Στο πρώτο μέρος αυτής της νέας αναδρομής, καλύψαμε το πώς δημιουργήθηκε η ιδέα πίσω από τον σφαγέα των θεών και πώς απέδωσε, ως μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές του PlayStation. Ήρθε η ώρα λοιπόν να δούμε πώς συνεχίστηκε το ταξίδι του Kratos.
Η εκδίκηση του Kratos
2 χρονιά μετά, το 2007 και πλησιάζοντας στο τέλος της ζωής του PlayStation 2, ανακοινώθηκε το God of War 2, το οποίο ήταν ένα follow up της ιστορίας αλλά και του gameplay του πρώτου παιχνιδιού. Ως επί το πλείστον, το δεύτερο παιχνίδι της σειράς έχει τα ιδιά στοιχεία που έκαναν το πρώτο God of War επιτυχημένο. Άλλωστε, αν έχεις βρει την συνταγή της επιτυχίας δεν την αλλάζεις ευκολά. Το νέο παιχνίδι, έκανε focus στα cinematic, ήταν αρκετά διασκεδαστικό, περιλαμβάνοντας ακόμα πιο δύσκολο hack and slash gameplay, fixed camera angles, Quick Time events και φυσικά μεγάλα battles με μυθολογικά τέρατα.
Στο God of War 2 ο Δίας πλέον αναγνωρίζει τον Kratos ως μια μεγάλη και σοβαρή απειλή, έτσι αποφασίζει να τον ξεγελάσει και να τον σκοτώσει, βέβαια εφόσον μιλάμε για τον Kratos καταφέρνει να ξεφύγει από τον κάτω κόσμο, έχοντας σκεφτεί ήδη πως θα πάρει την εκδίκηση του.
Πλέον έχοντας κηρύξει πόλεμο σε όλους τους ολύμπιους θεούς, το παιχνίδι τελειώνει αφήνοντας ένα πολύ μεγάλο κενό, κάνοντας μας να πιστεύουμε ότι δεν θα αργήσουμε να ξαναδούμε τον Kratos.
Το God of War 2, είναι σχεδόν ίδιο, όσο αφορά το combat αλλά και τα controls, με το προηγούμενο παιχνίδι αν και έχουμε κάποιες μικρές προσθήκες, όπως new combat moves, νέα abilities και μια μεγαλύτερη γκάμα σε όπλα. Bέβαια τα combat segments είναι αρκετά πιο δύσκολα, με μια μεγαλύτερη γκάμα από εχθρούς στους οποίους θα έπρεπε να γνωρίζουμε τις δυνάμεις αλλά και τις αδυναμίες τους ώστε να τα βγάλουμε πέρα. Στις αρένες έχουμε περισσότερα εμπόδια, με αποτέλεσμα μια λάθος κίνηση να μας κοστίσει την ζωή μας, κάνοντας το ένα από τα πιο δύσκολα παιχνίδια της σειράς.
Επίσης, στο God of War 2 είχαμε και 2 νέα mechanic, Mε το ένα μπορούσαμε να παγώσουμε τον χρόνο, οπού το χρησιμοποιούσαμε σε κάποια Platforming segments του παιχνιδιού και χρησιμοποιώντας τα φτερά του Ικάρου μπορούσαμε να κάνουμε glide, κάτι το οποίο ήταν αρχικά σχεδιασμένο για το πρώτο παιχνίδι God of War. Tα γραφικά ήταν αρκετά καλυτέρα, αλλά πλέον φαινόταν ότι είχαμε φτάσει στο πικ του τι μπορούσε να αντέξει το hardware του PlayStation 2. Και ενώ πάλι το παιχνίδι στόχευε σε 60 FPS, το παιχνίδι δυσκολευόταν να κρατήσει μια σταθερή απόδοση και ήταν πλέον ολοφάνερο ότι για το επόμενο παιχνίδι της σειράς θα έπρεπε να περάσουμε σε πιο αναπτυγμένη τεχνολογία. Το God of War 2 κατάφερε να αποσπάσει κι αυτό πολλές θετικές κριτικές κάνοντάς το ένα από τα καλυτέρα παιχνίδια του PlayStation 2.
Κυκλοφορίες που θα μπορούσαν και να μην υπάρχουν
Μέχρι να δούμε τον Kratos στην δράση, και φυσικά να συνεχίσει η ιστορία εκεί που είχαμε σταματήσει, κυκλοφορήσαν 2 “spin of” τίτλοι πριν το God of War 3 οπού απλά θα κάνω μια αναφορά καθώς δεν αλλάξαν κάτι στο gameplay του παιχνιδιού, απλά πρόσθεσαν κάποια στοιχεία στην ιστορία της σειράς. Λίγους μήνες λοιπόν μετά την κυκλοφορία του God of War 2 ένα Mobile game με το όνομα God of War Betrayal κυκλοφόρησε, το οποίο είναι και το μόνο παιχνίδι της σειράς σχεδιασμένο σε 2d side-scroling game. Το παιχνίδι έχει την δική του ιστορία, και προσπαθεί να κρατήσει τα quicktime events έως ένα σημείο που πλέον είναι αναπόσπαστο κομμάτι του παιχνιδιού, όπως και το gore που έχουμε συνηθίσει στο παιχνίδι. Βεβαία το παιχνίδι δεν κατάφερε να πάρει καλές κριτικές, λόγω του ότι δεν ήταν τόσο ευχάριστο όσο τα αλλά 2 games της σειράς, κάτι το οποίο είναι αρκετά λογικό καθώς τα mobile games δεν ήταν τόσο ανεπτυγμένα εκείνη την εποχή.
Όσο η Santa Monica ήταν απασχολημένη δουλεύοντας στο τρίτο παιχνίδι της σειράς, η Sony προσέλαβε ένα άλλο studio το ReadyAtDawn ώστε να φτιάξουν ένα, αποκλειστικά για το PSP, παιχνίδι God of War, με το όνομα Chains of Olympus, το οποίο είναι prequel στο βασικό παιχνίδι, δείχνοντας μας τον Kratos να προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια των θεών με σκοπό να τον απελευθερώσουν από τον εφιάλτη του. Aν και το παιχνίδι δεν προσφέρει καμία σημαντική πληροφορία για την main ιστορία του παιχνιδιού, το gameplay παραμένει το ίδιο έχοντας προσθέσει 2 βασικά όπλα το sun shield και τα gauntlets του Δια.
Λίγο μετά το God of War 3, κυκλοφόρησε το God of War Ghost of Sparta, ένα ακόμα prequel παιχνίδι διαθέσιμο κι αυτό μόνο για PSP. H ιστορία του Ghost of Sparta αρχικά προοριζόταν ως η ιστορία του God of War 2, οπού ο Kratos θα έψαχνε τον χαμένο του αδερφό Damos στον κάτω κόσμο. Στα flasbacks του παιχνιδιού βλέπουμε ότι οι θεοί φοβόντουσαν μια προφητεία πως η καταστροφή του Ολύμπου θα γινόταν από έναν σημαδεμένο άντρα που αρχικά νόμιζαν πως ήταν ο Damos, έτσι ο Άρης απαγάγει τον Damos και στην προσπάθεια του να τον σταματήσει ο Kratos, o Άρης του κάνει ‘’δώρο’’ μια ουλή στο πρόσωπο.
Για να τιμήσει την μνήμη του αδερφού του, ο Kratos κάνει τατουάζ σε όλο του το σώμα το χαρακτηριστικό κόκκινο σημάδι του αδερφού του, κάνοντας τον Kratos τον αληθινό ‘’marked one’’ που θα έφερνε την καταστροφή στον Όλυμπο.
The Wrath of Olympus
Το 2010, η Santa Monica κυκλοφόρησε το πολυαναμενόμενο φινάλε του God of War, το God of War 3.
Το God of War 3 έκανε ένα τεράστιο βήμα μπροστά, σχεδόν σε όλους τους τομείς του παιχνιδιού και ειδικότερα στο κομμάτι των visuals. Βεβαία η Santa Monica βοηθήθηκε αρκετά, καθώς δεν χρειάστηκε να φτιάξει το παιχνίδι από το μηδέν και χρησιμοποιώντας για άλλη μια φορά την Kinetica game Engine, έδωσε την δυνατότητα στους developers να δώσουν βάρος στα γραφικά και να δώσουν νέο content στο παιχνίδι, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχούν για τα animation, το movement και το gameplay του παιχνιδιού. Επίσης, κάτι άλλο που συνέβαλε σε αυτή την αναβάθμιση του παιχνιδιού ήταν και η κυκλοφορία του PlayStation 3 και οι νέες δυνατότητες που έφερε μαζί του. Χάρη στο PS3 λοιπόν, η ποιότητα του παιχνιδιού αναβαθμίστηκε αρκετά, με τα character models πλέον να έχουν 20.000 polygons, από τα 5.000 που χρησιμοποιούσαν στα παλαιοτέρα παιχνίδια.
Η ιστορία του παιχνιδιού παίρνει μέρος αμέσως μετά τα γεγονότα του 2, με τον Kratos να είναι έτοιμος να πάρει την εκδίκηση του και να σκοτώσει οποίον θεό έχει μείνει πλέον ζωντανός. Το gameplay παραμένει ίδιο με αυτό του 2 με αρκετά από τα παλιά combos αλλά και moves να επιστρέφουν. Επίσης έγιναν και κάποια μικρά adjustments στο gameplay.
Το God of War 3 πήγε τα cinematics, που ήταν σήμα κατατεθέν της σειράς, σε ένα άλλο επίπεδο, κάνοντας τα αντάξια των σημερινών παιχνιδιών, καταφέρνοντας να αποσπάσει πολλές θετικές κριτικές. Μερικοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι το God of War 3 ήταν το παιχνίδι που εκτόξευσε στα ύψη όλη τη σειρά κι ότι χωρίς αυτό, δεν θα έφτανε στο σημείο που είναι σήμερα. Δηλαδή ένα franchise το οποίο το γνωρίζουν (κι αγαπούν) σχεδόν όλοι οι gamers.
Αν και το God of War 3 ήταν το φινάλε της ιστορίας, η Santa Monica φαινόταν πως δεν είχε ξεμπερδέψει με τον Kratos, και αντίθετα με τον Θάνατο του Δια, η σειρά δεν είχε πεθάνει ακόμα.
Όμως αυτό είναι ένα θέμα που θα το αφήσουμε για την επόμενη φορά, μιας και ακολουθεί το ταξίδι του κράτος πιο βόρια, σε μέρη παγωμένα, γεμάτα θεούς και τεχνολογίες νέας (παλιάς πλέον) γενιάς.