Αρκετά χρόνια πέρασαν, η υπομονή των παικτών και η αγωνία για την κυκλοφορία της συνέχειας του γνωστού τίτλου “DIABLO”, που το όνομα του έγινε συνώνυμο με μια ολόκληρη κατηγορία παιχνιδιών (action rpg genre), εξαντλήθηκε. H ώρα όμως έφτασε για να μπούμε ξανά σε μια ακόμη περιπέτεια στο γνωστό, επικίνδυνο και γεμάτο αίμα Sanctuary.
Το Diablo IV κυκλοφορεί σε 3 εκδόσεις την απλή που περιλαμβάνει το παιχνίδι σε ψηφιακή μορφή και ορισμένα cosmetics για τα παιχνίδια Immortal, World of Warcraft και Diablo II, την Digital Deluxe με ακόμη περισσότερα cosmetics καθώς και early access και την πιo premium έκδοση την Ultimate Edition που περιλαμβάνει όλα τα προηγούμενα και αρκετά έως πολλά extra για το Diablo IV καθώς και ένα premium battle-pass για την επερχόμενη πρώτη season του παιχνιδιού.
Το παιχνίδι ξεκινάει όπως όλοι οι προηγούμενοι τίτλοι του, με ένα μυστηριώδες κακό να απλώνεται στο Sanctuary. To Sanctuary αποτελεί τον κόσμο των ανθρώπων και των Nephalem στον οποίο διαδραματίζονται όλες μας οι ιστορίες μέχρι στιγμής. Το καλύτερο της υπόθεσης είναι ότι βρισκόμαστε ακριβώς ανάμεσα στην αιώνια διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών – του κόσμου των αγγέλων γνωστό και ως High Heavens και τον κόσμο των δαιμόνων γνωστό ως Burning Hells.
Αυτή την φορά, το κακό που εξαπλώνεται δεν είναι άλλο από μια εκ των δυο δημιουργών του Sanctuary την Lilith, κόρη του γνωστού, από προηγούμενους τίτλους, Mephisto. H Lilith, μαζί με τον έκπτωτο άγγελο Inarius δημιούργησαν το Sanctuary, με σκοπό να φτιάξουν έναν κόσμο έξω από την αιώνια διαμάχη. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν όσο ομαλά τα περιγράφω εγώ τώρα, με αποτέλεσμα να γεννηθούν νέες διαμάχες στον κόσμο μας.
Στο εν λόγω story mode λοιπόν καλούμαστε να κυνηγήσουμε την Lilith και να την σταματήσουμε πριν προκαλέσει το κακό που έχει σχεδιάσει. Περισσότερα δεν θα πω γιατί αν μισώ κάτι αυτό είναι τα spoils. Στα υπέρ του παιχνιδιού πρέπει οπωσδήποτε να προστεθούν η απίστευτη μουσική επένδυση και τα υπερπαραγωγή των cinematics (ναι η Blizzard φημίζεται για τα cinematics της, όμως θα τα αναφέρω στα “υπέρ” κάθε φορά που μου δίνεται η ευκαιρία).
Πριν ξεκινήσουν όμως να διαδραματίζονται μπροστά μας τα γεγονότα που σας έγραψα πιο πάνω θα πρέπει να δημιουργήσουμε τον πρώτο μας χαρακτήρα. Το Diablo IV μας δίνεις 5 επιλογές : Barbarian, Necromancer, Sorcerer, Rogue και Druid. Όπως και σε όλα τα παιχνίδια της σειράς ο κάθε χαρακτήρας έχει ένα ξεχωριστό talent και skill tree, καθώς και δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η επιλογή εδώ είναι εξ ολοκλήρου υποκειμενική και αφορά τον τρόπο που ο εκάστοτε παίχτης θέλει να κινηθεί εντός παιχνιδιού. Αξίζει να αναφέρω το απίστευτο καλό σύστημα εμφανισιακής παραμετροποίησης των χαρακτήρων κάτι που προσωπικά μου έλειπε από το Diablo III.
Προσωπική λοιπόν επιλογή για τον πρώτο χαρακτήρα του παιχνιδιού μου ήταν ο Barbarian. Στην beta και στο server slam είχα παίξει και Rogue. Αναφορικά λοιπόν με τον δικό μου χαρακτήρα εντός παιχνιδιού όλοι ξέρουμε τι να περιμένουμε από έναν Barbarian. Σπαθιά, τσεκούρια, σφυριά και μια κτηνώδης μάζα να τρέχει μανιασμένα προς τους δαίμονες, οδηγώντας τους στον θάνατό τους. Το skill tree είναι κάτι που θυμίζει περισσότερο το Diablo II παρά το Diablo III, θα έλεγα μάλιστα ότι to IV ίσως είναι το III που δεν πήραμε ποτέ.
Σημαντική διαφοροποίηση στην ανάπτυξη των χαρακτήρων αποτελεί το μέγιστο level που μπορούμε να φτάσουμε, το οποίο αυξήθηκε από 70 στα 100. Ο κάθε χαρακτήρας αποκτά πρόσβαση σε όλα τα skills του στο level 50 και από εκεί και έπειτα αναπτύσσει τα paragon points που προσθέτουν ικανότητες καθώς και τα glyphs που μας προσφέρουν σημαντικές αυξήσεις στις δυνάμεις που διαθέτουμε. Ωστόσο όλες μας οι επιλογές μπορούν να γίνουν reset όσες φορές το επιθυμούμε πληρώνοντας κάθε φορά το τίμημα σε ingame currency. Ο κόσμος πλέον είναι ένας μεγάλος open world χάρτης που για να τον εξερευνήσουμε χρειαζόμαστε αρκετές έως πολλές ώρες μπροστά στις οθόνες μας. Τέλος μια σημαντική προσθήκη είναι ότι πλέον μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε mount για να μετακινούμαστε πιο γρήγορα, αρκεί να το ξεκλειδώσουμε στο Act 4 του story mode.
Καλά όλα αυτά, αλλά μόλις τελειώσουμε το story τι κάνουμε; Εδώ λοιπόν είναι που ξεκινάει το ζουμί του παιχνιδιού. Στο Diablo III οι μόνοι τρόποι για XP ήταν τα bounties και τα Rifts, στο IV τα πράγματα όμως διαφέρουν. Dungeons, side quests, World Bosses, Nightmare Dungeos και διάφορα challenges που συναντάτε στον δρόμο της εξερεύνησης του χάρτη είναι εδώ για να σας βοηθήσουν να φτάσετε το μέγιστο level και να ολοκληρώσετε τον χαρακτήρα σας. Στην πορεία σας στο level up θα αναζήτησε δυνατότερο gear, όπως και σε κάθε άλλη έκδοση του Diablo. Η κάθε περιοχή του χάρτη προσφέρει μεγάλο αριθμό σημείων που μπορείτε να farmαρετε συνεχώς, με σκοπό το xp και το gear, κάτι το οποίο συνδυάζεται στα dungeons που υπάρχουν σε όλο τον χάρτη.
Στο Diablo IV το rarity των weapons και του gear έχει αλλάξει σχετικά με το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς. Αναλυτικότερα οι βαθμίδες σπανιότητας πλέον είναι: τα normal (λευκά), τα magic (μπλε), τα rare (κίτρινα), τα Legendary (πορτοκαλί) και τέλος τα σπανιότερα αντικείμενα τα Unique (χρυσό). Τα rare και Legendary αντικείμενα προσφέρουν κάποια επιπλέον passives (aspects) τα οποία μπορούμε είτε να τα χρησιμοποιήσουμε φορώντας το εκάστοτε piece ή να τα εξορύξουμε και να τα τοποθετήσουμε σε κάποιο από τα αντικείμενα που ήδη φοράμε. Πολλές προσθήκες στον τομέα τον abilities και των skills έχουν προστεθεί πλέον στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα να μου δίνει σε πολλά σημεία την αίσθηση ότι παίζω κάποιο mmo. Κατά την γνώμη μου, αυτή είναι όντως μια τρομερά καλή προσθήκη στο παιχνίδι, σε μακροπρόθεσμο πλάνο, μιας και δίνει την δυνατότητα στους παίκτες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά περισσότερα από 1-2 builds ανά χαρακτήρα.
Η σημαντικότερη προσθήκη όμως του Diablo IV αποτελεί το XP boost που παίρνουμε όταν είμαστε κοντά με οποιονδήποτε άλλο παίκτη κι όχι μόνο με τους φίλους μας που παίζουμε σε party. Ένα αρνητικό σημείο που παρατήρησα από την άλλη στον τίτλο, είναι ξεκάθαρα το όριο των 150 ατόμων ανά clan μιας και γνωρίζω αρκετές έως πολλές που έχουν πολύ περισσότερα άτομα και καταλήγουν να σπάνε λόγω του περιορισμού αυτού. Στα αρνητικά μπορεί να προστεθεί και το γεγονός ότι το minimap είναι όντως πολύ mini, με αποτέλεσμα να μην βοηθάει σχεδόν καθόλου και να αναγκάζονται όλοι οι παίκτες να χρησιμοποιούν το main map του παιχνιδιού, καθυστερώντας πολλές φορές σημαντικά να φτάσουν στον προορισμό τους.
Κλείνοντας μένω μόνο με θετικές εντυπώσεις, για ένα παιχνίδι που περίμενα χρόνια να κυκλοφορήσει. Πότε πέρασαν 10 χρόνια απ’ όταν πρωτοπαίξαμε το Diablo III πάντως, ούτε που το κατάλαβα. Το Diablo IV προσφέρει περίπου 20-25 ώρες παιχνιδιού στο campaign και μετά ένα τεράστιο map για να κυνηγήσουμε δαίμονες και εξαγνίσουμε το Sanctuary. Προσωπικά, απόλαυσα κάθε στιγμή του campaign και θα ήθελα να δω και συνέχεια, γιατί πιστέψτε με αυτή είναι μόνο η αρχή.
Ο τίτλος κατά γενική ομολογία είναι τεράστιος με πολύ περιεχόμενο κι ακόμα και οι λάτρεις της σειράς θα χρειαστούν αρκετές ώρες μέχρι να τον εξερευνήσουν όλο. Τέλος η προσθήκη του cross platform φαίνεται ότι δυνάμωσε κατά πολύ την fanbase του παιχνιδιού, ενώνοντας τον κόσμο των PC με τον κόσμο των κονσολών. Σίγουρα αποτελεί το παιχνίδι του καλοκαιριού, μιας και προσφέρει υπέροχο story, δεν έχει τεράστιες απαιτήσεις σε hardware και δεν παρουσιάζει προβλήματα lag και λοιπών bugs.
Με την ευλογία του Inarius λοιπόν, θα κερδίσουμε αυτό τον πόλεμο (#TeamInarius), μέχρι τότε σας περιμένω (ξέρετε που) να παίξουμε παρέα και να κυνηγήσουμε τον Butcher σε κάθε σημείο του map.
“There is no light here. You came to the darkness.”
Βαθμολογία: 9/10
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 1