Το Tiny Tina’s Wonderlands, έρχεται να συνεχίσει τη στροφή που έκανε η Gearbox Software στο fantasy στοιχείο με το DLC του Borderlands 2, Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep το 2013. Σχεδόν μια δεκαετία μετά, καλείστε να επιστρέψετε σε έναν κόσμο φαντασίας (και τρέλας μιας και μιλάμε για Borderlands προφανώς), σε μια προσπάθεια της εταιρίας να προσφέρει μια διαφορετική αίσθηση στη σειρά. Κατά πόσο όμως το καταφέρνει;
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ
Ως ένα Borderlands spin-off, δε χρειάζεται να έχετε κάποια επαφή με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς ή να γνωρίζετε την ιστορία τους για να κατανοήσετε τι συμβαίνει στο Wonderlands. Εδώ, δε θα χρειαστεί να μπλέξετε με Vault Hunters, αρχαία artifacts κτλπ, αλλά απλά να παίξετε Bunkers & Badasses, ένα παιχνίδι βασισμένο στο γνωστό επιτραπέζιο Dungeons & Dragons, χτισμένο γύρω από την… περίεργη φαντασία της Tiny Tina. Σε αυτό το επιτραπέζιο, θα κληθείτε να σκοτώσετε άπειρα goblins, να γνωρίσετε μια βασίλισσα μονόκερο φτιαγμένη από διαμάντια, όπως και τον Gerrit of Grivia (και ναι δε σας θυμίζει τυχαία τον Geralt of Rivia του The Witcher), να σκοτώσετε διαβολικά smurfs και μέσα σε όλα αυτά να λάβετε άπειρο loot συνοδευόμενο από το πανέμορφο voice acting των συμμάχων σας.
Και μιας κι αναφερθήκαμε στους συμμάχους σας, εφόσον βρίσκεστε σε ένα board game session το παιχνίδι λειτουργεί με αντίστοιχο τρόπο, με την Tiny Tina (Ashly Burch) να είναι η κύρια αφηγητής του παιχνιδιού εξιστορώντας τις περιπέτειες σας και αρκετές φορές, να τις αλλάζει όπως αυτή επιθυμεί. Εδώ να πούμε πως η Ashly Burch, είναι και η voice actor της Aloy από τα Horizon. Ναι ξέρω, ούτε εγώ το πίστεψα στην αρχή αλλά όσο εκ διαμέτρου αντίθετοι και αν είναι αυτοί οι δύο χαρακτήρες, είναι αλήθεια. Επομένως, πολλά μπράβο στην Ashly Burch ακόμη μια φορά για την άψογη ερμηνεία της.
Παράλληλα, πλαισιώνεται από τον Valentine (Andy Samberg) ως τον κλασικό εγωκεντρικό κι όχι ιδιαίτερα έξυπνο χαρακτήρα, τον Frette (Wanda Sykes) ως τον συμπαίκτη που δεν του αρέσει να παραβαίνει τους κανόνες αλλά και τον Dragon Lord (Will Arnett) ως το βασικό Boss που επιθυμεί να ξεφύγει από την, όπως υποστηρίζει, προγεγραμμένη μοίρα που τον περιμένει στην ιστορία της Tina. Το cast του παιχνιδιού έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, ίσως την καλύτερη από όλα τα Borderlands, και καταφέρνει να προσφέρει πολλαπλές κωμικές στιγμές, που ταιριάζουν γάντι στο συνολικό σχεδιασμό του παιχνιδιού και σίγουρα δεν πρόκειται να σας κουράσουν.
ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΗΣ TINY TINA
Μέσα σε όλα αυτά, ο κόσμος του παιχνιδιού έχει πολλά να σας προσφέρει και σίγουρα είναι άξιος εξερεύνησης. Όπως αναφέραμε, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού παίζετε Bunkers & Badasses και η Gearbox φρόντισε να σας παρέχει αυτή την αίσθηση στο έπακρο καθώς ο τρόπος να μετακινήστε από περιοχή σε περιοχή είναι μέσω του ταμπλό του παιχνιδιού. Στο ταμπλό, μετακινείστε ως μικρές φιγούρες και μπορείτε να εξερευνήσετε τον χώρο αλλά και να απολαύσετε πολλαπλές δραστηριότητες που σας προσφέρει, ενώ παράλληλα μπορείτε να εξερευνάτε dungeons και να πολεμάτε επιπλέον εχθρούς αν μένετε πολύ ώρα στα γρασίδια ή σε κάποιες τυχαίες τοποθεσίες αντίστοιχα.
Το traversing του παιχνιδιού, είναι αρκετά ευχάριστο και σχετικά γρήγορο, αλλά ένα βασικό στοιχείο που το περιορίζει είναι τα random encounters, δηλαδή οι τυχαίες μάχες που αναφέραμε παραπάνω. Το συγκεκριμένο feature δε φαίνεται να εξυπηρετεί κάποιο ιδιαίτερο σκοπό και παράλληλα επιβραδύνει την εξερεύνηση σας. Ευτυχώς όμως, η Gearbox σας δίνει τη δυνατότητα να τα αποφύγετε αν το επιθυμείτε επομένως το κακό δεν είναι πολύ μεγάλο.
Η εξερεύνηση είναι άκρως ψυχαγωγική έχοντας πετύχει κάτι πολύ σημαντικό: Να σας επιτρέπει να εξερευνάτε ανάλογα με την περιέργεια σας και να ανακαλύπτετε πολλές νέες τοποθεσίες και μυστικά. Σε μια εποχή όπου η πλειοψηφία των παιχνιδιών, σας καθοδηγούν ακριβώς που πρέπει να πάτε, σας παρέχουν κάποια μορφής special vision ή σας γεμίζουν τους χάρτες με άπειρα έως και απελπιστικά πολλά πράγματα να κάνετε (ναι Ubisoft, τα υποτιθέμενα Assassin’s Creed σου κοιτάω), το να νιώθεις πως περιηγείσαι στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα φαντάζει σπάνια αίσθηση. Αν έχετε τη διάθεση, το Tiny Tina’s Wonderlands θα σας ανταμείψει με αρκετές νέες περιοχές και ιστορίες.
Μέσα σε όλα αυτά προφανώς κατά την εξερεύνησή σας συναντάται μπόλικα side missions, τα οποία βέβαια πάνω κάτω δεν αλλάζουν πολύ από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Τα περισσότερα έχουν έστω και μια μικρή ιστορία να πουν, δημιουργώντας σας την επιθυμία να τα προχωρήσετε και να δείτε πώς αυτά θα εξελιχθούν. Μάλιστα σε αρκετά από αυτά θα ανταμώσετε με χαρακτήρες που έχετε ξανασυναντήσει όπως τον Claptrap και τον Brick the Berseker του Borderlands 1 αλλά ως νεράιδα.
Δυστυχώς όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που καταντάνε αρκετά χρονοβόρα με τους μεγάλους χάρτες και τα λίγα fast travel points να μη βοηθάνε. Θα κληθείτε συχνά, να μετακινείστε σε πολλές περιοχές για ένα μόνο side mission, να διανύετε αποστάσεις και να ακούτε τους NPC’s να μονολογούν για πράγματα που δε σας ενδιαφέρουν. Επιπλέον, δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο κίνητρο να τις ολοκληρώσετε αφού το EXP που σας προσφέρουν κατά την ολοκλήρωση τους δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό. Επομένως, το παιχνίδι βασίζεται κυρίως στη δική σας όρεξη και περιέργεια για να καταπιαστείτε μαζί τους.
Δυστυχώς οι αποστολές φανερώνουν το πόσο πίσω έχει μείνει η Gearbox, με τη δομή τους να είναι ίδια με τα προηγούμενα Borderlands τα οποία έχουν περίπου κυκλοφορήσει εδώ και μια δεκαετία.
LOOT ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΟΥ BORDERLANDS
Καλά όλα τα άλλα περί χάρτη, χαρακτήρες, side missions κτλπ αλλά νομίζω πως είναι η ώρα να περάσουμε στο πραγματικό ζουμί των Borderlands και κατ’ επέκταση του Tiny Tina’s Wonderlands… το χαοτικό του gameplay.
Το παιχνίδι έχει διατηρήσει σχεδόν στο ακλόνητο το gameplay της σειράς που αυτό σημαίνει πως οι φανς, θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας. Φυσικά, θα βρείτε άπειρα όπλα για να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει καλύτερα έως ότου βρείτε κάτι ισχυρότερο που σας ταιριάζει ακόμη καλύτερα και ούτω κάθε εξής, με διάφορα perks να τα διαφοροποιούν έντονα προσφέροντάς τους ακόμη και διαφορετικά abilities. Βέβαια, δε λείπουν και τα προβλήματα των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς με το παιχνίδι να σας δίνει περισσότερο άχρηστο loot από αυτό που χρειάζεστε, φανερώνοντας ξανά τις αδυναμίες του UI.
Για παράδειγμα, μπορείτε να αποκτήσετε shotguns όπου για να τα οπλίσετε πρέπει να… πασπαλίσετε σκόνη στους μαγικούς κρυστάλλους τους, ενώ παράλληλα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία crossbow που προκαλεί fire damage και αντί να οπλίζετε, μπορείτε να την πετάτε στους εχθρούς σας και να προκαλείτε ένα φλεγόμενο ανεμοστρόβιλο. Έτσι θα βρίσκεται διαφορετικά ήδη όπλων ακόμη και αρκετές ώρες μετά, με τα ποικιλόμορφα perks να τα διαφοροποιούν περισσότερο. Παράλληλα εκτός από τα όπλα, θα έχετε στη διάθεσή σας spells που αντικαθιστούν τις κλασικές grenades των προηγούμενων παιχνιδιών και χαρίζουν στο παιχνίδι ένα πιο φαντασμαγορικό στοιχείο, όπως τεράστιους ανεμοστρόβιλους πάγου, και εχθρούς μεταμορφωμένους σε πρόβατα.
Βέβαια, οφείλω να αναφέρω πως δε θα είναι λίγες οι φορές που θα αποσυντονιστείτε από το χάος της μάχης και θα καταλήγετε να πεθαίνετε χωρίς να ξέρετε τον λόγο. Μάλιστα, αυτό γίνεται πιο έντονο σε ανώτερα επίπεδα δυσκολίας του παιχνιδιού και κυρίως στο Chaos Chamber, μία από τις καινούριες ιδέες του παιχνιδιού.
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΑ WONDERLANDS
Ας εξηγήσουμε λιγάκι, με τι καινούριο θα έρθετε αντιμέτωποι στο Wonderlands. Μια πολύ σημαντική και σωστή κατά εμένα κίνηση, είναι η βάση που έδωσε η εταιρία στα classes. Πλέον, τα classes από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε είναι 6, με κάθε ένα από αυτά να σας προσφέρει δύο διαφορετικά skills για να διαλέξετε παράλληλα με τα spells και ορισμένα από αυτά ένα companion για να σας βοηθάει, όπως ένα μανιτάρι που κλάνει δηλητήριο… τόσο Borderlands. Το πιο σημαντικό όμως στο κομμάτι των classes είναι η δυνατότητα του secondary class, όπου σας επιτρέπει να έχετε 2 classes ταυτόχρονα, το οποίο όχι μόνο δεν αργεί να ξεκλειδωθεί στο παιχνίδι, αλλά αφού ολοκληρώσετε το campaign θα μπορείτε να αλλάξετε τη 2η σας class και να πειραματιστείτε για να βρείτε το build που επιθυμείτε.
Και μιας και πιάσαμε την ολοκλήρωση του campaign, να πούμε πως η ιστορία του είναι σχετικά διασκεδαστική, διατηρώντας το ελαφρύ κλίμα των παιχνιδιού, αλλά συνολικά δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο. Επίσης, οι τοποθεσίες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες, αλλά προσωπικά νιώθω πως θα μπορούσαν να έχουν βάλει λίγη παραπάνω φαντασία στη σχεδίασή τους, τουλάχιστον σε μερικές από αυτές. Όμως, θα ήταν καλό να το ολοκληρώσετε σχετικά σύντομα, καθώς όπως και σε πολλά looter shooter παιχνίδια, η κύρια διασκέδαση αρχίζει μετά. Έτσι, δε θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για τα Mythic Ranks και το Chaos Chamber τα οποία για να είμαστε ρεαλιστές είναι και ο κύριος λόγος για να επενδύσετε χρόνο στο παιχνίδι.
Σχετικά με τα Mythic Ranks, στην ουσία αποτελούν μια διαφορετική μορφή levels αφού φτάσετε το level 40 που είναι και το μέγιστο του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα δε θα ανεβαίνετε level αλλά rank, και τους πόντους που θα αποκτάτε θα μπορείτε να τους επενδύσετε αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τον χαρακτήρα σας ακόμη και σε τομείς που πριν δεν είχατε τη δυνατότητα.
Στο κομμάτι του Chaos Chamber τώρα, αναδεικνύεται το roguelike στοιχείο του παιχνιδιού. Στην ουσία, είναι εκεί που πέφτει το περισσότερο πιστολίδι και προσφέρεται το καλύτερο loot ενώ παράλληλα αποτελεί την βασική endgame δραστηριότητα.
Επιπλέον, το Chaos Chamber είναι και ο χώρος στον οποίο θα αντιμετωπίσετε τη μεγαλύτερη δυσκολία του παιχνιδιού, καθώς οι εχθροί θα είναι περισσότεροι αλλά και πιο επικίνδυνοι. Μάλιστα όσο προχωράτε, θα διαπιστώσετε πως στο mode κρύβονται και εχθροί και προκλήσεις που θα ανταμώσετε εκεί για πρώτη φορά, πράγμα που θα σας κάνει να αναρωτηθείτε, «Για ποιο λόγο δε μας εμφάνισαν κάποιους από αυτούς νωρίτερα»; Έχει ενδιαφέρον να βλέπουμε νέα πράγματα ακόμη κι αρκετές ώρες μετά στο παιχνίδι, αλλά έξω από το Chaos Chamber οι εχθροί που συναντάτε είναι αισθητά επαναλαμβανόμενοι χωρίς να σας προσφέρουν νέες προκλήσεις αλλά και ιδιαίτερα νέα μοτίβα για να τους εξολοθρεύσετε.
Στο κομμάτι του Performance τώρα, προσωπικά δεν αντιμετώπισα κάποια σοβαρό πρόβλημα πέρα από μερικά χρονοβόρα loading screens αν και η εμπειρία του καθενός μπορεί να διαφέρει. Το βασικότερο πρόβλημα όμως, είναι οι servers του παιχνιδιού κι αυτό είναι αρκετά βαρύ, μιας και μιλάμε για ένα παιχνίδι που βασίζεται στη co-op εμπειρία. Κατά τη διάρκεια του event που πραγματοποιήσαμε εδώ στο Gamelab όπου έπαιξα το παιχνίδι με τους φίλτατους, Βαγγέλη Παπακωνσταντίνου και Γιάννη Σαμουήλ, αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα στο matchmaking αλλά κατά τα άλλα τίποτα το τρομερό. Όμως αποτελεί ένα παράπονο για πολλούς και από τη μεριά μου, μπορώ να επιβεβαιώσω πως πεταγόντουσαν συχνά μηνύματα πως έχω αποσυνδεθεί από τους servers της Gearbox από το πουθενά. Επομένως, είμαι επιφυλακτικός σχετικά με την εμπειρία που μπορεί να βιώσει ο καθένας.
Για να κλείσουμε σιγά σιγά αυτό το review, θα ήθελα να αναφέρω κάτι που δεν άλλαξε ιδιαίτερα από τα προηγούμενα Borderlands αλλά νιώθω πως θα έπρεπε κι αυτό είναι ο αισθητός περιορισμός των upgrades. Σχεδόν όλα, αφορούν των αριθμό των σφαιρών που μπορείτε να κουβαλάτε και τα υπόλοιπα το inventory σας, το bank loot κτλπ. Θεωρώ παντελώς ανούσιο, σε ένα παιχνίδι όπου μπορείτε να κουβαλάτε 4 διαφορετικά όπλα, οι εχθροί αφήνουν σφαίρες όταν πεθαίνουν και όπου πατάτε το πόδι σας υπάρχουν παντού κουτιά με σφαίρες, το παιχνίδι να σας παρέχει αποκλειστικά αναβαθμίσεις σε τι; Σφαίρες. Η μόνη περίπτωση που ίσως χρειαστείτε μερικές παραπάνω, είναι το Chaos Chamber αλλά πιστέψτε με θα είναι ελάχιστες φορές.
Γενικά, νιώθω πως στο κομμάτι των upgrades, η Gearbox δεν έκανε καν προσπάθεια. Κατανοώ πως και στα Borderlands τα πράγματα δεν ήταν πολύ διαφορετικά αλλά για ποιο λόγο να μην υπάρξει μια βελτίωση στο κομμάτι αυτό; Ή έστω να διατηρούσε ορισμένα παραπάνω στοιχεία όπως το Grinder, όπου το πιο χαμηλό loot θα μπορούσε να αξιοποιηθεί έστω και λίγο. Στο Tiny Tina’s Wonderlands είδαμε ορισμένες καινούριες ιδέες όπου οι περισσότερες δούλεψαν καλά, αλλά θα ήταν καλό η Gearbox να αντικρίσει τις αδυναμίες των παιχνιδιών της και να τα εξελίξει.
ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΖΑΡΙΑ
Το Tiny Tina’s Wonderlands, διατηρεί απόλυτα την κλασική συνταγή των Borderlands, προσθέτοντας παράλληλα μερικά καινούρια στοιχεία για έναν αέρα ανανέωσης. Όμως, αυτό δε σημαίνει πως τα γνωστά προβλήματα της σειράς δεν ταλανίζουν το παιχνίδι, κρατώντας το πίσω από το να εξελιχθεί όπως θα του άρμοζε καθώς έχει αρκετές προοπτικές. Η Gearbox έχει ανακοινώσει τον ερχομό DLC’s που θεωρώ ότι θα το εμπλουτίσουν και ίσως περιορίσουν κάποια από τα προβλήματα του. Ήδη το πρώτο event έχει ξεκινήσει και μπορείτε να δείτε τι περιλαμβάνει εδώ. Εγώ όμως, είμαι εδώ για να κρίνω αυτό που έπαιξα και όχι το αποτέλεσμα ύστερα από τα microtransactions που πιθανό να βελτιώσουν κάποια από τα λάθη που έγιναν ή να τα βάλουν κάτω από το χαλί.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8/10