Λίγες μέρες πριν κυκλοφόρησε ένα νέο update στο PlayStation 4 (το λεγόμενο 8.0.0) το οποίο μεταξύ άλλων περιλάμβανε μια λειτουργία που ανησύχησε το μεγαλύτερο μέρος των παικτών. Συγκεκριμένα, εμφανίστηκε ως pop-up ειδοποίηση ότι «τα voice chat μπορεί να ηχογραφούνται» σε όσους συνδέθηκαν σε parties, σύμφωνα με το Gamespot.
Όπως καταλαβαίνετε αυτή η είδηση εξαπλώθηκε αστραπιαία παντού στο διαδίκτυο με τους παίκτες να απαιτούν εξηγήσεις, σε μια gaming εποχή όπου η ιδιωτικότητα έχει γίνει ακόμα πιο ευαίσθητη.
Λόγω της φήμης αυτής η Sony πήγε να τα «μαζέψει» αναφέροντας στο Twitter πως η ειδοποίηση αυτή απλώς προειδοποιεί τους παίκτες ότι άλλοι χρήστες πιθανόν να καταγράφουν αυτά που λέγονται στο voice chat και πως η ίδια η Sony δεν καταγράφει τα party chat.
Ύστερα από όλο αυτό το συρφετό η εταιρεία αποφάσισε να ζητήσει συγνώμη από τους PS παίκτες και να εξηγήσει καλύτερα το πως δουλεύει το chat και πως θα δουλεύει όταν κυκλοφορήσει το PlayStation 5.
Για να το εφαρμόσει αυτό, η Catherine Jensen, VP Global Consumer Experience, δημοσιοποίησε ένα άρθρο στο PlayStation blog στο οποίο εξήγησε τους λόγους που εμφανίστηκε αυτή η ειδοποίηση και πως πραγματικά λειτουργεί.
Οι παίκτες έμαθαν για αυτή τη νέα λειτουργία με έναν πολύ αναπάντεχο, για εμάς, τρόπο. Δεν διαδώσαμε σωστά τη χρήση αυτής της λειτουργίας ούτε εξηγήσαμε εξ αρχής γιατί την παρουσιάσαμε, και ζητούμε συγνώμη γι’ αυτό. Όταν κυκλοφορήσει το PS5 τον Νοέμβριο, οι παίκτες του PS5 θα μπορούν να επικοινωνούν με τους χρήστες του PS4 – και αυτός είναι ο λόγος που κρίναμε απαραίτητο να εμφανιστεί η ειδοποίηση αυτή στους παίκτες.
Όταν το PS5 κυκλοφορήσει, αν ένας χρήστης του PS5 χρειαστεί να στείλει ένα harassment report, θα μπορούν να περιλάβουν στην αναφορά τους ένα κλιπάκι του voice chat μέχρι 40 δευτερολέπτων. Από εκεί και πέρα, οι αναφορές θα στέλνονται μέσω της κονσόλας στο τμήμα Consumer Experience όπου οι αρμόδιοι θα ακούσουν το κλιπάκι και θα κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες, αν και εφόσον χρειαστεί.
Κάλιο αργά παρά ποτέ θα έλεγε κανείς. Χρειάστηκαν μερικά 24ωρα για να ξεκαθαριστεί η όλη κατάσταση με την καταγραφή των voice chat όμως αυτά τα λίγα 24ωρα ήταν αρκετά για να δοκιμαστεί η εμπιστοσύνη των gamers απέναντι στη Sony και το PlayStation.