Τον Μάρτιο του 2019, η Google ανακοίνωσε το Stadia, σε μια κίνηση εντυπωσιασμού, κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα εκείνης της χρόνιας. Λίγο αργότερα, όλοι ξέροντας πως κατέληξε, το σχέδιο για τα παιχνίδια στο Stadia απέτυχε, με την Google να κλείνει τα εσωτερικά της στούντιο, πριν καν καταφέρουν να κυκλοφορήσουν ένα παιχνίδι, με αποτέλεσμα ο Jade Raymond, ιδρυτής της Ubisoft Toront, τον οποίο είχαν προσλάβει με έναν διόλου ευκαταφρόνητο μισθό, να εγκαταλείψει την εταιρεία.
Ωστόσο, το Stadia συνεχίζει να λειτουργεί ως πλατφόρμα, με τα ίδια δωρεάν και συνδρομητικά πακέτα όπως πάντα, αλλά η Google “δεν πρόκειται να επενδύσει περαιτέρω” στην εσωτερική ανάπτυξη παιχνιδιών, δήλωσε ο προϊστάμενος της Stadia, Phil Harrison.
Μια αναφορά, η οποία εξετάζει τις αιτίες της αποτυχίας του Stadia, υποδήλωνε ότι το αποτέλεσμα ήταν αναπόφευκτο, κυρίως λόγω της έλλειψης εμπειρίας και κατανόησης της Google, σχετικά με τις διαφορές μεταξύ ανάπτυξης τεχνολογίας και ανάπτυξης παιχνιδιών.
Επίσης αναφέρεται πως η εμπειρία του Google Stadia μοιάζει με πολλούς τρόπους με εκείνη του Amazon, άλλης μιας εταιρείας που δεν κατάφερε να κάνει ένα βήμα μπροστά στην βιομηχανία των βίντεοπαιχνιδιών, παρά το γεγονός ότι έχουν σχεδόν απεριόριστους πόρους στην διάθεση τους. Δύο πηγές δήλωσαν ότι η Google θα ήταν καλύτερα να μιμηθεί την προσέγγιση της Microsoft: Αγοράζεις ένα στούντιο, τους δίνεις χρήματα και το αφήνεις να κάνει τη δουλειά του.
Γενικά πάντως, το μέλλον του Stadia, φαίνεται αρκετά δυσοίωνο. Μπορεί στην συνολική του πορεία να έχει, μερικά “πάνω”, αλλά σίγουρα σαν γενικό πρόσημο είναι αρνητικό, καθώς τα “κάτω” του, το τραβάνε αρκετά πίσω.
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να διαβάσετε το, εξαιρετικό, θέμα του WIRED, το οποί εξηγεί αναλυτικά το τι οδήγησε το Stadia εκεί που βρίσκεται.