Ως μεγάλος fan της σειράς, μπορώ να πω ότι με συνεπήρε το hype όταν είδα το πρώτο trailer του Peaky Blinders Mastermind. Γνωρίζοντας όμως πως δεν επρόκειτο για ένα action – adventure, third person game σε στυλ GTA, οι προσδοκίες μου δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλές, και αυτό φάνηκε στην πορεία.
Ήξερα πως θα ήταν ένα ακόμα puzzle game με ξεχωριστά mechanics, τελείως άγνωστα για τον μέσο παίκτη. Έχοντας αυτά στο νου, και έχοντας καταγράψει κοντά στις 7 ώρες στο Steam (6.7) υπήρξαν πράγματα που με εντυπωσίασαν και υπήρξαν κάποια άλλα που με απογοήτευσαν οικτρά.
Το soundtrack των Θεών
Όσοι έχετε δει Peaky Blinders, σίγουρα θα έχετε ξεχωρίσει την φανταστική δουλειά που έχουν κάνει στην μουσική και στην επιλογή τραγουδιών. Η FuturLab συνεργάστηκε με το ίδιο στούντιο, Caryn Mandabach Productions, το οποίο ήταν υπεύθυνο για τα γυρίσματα της σειράς και η συνεργασία τους απέδωσε καρπούς. Το soundtrack του παιχνιδιού με άφησε άφωνο, σε σημείο που απλά θα ξεκινούσα το Mastermind και θα άραζα στο main menu με το κινητό στο χέρι για 1-2 λεπτά προτού πατήσω «play» μόνο και μόνο για να ακούσω τα κομμάτια. Κατ’ εμέ ταίριαζαν απόλυτα στη φιλοσοφία των Peaky Blinders. Πάρτε μια γεύση κι εσείς.
Meet the Shelbys
Πρωταγωνιστές φυσικά δε θα μπορούσαν να είναι άλλοι από την οικογένεια Shelby. Thomas, Arthur, Ada, John, Polly και Finn δηλώνουν το παρόν και αναλαμβάνουν ξεχωριστούς ρόλους που αντικατοπτρίζουν τους χαρακτήρες τους (π.χ. η Ada είναι υπεύθυνη να αποσπά την προσοχή φρουρών ενώ ο Arthur είναι υπεύθυνος να βγάζει από τη μέση ό,τι θεωρείται εμπόδιο). Οι χαρακτήρες έχουν σχεδιαστεί άψογα και ο καθένας μπορεί να το παρατηρήσει αυτό στα cutscenes του παιχνιδιού.
Πραγματικά οι εικόνες είναι σαν να σου μιλάνε. Μάλιστα έχει δοθεί και μεγάλη προσοχή στην στάση σώματος του κάθε Peaky Blinder ώστε να είναι ίδιος και απαράλλακτος με τη σειρά.
Πλοκή που εντυπωσιάζει
Τα γεγονότα του παιχνιδιού λαμβάνουν χώρα πριν την πρώτη σεζόν της σειράς. Δεν περιλαμβάνονται spoilers οπότε διαβάστε άφοβα.
Ο Tommy, ο Arthur και ο John επιστρέφουν στο Small Heath μετά τον σημαντικό ρόλο που έπαιξαν στον πόλεμο της Γαλλίας επιθυμούν να το γιορτάσουν όπως τους αξίζει: με σαμπάνιες. Επειδή όμως είναι πολλά τα λεφτά (Άρη) για τόσες σαμπάνιες, προτιμούν να τις κλέψουν από τους Gilroys. Οι τελευταίοι απαντούν στην κλοπή του εμπορεύματος και από τότε ξεκινά ένας μικρός πόλεμος στο Birmingham στον οποίο εμπλέκονται (φυσικά) και οι Κινέζοι.
Η ιστορία και τα σχέδια των Shelbys εξηγούνται αρκετά καλά και η όλη πλοκή θα έλεγα πως έχει ενδιαφέρον με πολλά plot twists που σε κρατούν σε εγρήγορση. Σίγουρα θα μπορούσε να προβληθεί ως μια σεζόν στην σειρά Peaky Blinders.
Ναι μεν, αλλά…
Καλά όλα αυτά, αλλά το νόμισμα πάντα έχει δύο όψεις. Και σε αυτή την περίπτωση το πράγμα δεν αλλάζει. Μην σας πω ότι τα αρνητικά του Mastermind ώρες ώρες επισκίαζαν τα θετικά κατά τη δική μου εμπειρία.
Ανύπαρκτο voice acting
Ειλικρινά δεν μπορώ να περιγράψω πόση απογοήτευση ένιωσα όταν παρατήρησα την απουσία οποιουδήποτε voice acting. Όσοι έχουμε δει τη σειρά γνωρίζουμε πόσο καλό λέγειν έχουν οι χαρακτήρες (ιδιαίτερα ο Arthur). Ήταν πολύ κρίμα να διαβάζω τους υπότιτλους σε κάθε cutscene και να μην ακούγονται οι φωνές των πρωταγωνιστών. Για μένα, το ¼ του παιχνιδιού πέθανε εκεί. Θεωρώ σημαντικό να ακούγονται οι φωνές των χαρακτήρων, ώστε να καταλαβαίνω κι εγώ ο ίδιος τα συναισθήματα που δημιουργούνται σε εκείνους και να «εγκλιματίζομαι» περισσότερο στην διήγηση της ιστορίας.
Ξεχωριστό, μα και κουραστικό gameplay
Στην πρώτη σεζόν της σειράς, ο Tommy Shelby καθιέρωσε το «soldier’s minute», αυτό το ένα μόνο λεπτό που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο στρατιώτης στο πεδίο της μάχης και να αλλάξει όλη τη ροή των πραγμάτων. Δεν έχει σημασία το πριν ή το μετά, παρά μόνο αυτό το ένα λεπτό.
Το Peaky Blinders Mastermind δημιουργήθηκε γύρω από αυτή την λογική: να έχει ο παίκτης στη διάθεσή του αυτά τα ελάχιστα λεπτά (από 2 έως 10 λεπτά) για να φέρει εις πέρας όλα τα βήματα του σχεδίου. Εκεί βέβαια κρύβεται ένα μεγάλο ΑΛΛΑ.
Όπως είπα προηγουμένως το κάθε μέλος της οικογένειας Shelby έχει ξεχωριστό ρόλο στο παιχνίδι. Ως παίκτης πρέπει να συγχρονίσεις όλα τα μέλη της οικογένειας, ένα ένα ξεχωριστά, για να εκπληρώσουν κάποιες ενέργειες ταυτόχρονα με χειρουργική ακρίβεια, διότι υπάρχει και περιορισμένο χρονικό διάστημα μεταξύ των βημάτων της κάθε πίστας. Μάλιστα έχεις τη δυνατότητα να πας το χρόνο πίσω και μπρος για να σιγουρευτείς πως όλα τα μέλη κάνουν αυτό που πρέπει τη στιγμή που πρέπει.
Για παράδειγμα, ο Tommy πρέπει να μετακινηθεί στο σημείο Α αλλά υπάρχει δίπλα ένας φρουρός και αν τον δει πρέπει να κάνεις rewind. Άρα επιλέγουμε την Ada, πλησιάζουμε τον φρουρό και του αποσπάμε την προσοχή για περίπου 4 δεύτερα, τόσα ώστε ο Tommy να μετακινηθεί στο σημείο Α. Κάνουμε rewind και αυτή τη φορά επιλέγουμε τον Tommy. Εφόσον δώσαμε πριν τις οδηγίες στην Ada ως προς το πότε θα κάνει τι θα μετακινηθεί μόνη της στον φρουρό και θα του αποσπάσει την προσοχή για 4 δεύτερα. Στο μεταξύ εμείς μετακινούμε τον Tommy στο σημείο Α χωρίς να μας δει ο φρουρός.
Κουραστικό ε; Φανταστείτε πως ήταν η κατάσταση όπου αντί για 2-3 άτομα είχες να ελέγξεις πάνω από 5 ταυτόχρονα πηγαίνοντας συνέχεια μπρος πίσω στο timeline. Για να μην πω ότι πολλές φορές χρειάστηκε να πατήσω «restart level» και να τα ξαναφτιάξω όλα απ’ την αρχή. Καλή ιδέα FuturLab, αλλά κουραστική.
Πού είναι το content οεο;
Ένα τελευταίο και άκρως απογοητευτικό στοιχείο είναι το ελάχιστο περιεχόμενο που προσφέρει το Peaky Blinders Mastermind. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει 10 πίστες…μόνο! Και η κάθε μία μπορεί να χρειαστεί από 10 έως 30 λεπτά max. Για τα 25€ όμως που πληρώνεις δεν θα ‘λεγα ότι αξίζει τόσο υψηλή τιμή.
Εν κατακλείδι
Αναμφίβολα το Peaky Blinders Mastermind προσφέρει μια ιδιαίτερη εμπειρία gameplay με ένα ωραίο storyline και φανταστικά soundtracks. Εξαιτίας όμως του ελάχιστου περιεχομένου και της τόσης κούρασης που μου δημιούργησε όλο αυτό το μπρος πίσω δε θα έλεγα ότι αξίζει 25€ στο Steam. Αν είσαι θαυμαστής της σειράς Peaky Blinders και θες οπωσδήποτε να το δοκιμάσεις και εσύ, κάνε λίγη υπομονή καλύτερα να το βρεις σε έκπτωση.
Κρίνω πως για 15€ θα άξιζε σίγουρα αυτή εμπειρία μόνο και μόνο για την δουλειά που έχει αφιερωθεί στο παιχνίδι για να σε φέρει σε Shelby ρυθμούς. Συνολικά ήταν μια καλή προσπάθεια της FuturLab που προσωπικά με έκανε να αρχίσω τη σειρά του Netflix απ΄την αρχή.