Υπάρχουν αρκετά παιχνίδια στα οποία ο παίκτης καλείται να υπερασπιστεί τον πλανήτη ή το βασίλειο του από εχθρικές επιθέσεις. Λίγα όμως παιχνίδια της κατηγορίας αξίζει να ασχοληθούμε μαζί τους και ακόμα λιγότερα μας κρατάνε το ενδιαφέρον για αρκετό καιρό. Ένα από αυτά είναι και το We Are The Caretakers. Στο παιχνίδι καλούμαστε να υπερασπιστούμε με την ομάδα που δημιουργούμε το εκάστοτε απειλούμενο Raun και κάποιες φορές, ίσως και τον ίδιο τον πλανήτη μας.
First things first όμως που λέγαμε και στο χωριό μου. Πριν ξεκινήσουμε το σημερινό review να επισημάνω πως κατά την διάρκεια της εμπειρίας μου με το παιχνίδι, αυτό βρισκόταν σε Early Access στο Steam, οπότε κάποια δεδομένα πιθανώς να έχουν αλλάξει. Πρόκειται λοιπόν να παρατηρηθούν διαφορές σε σχέση με την τελική μορφή του παιχνιδιού, όχι τόσο μεγάλες όμως, ώστε να αλλάξουν την γενική άποψή μου πάνω στο συνολικό περιεχόμενο του παιχνιδιού.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την ιστορία του παιχνιδιού. Από την πρώτη στιγμή που βρισκόμαστε στο παιχνίδι ο πλανήτης μας απειλείται. Οι λαθροκυνηγοί φαίνεται να κυνηγούν και σκοτώνουν τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και εναπόκειται σε εμάς και στην ομάδα μας να τους σταματήσουμε. Δεν είναι όμως όλοι οι χαρακτήρες στο πλευρό μας και δεν μοιράζονται τις ίδιες φιλοδοξίες με εμάς. Τα κίνητρα των διάφορων NPC διαφέρουν ανάλογα την περίσταση.
Γεωγραφικά, το παιχνίδι φαίνεται βαθύτατα επηρεασμένο από κέντρο-αφρικάνικη κουλτούρα και τέχνη, δίνοντας μια διαφορετική νότα στην συνολική μας εμπειρία στο παιχνίδι. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι εύκολα αντιληπτό, αν παρατηρήσουμε με προσοχή τις μάσκες των χαρακτήρων του παιχνιδιού, που παρά τον μοντέρνο σχεδιασμό τους, μου θυμίζουν απίστευτα μάσκες τελετών μιας αντίστοιχης εποχής.
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι ότι το gameplay δεν κατατάσσεται ξεκάθαρα σε μια κατηγορία. Τα διαφορετικά σημεία στα οποία καλούμαστε να κάνουμε τις επιλογές μας, προκειμένου να επιβιώσουμε, συνδυάζουν χαρακτηριστικά Turn Based Strategy αλλά και RTS, που ανέβασε το παιχνίδια ακόμη περισσότερο στα μάτια μου. Η εξέλιξη της μάχης μας με τους εκάστοτε εχθρούς εξαρτάται αποκλειστικά από τις ικανότητες καθώς και τον σχηματισμό και την επιλογή των αντίστοιχων επιθέσεων από τον παίκτη, προκειμένου να κατατροπώσει τους εχθρούς.
Οι μάχες ξεκινάνε αμέσως μόλις πέσουμε επάνω στους εχθρούς και εκεί προστίθεται η δυσκολία του παιχνιδιού, στο να επιλέξουμε υπασπιστές, με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν απέναντι στις διάφορες ικανότητες των αντιπάλων τους.
Το βασικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι η δυνατότητα να συνδυάσουμε οποιοδήποτε πιθανό χαρακτήρα με σκοπό να καταλήξουμε σε μια ανίκητη πολεμική μηχανή. Εδώ λοιπόν ο παίκτης καλείται να αποφασίσει τον συνδυασμό που θα του φέρει την νίκη. Ενδιαφέρον επίσης είναι και η κατηγορία των αναβαθμίσεων στους χαρακτήρες μας. Το mechanic αυτό μας δίνει την δυνατότητα να παραμετροποιήσουμε την δύναμη της ομάδας μας, με σκοπό να πετύχουμε την νίκη. Οι αναβαθμίσεις προσφέρουν παθητικές ικανότητες, extra ζωή, επιπλέον damage, αλλά και ταχύτερη εξερεύνηση όλων των πιθανών σημείων του χάρτη.
Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι μου έδωσε ένα καλό gameplay, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά άλλων γνωστών τίτλων. Οι ιδιαιτερότητες του ως προς το γραφικό περιβάλλον, αλλά και τις επιλογές που μας επιτρέπει να πάρουμε, προσωπικά με κάλυψαν πλήρως και διασκέδασα καθ΄ όλη την διάρκεια. Προσωπικά θεωρώ πως πρόκειται για διαμαντάκι που περιμένω να λάμψει.