises και εταιρειών, με την Epic και κατ’ επέκταση με το Fortnite. Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο κερδοφόρο μέχρι στιγμής, είναι το event με την Marvel. Ο Thanos εκτός των κινηματογράφων, εμφανίστηκε και στον κόσμο του Fortnite, με την Epic να φέρνει ακόμα και το Infinity Gauntlet στο παιχνίδι.
Η Epic είδε τις πωλήσεις να ανεβαίνουν και οι εταιρείες που έκλειναν τις συμφωνίες, έβλεπαν να δημιουργείται ένα νέο κοινό μέσα από το παιχνίδι. Απλά φανταστείτε, πόσοι από αυτούς τους εγγεγραμμένους παίχτες, μπήκαν στο «τρυπάκι» όπως λέμε, να δουν το Infinity War και το End Game μετά το αντίστοιχο event.
Τα πράγματα δεν έμειναν σε μια ταινία. Είχαμε events για John Wick, Star Wars, Tenet αλλά και σειρές όπως το Stranger Things. Εκτός των ταινιών και των σειρών, διάφοροι καλλιτέχνες έκλεισαν συμφωνία με την Epic και είχαμε ζωντανές συναυλίες μέσα στο παιχνίδι, με «βαρβάτα» ονόματα όπως Travis Scott, Marshmello και Ariana Grande.
Το παιχνίδι ξεκίνησε να μοιάζει με «διαδραστική διαφήμιση», μέρος του παιχνιδιού έγιναν streamers όπως ο Ninja και η Loserfruit, ήρωες της DC και της Marvel, ο Neymar (ναι είναι περίεργο), ο Rick Sanchez από την σειρά Rick and Morty, ο Naruto, η Jinx, όπως και αμέτρητοι άλλοι χαρακτήρες, αλλά και cosmetics προστίθενται ακόμα και σήμερα στο παιχνίδι.
Γιατί όμως τα αναφέρω όλα αυτά; Η προηγούμενη θεματολογία έκλεισε με μια ερώτηση η οποία πρέπει να απαντηθεί. Γιατί μπήκε η competitive σκηνή σε δεύτερη μοίρα; Όταν ένα παιχνίδι έχει τόσο μεγάλη απήχηση, έχει και μεγαλύτερο casual κοινό, δηλαδή παίχτες που δεν παίζουν τόσο για να κερδίσουν, όσο για να διασκεδάσουν.
Η φύση του Fortnite άλλαξε και από το tryhard παιχνίδι που είχαμε τον πρώτο χρόνο, οι αλλαγές στο gameplay και οι προσθήκες διαφόρων skins και accessories, το έκαναν πιο φανταχτερό και πιο casual friendly. Όταν κάτι γίνεται mainstream, έχει περισσότερα κέρδη. Κάπως έτσι βρήκαν την ευκαιρία οι εταιρείες και τα δημόσια πρόσωπα, να γίνουν μέρος του σύμπαντος του Fortnite,να επενδύσουν δηλαδή με λίγα λόγια, με σκοπό να διαφημίσουν τον εαυτό τους και να κερδίσουν νέο κοινό.
Υπήρξαν και θα υπάρξουν και άλλοι..
Εννοείται πως το Fortnite δεν είναι το πρώτο παιχνίδι που έφερε κάποιου είδους crossover στο σύμπαν του, αλλά είναι το πρώτο που το έκανε τόσο, ας μου επιτραπεί η λέξη, «χυδαία». Το παράδειγμα της Epic, το έχουν ακολουθήσει και άλλοι, αλλά όχι σε τόσο ακραίο βαθμό και κάθε συνεργασία είχε μια λογική.
Για παράδειγμα φέτος είχαμε crossovers όπως, Sea of Thieves x Pirates of the Caribbean, Dead by Daylight x Resident Evil και πολλά ακόμα. Βγάζουν μια λογική ρε παιδί μου, ο Jack Sparrow είναι πειρατής, λογικό να υπάρχει στο σύμπαν του Sea of Thieves, ο Nemesis είναι ένα «όπλο» που σκοτώνει, έχει νόημα να μπει στο Dead by Daylight. Ο Naruto γιατί μπήκε στο Fortnite και πως εξυπηρετεί το lore του παιχνιδιού; Ο Dwayne “The Rock” Johnson πως προκύπτει στο παιχνίδι και πως σχετίζεται με τον Spider-Man και τον Travis Scott π.χ.
Η ερώτηση είναι ρητορική. Προφανώς μιλάμε για χαρακτήρες με τεράστιο fanbase, οι οποίοι κυκλοφορούν στο παιχνίδι την κατάλληλη στιγμή. Ο Spider-Man πχ κυκλοφόρησε κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας της νέας ταινίας του Tom Holland, No Way Home. Πόσοι παραπάνω παίχτες θα αγοράσουν το Battle Pass που περιέχει τον Spider-Man ή τα skins του Holland και της Zendaya ή αντίστοιχα θα πάνε να δουν την ταινία λόγο αυτών;
Νομίζω ότι σας κούρασα αρκετά. Τα παραπάνω δεν είναι ένα κράξιμο, είναι σκέψεις και προβληματισμοί, ως προς το πού και πώς, μπορεί να πορευθεί η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Και εμένα μου αρέσει να έχω τον Rick και να γαζώνω τον Kratos και τον Master Chief αλλά δεν υπάρχει λογική πίσω από αυτό.
Το PUBG Mobile έβαλε χαρακτήρες από το Arcane, την animated σειρά του LoL, στο σύμπαν του. Τώρα θα ρωτήσετε, που κολλάει η Vi με τους τυπάδες που κυκλοφορούν με το βρακί, ένα κράνος στο κεφάλι και ένα τηγάνι στην πλάτη, σε έναν χάρτη με άλλα 99 άτομα, με σκοπό ένας να μείνει ζωντανός; Τι να σας πω, ρωτήστε την Tencent και την Epic Games, η τσέπη τους θα ξέρει καλύτερα…
Σχόλια 1