Όλοι έχουμε βρεθεί στη θέση να πειράξουμε τα settings ενός παιχνιδιού με αποτέλεσμα να βλέπουμε άγνωστες λέξεις όπως v-sync και anti-aliasing και να μην ξέρουμε τι σημαίνουν. Βέβαια ποτέ δεν τα αλλάζουμε διότι ποτέ δεν τα αναζητούμε.
Για αυτό σήμερα θα σε διαφωτίσω με τις γνώσεις μου για το v-sync.
Τι είναι το V-Sync;
To Vertical Synchronization (Κάθετος συγχρωνισμός) είναι μια επιλόγη rendering* στις κάρτες γραφικών.
Αυτή η επιλογή εμποδίζει την κάρτα στο να αλλάξει την εμφάνιση της μνήμης μέχρι η οθόνη να τελειώσει με τον κύκλο ανανέωσης των fps**(refresh rate).
Όταν το v-sync ανοίξει απο τον χρήστη, η μηχανή rendering (της κάρτας) θα αντιστοιχήσει το μέγιστο ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, εάν το frame rate που παράγεται είναι υψηλότερο απο το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να «πνίγει» τα μέγιστα fps που μπορούν να παραχθούν από τη κάρτα.
Για παράδειγμα, έαν στο GTA V χωρίς v-sync ποιάνεις πάνω απο 60 fps αύτοματα το v-sync πειριορίζει τη σχέση μεταξύ κάρτας και οθόνης και ο ρυθμός ανανέωσης πέφτει κατακόρυφα στα 60 fps.
Απο την άλλη το v-sync συχρονίζει το βίντεο εξόδου με το refresh rate της οθόνης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα σε εφαρμογές που έχουν συνήθως μεγαλυτερο frame rate απο το refresh rate της οθόνης και προκαλούν tearing, να λειτουργεί πιο smooth.
Eίναι τελικά καλό ή κακό το v-sync? Τα συμπεράσματα δικά σας.
Άγνωστες λέξεις
*Rendering: RENDERING ή visualization ειναι όρος που χρησιμοποιείται στον τομέα των γραφικων για υπολογιστές (Computer Graphics), ο οποίος προσδιορίζει τη διαδικασία της λήψης εικόνας του “μοντέλου” από ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή.
*FPS (Frames Per Second): Πόσα καρέ βγάζει η κάρτα γραφικών το δευτερόλεπτο.