Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες αλλαγές που έχει κάνει ποτέ το Fortnite τον περασμένο χρόνο, ήταν η προσθήκη του «siphon» στο παιχνίδι, ένα μηχανισμό που έδινε health, shields και υλικά με κάθε kill για να προκαλέσει τους παίκτες σε ένα πιο επιθετικό στυλ παιχνιδιού και να αποτρέψει όλους αυτούς που κρύβονται μέσα στους θάμνους.
Αρχικά, το όλο εγχείρημα προοριζόταν μόνο για την competitive σκηνή, αλλά το Fortnite το εισήγαγε και στα απλά παιχνίδια. Και έπειτα ξεκίνησαν τα παρατράγουδα, καθώς η Epic απέσυρε το siphon από τα normal modes, κάνοντας τους παίκτες να επιμένουν ότι πρέπει να επαναφέρουν στην πρότερη κατάσταση το παιχνίδι.
Πολλοί, μα πάρα πολλοί επαγγελματίες παίκτες, αντιτέθηκαν ανοιχτά στην απόσυρση του siphon από το παιχνίδι, με πολλούς streamers που προπονούνταν για το World Cup να αναγκάζονται να παίξουν ένα casual mode που πλέον δεν είχε καμία σχέση με αυτό που θα έπαιζαν στο τουρνουά, ή να υπομένουν πολύ μεγάλες αναμονές μέχρι να βρουν παιχνίδι στο Arena mode που συνεχίζει να έχει το siphon.
Και ήρθε επιτέλους η ώρα που η Epic, μίλησε ανοιχτά σχετικά με τις αλλαγές αυτές και μολονότι οι επαγγελματίες παίκτες και αρκετοί normal players αντιτίθενται στις αλλαγές της εταιρείας, η ίδια δεν δείχνει να προτίθεται να τις επαναφέρει, διότι θεωρεί ότι δεν θα κάνει καλό στην casual πλευρά του παιχνιδιού. Οι θέσεις τους συγκεκριμένα ήταν:
- Το Siphon αρχικά είχε σχεδιαστεί για το competitive mode, η εφαρμογή του στα standard modes είχε πολλές επιπτώσεις.
- Αν και το 10% των πιο έμπειρων παικτών μας είχε μεγαλύτερη εμπλοκή στο παιχνίδι με την αλλαγή, το υπόλοιπο 90% των παικτών έπαιζαν λιγότερο.
- Αυτοί εμπλέκονταν λιγότερο σε in-game fights, δήλωσαν ότι οι αλλαγές έκαναν το παιχνίδι «πολύ έντονο για να είναι ευχάριστο», καθώς τους έβαζε συνεχώς ενάντια σε όχι μόνο πιο έμπειρους παίκτες, αλλά και έμπειρους παίκτες με πολύ καλύτερο health, shield και περισσότερα υλικά, απ’ ότι θα είχαν υπό άλλες συνθήκες, αν δεν υπήρχε το Siphon.
Εν ολίγοις, ακόμα και αν η φασαρία που ακολούθησε την απόσυρση του siphon ήταν μεγάλη, δεν ήταν διότι οι περισσότεροι παίκτες το ήθελαν, αλλά κυρίως γιατί αυτοί που φώναζαν για την αλλαγή είναι οι streamers που έχουν μεγάλη απήχηση, τα πραγματικά νούμερα δεν συνάδουν με αυτή την γνώμη.
Και αυτό από μόνο του έρχεται σε αντίθεση με την επιθυμία της Epic να έχει το ευρύτερο playerbase για το Fortnite, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνει πράγματα που δεν θα ικανοποιούν το top 10% των παικτών της.