Σε συνέχεια μια άσχημης ιστορίας που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικό καιρό, η Microsoft ανακοίνωσε ότι κλείνει τέσσερις προγραμματιστικές ομάδες που βρίσκονται υπό την Bethesda, σε μια ‘’αναδιάταξη προτεραιοτήτων σε τίτλους και πόρους’’ που στοχεύει στην εστίαση σε ‘’υψηλής επιρροής’’ βιντεοπαιχνίδια.
Πιο συγκεκριμένα, αυτή η είδηση αφορά το στούντιο του Redfall της Arkane Austin, το οποίο είχε μια πάρα πολύ κακή εμφάνιση και πορεία με μόλις ένα χρόνο παρουσίας στα ράφια των ηλεκτρονικών καταστημάτων, το στούντιο Tango Gameworks δημιουργού του The Evil Within, την Alpha Dog Games δημιουργού του Mighty Doom και την Roundhouse Games η οποία και αυτή συνέβαλε στην υλοποίηση του Redfall.
Ο επικεφαλής του Xbox Game Studios, Matt Booty, ανακοίνωσε τα δυσάρεστα μέσω ενός email που απέστειλε στο προσωπικό, το οποίο αναφέρει ότι η Microsoft ‘’επενδύει περαιτέρω στο portfolio των επιτυχημένων παιχνιδιών και αγαπημένων κόσμων της Bethesda’’. Ο Booty να αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο Redfall, λέγοντας ότι οι παίκτες που έχουν ήδη αγοράσει τον DLC ήρωα για το co-op παιχνίδι θα λάβουν ‘’προσφορές αντιστάθμισης’’ ως αντάλλαγμα.
Αναφορικά τώρα με τα άτομα που δούλευαν σε αυτά τα στούντιο, ο Booty δήλωσε πως αρκετοί από αυτούς θα μεταφερθούν εσωτερικά σε άλλα στούντιο ανάπτυξης της Bethesda, ούτως ώστε να συνεχίσουν να εργάζονται για την εταιρία.
Από την άλλη, το μέλλον των παιχνιδιών των παραπάνω στούντιο θα έχει δύο πιθανές πορείες. Είτε θα συνεχίσουν να υπάρχουν, χωρίς όμως πλέον να προστίθεται νέο υλικό, όπως για παράδειγμα το Redfall και το Hi-Fi Rush, είτε, αν πρόκειται για τίτλους μικρότερης δυναμικής, θα κλείσουν εντελώς.
‘”Αυτές οι αλλαγές δεν αντικατοπτρίζουν τη δημιουργικότητα και τη δεξιοτεχνία των ταλαντούχων ατόμων σε αυτές τις ομάδες ή τα ρίσκα που πήραν για να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα”, προσθέτει ο Booty. “Λαμβάνουμε αυτές τις δύσκολες αποφάσεις για να δημιουργήσουμε τη δυνατότητα για αύξηση των επενδύσεων σε άλλα τμήματα του portfolio μας και να επικεντρωθούμε στα παιχνίδια που έχουμε θέσει ως προτεραιότητάς μας”.
Βέβαια, όπως είναι λογικό, υπήρξαν και αντιδράσεις γύρω από αυτή την απόφαση, όπως αυτή του Dinga Bakaba, επικεφαλής του στούντιο Arkane Lyon (το οποίο σχετίζεται άμεσα με την Arkane Austin που πρόκειται να κλείσει), ο οποίος ανέφερε, χωρίς να “μασήσει” τα λόγια του, χαρακτηριστικά:
Αυτό είναι κάτι απολύτως τρομακτικό. Χρειάζεται να πάρεις την άδεια για να είσαι άνθρωπος; Προς τον οποιονδήποτε εκτελεστικό αναγνώστη αυτού, φιλική υπενθύμιση ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν μια βιομηχανία ψυχαγωγίας/πολιτισμού και η δουλεία σας ως εταιρία είναι να φροντίζετε τους καλλιτέχνες/ψυχαγωγούς σας και να τους βοηθάτε να δημιουργήσουν αξία για εσάς.
Προς το παρόν, μεγάλες ομάδες εξαφανίζονται μπροστά στα μάτια μας ξανά κι όλο αυτό είναι σαν μια μαχαιριά στα σπλάχνα. Tο Lyon είναι ασφαλές, αλλά παρακαλώ να είστε προσεκτικοί και διακριτικοί, να σεβαστείτε τη φωνή των επηρεαζόμενων ατόμων για όλα αυτά και να τους αφήσετε τον απαιτούμενο χώρο να ακουστούν. Είναι δική τους η ιστορία για να την διηγηθούν και δικά τους τα συναισθήματα για να τα εκφράσουν.
Δυστυχώς, το 2024 συνεχίζει να αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα από τα πιο ζοφερά έτη της gaming βιομηχανίας, αναφορικά πάντα με τις εταιρίες και τα μαζικά κύματα απολύσεων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής. Ελπίζουμε κάποια στιγμή να σταματήσει όλη αυτή η φάση και να επικεντρωθούμε στα παιχνίδια των εταιριών κι όχι στις ίδιες τις εταιρίες.
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 2