Σας έχει τύχει ποτέ σαν παιδιά να ζητήσετε απ’ τον Άγιο Βασίλη για δώρο Χριστουγέννων ένα LEGO Star Wars X-Wing με συλλεκτική φιγούρα Luke Skywalker και R2-D2 και αντ’ αυτού να σας δίνεται ένα σετ Playmobil στην έρημο με 2 καμήλες, μία φιγούρα και ένα φλασκί;
Κάπως έτσι θα αισθανθείτε αν αντιμετωπίσετε το Hell Let Loose σαν ένα ακόμη FPS όπως τα γνωστά CoD και Valorant. Από την εμπειρία μου με το παιχνίδι κατάλαβα πως είναι πολύ ιδιαίτερο για να συγκριθεί με τα προαναφερθέντα και ανοίγει νέους δρόμους για το μέλλον των shooter games.
Πρώτα απ’ όλα, αναφερόμαστε στο early access στάδιο του Hell Let Loose, ένα MMOFPS από την Black Matter και την Team17 Digital βασισμένο στα γεγονότα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Δύο ομάδες των 50 παικτών (100 όλοι μαζί) μάχονται σε ένα μεγάλο map και ο καλύτερος τρόπος για να νικήσεις είναι η επικοινωνία με τους συμπαίκτες σου. Κοινώς, αν δεν έχεις μικρόφωνο ή προτιμάς να παίρνεις πρωτοβουλίες για εσένα, τότε μάλλον δεν θα ευχαριστηθείς το παιχνίδι. Η επικοινωνία και η ομαδικότητα είναι το Α και το Ω στο Hell Let Loose, οπότε το ιδανικό θα ήταν να είσαι με 1-2 φίλους για να το απολαύσεις στο έπακρο.
Οι πρώτες εικόνες
Παρακάτω είναι το πρώτο μενού που εμφανίζεται με το που ανοίξετε το Hell Let Loose:
Οι επιλογές που μας ενδιαφέρουν περισσότερο είναι το Enlist για να μπούμε σε έναν server και Barracks για να “στολίσουμε” τον φαντάρο μας. Υπάρχει και το Field Manual που δίνει πολύ αναλυτικές πληροφορίες ως προς τον τρόπο παιχνιδιού. Θυμίζει από εκείνα τα παλιά επιτραπέζια τύπου Monopoly: μην ξεκινήσεις καν το παιχνίδι πριν διαβάσεις όλες τις οδηγίες. Έχοντας πει όλα αυτά ας δούμε τι γίνεται στα Barracks.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι ότι υπάρχουν διαφορετικά classes ανάλογα με τον ρόλο που θέλουμε να έχουμε μέσα στο παιχνίδι. Κάτω από την καρτέλα Infantry είναι τα classes της πρώτης γραμμής, στην καρτέλα Armour είναι οι ρόλοι που ασχολούνται άμεσα με tanks και στην καρτέλα Recon τα classes που είναι πιο stealthy και θα λατρέψουν οι fans των sniper. Επίσης στα δεξιά υπάρχουν πολλά costumization options που αφορούν και στην εξωτερική εμφάνιση και στην επιλογή όπλων. Να τονίσω πως όλα αυτά ξεκλειδώνονται σιγά σιγά ανεβαίνοντας level με το αντίστοιχο class. Μόλις επιλέξουμε αυτά που μας ταιριάζουν ήρθε η ώρα να μπούμε σε ένα server.
Κλικάροντας το enlist αυτή είναι η πρώτη εικόνα που βλέπουμε. Το παιχνίδι, παρόλο που είναι ακόμα σε early access έχει πολύ κόσμο και οι αριθμοί συνεχώς ανεβαίνουν. Υπάρχουν πάνω από 9 διαφορετικά maps και όλα είναι ιδανικά για 50v50 σε ένα περιβάλλον Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Μόλις μπούμε στο server επιλέγουμε μία εκ των 2 ομάδων: ΗΠΑ και Γερμανία. Ύστερα διαλέγουμε ένα class από αυτά που είδαμε παραπάνω και τώρα περνάμε στο πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού: την ομάδα. Αριστερά ανάλογα με το class που επιθυμούμε να παίξουμε πρέπει να διαλέξουμε και την αντίστοιχη μονάδα και να υπακούμε στις εντολές του αρχηγού αυτής της μονάδας. Αν θέλουμε μπορούμε να φτιάξουμε δικό μας unit το οποίο θα διοικούμε κιόλας. Το επόμενο βήμα είναι να διαβάσουμε τους κανόνες στα δεξιά. Να πω επίσης ότι οι κανόνες διαφέρουν περίπου από server σε server. Ο κοινός παρονομαστής τους είναι η συχνή επικοινωνία με τους συμπαίκτες. Επιλέγουμε λοιπόν ένα outpost της ομάδας μας για να μπούμε στο παιχνίδι και κλικάρουμε deploy.
Φανταστικά σκηνικά
Εδώ θέλω να τονίσω το νούμερο 1 παράγοντα που λάτρεψα και αυτό ήταν το περιβάλλον του παιχνιδιού καθώς και τα γραφικά. Έχοντας παίξει τρελή μπάλα η Black Matter, με την Unreal Engine 4, το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό. Τα δάση, οι χιονισμένες περιοχές, οι παραλίες, τα κατεδαφισμένα χωριά και τα χαρακώματα είναι αρκετά για να σε βάλουν στο σκηνικό ενός WWII παιχνιδιού.
Νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος να το περιγράψω είναι πως όλες οι πίστες είναι πραγματικά πεδία μάχης. Τελεία και παύλα. Το Hell Let Loose επιτυγχάνει με άψογο τρόπο να σε βάλει στη θέση ενός στρατιώτη που βρίσκεται σε πραγματικό πεδίο μάχης: τανκς από ‘δω και από ‘κει, στρατιώτες να κυκλοφορούν σε μονάδες, συνεχόμενοι πυροβολισμοί και πολλά ακόμη.
Επαναστατικό gameplay
Ως τεράστιος fan του immersion και του σύνθετου ελέγχου των όπλων έχω να πω ότι έμεινα έκπληκτος από το ρεαλισμό των UI στοιχείων…δεν υπάρχουν. Ούτε crosshair, ούτε health bar, ούτε mini map, τίποτα. Μόνο μια πυξίδα στο κάτω μέρος της οθόνης και τέρμα. Είναι ξεκάθαρο πως η Black Matter έδωσε μεγάλη βαρύτητα στο τι βλέπει ο παίκτης ώστε να τον κάνει να νιώσει πως βρίσκεται στη μέση ενός πολέμου.
Κυριολεκτικά ό,τι βλέπω βλέπετε. Κάτι ακόμη που παρατήρησα είναι πως όταν σκοτώνεις έναν αντίπαλο δεν σου βγάζει hit marker ούτε ενημερώνεσαι κάπως ότι πέθανε. Απλώς πυροβολείς και τον βλέπεις να πέφτει. Πιστέψτε με δεν έχω νιώσει πιο περίεργα-άβολα μετά από ένα kill. Το gameplay σαν σύνολο είναι πολύ πιο hardcore από τα συνηθισμένα shooter και σίγουρα πιο αργό από CoD τίτλους, Valorant και PUBG. Προσωπικά δεν έχω ξαναδεί κάτι αντίστοιχο σε UI και μπορώ να πω ότι μου άρεσε αρκετά. Το μόνο που παρατήρησα είναι ότι μερικές φορές υπήρχε ένα μικρό bug όπου το όπλο πυροβολούσε 2 φορές σε ένα κλικ (συγκεκριμένα στο Kar98) αλλά δεν ήταν για κανένα λόγο game breaking.
Όλοι για έναν…(not)
Όπως ανέφερα και παραπάνω, το Hell Let Loose βασίζεται πάρα πολύ στην ομαδική δουλειά και στην συνεχόμενη επικοινωνία με τα μέλη της ομάδας σου. Πρέπει να οργανώσετε μαζί μια σωστή τακτική για να καταλάβετε τα αντίπαλα outposts και να βγείτε από τις δύσκολες καταστάσεις μαζί. Σε καμία περίπτωση δεν μάχεστε για το καλύτερο K/D ratio ή για τα περισσότερα kill. Ακόμη, πρέπει να υπακούτε στις εντολές του Commander και του squad leader. Το Hell Let Loose είναι ο ορισμός του ρητού “δεν υπάρχει το “εγώ” στην ομάδα”. Ειδάλλως θα μείνεις χωρίς ομάδα.
Όλα αυτά φαντάζουν πολύ ωραία και καινοτόμα για τους περισσότερους. Βέβαια, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις…
Η άλλη όψη
Σίγουρα μιλάμε για ένα FPS που σπάει το κατεστημένο των συνηθισμένων MMOFPS αυτής της γενιάς. Τα hardcore στοιχεία του καθώς και τα όμορφα σκηνικά πραγματικά σε βάζουν σε ένα πεδίο μάχης έχοντας παράλληλα το συναίσθημα του φόβου. Όμως έχει μεγάλη σημασία που το παιχνίδι βρίσκεται σε early access.
Κατ’ εμέ, το μεγαλύτερο αρνητικό που παρατήρησα είναι το εξωφρενικά αργό spint. Κυριολεκτικά είναι σαν να κάνεις χαλαρό jogging. Κατανοώ ότι το παιχνίδι δεν θέλει να είναι fast paced για τους λόγους που προ είπα, αλλά δεν πιστεύω πως θα έβλαπτε ένα λίγο πιο γρήγορο sprint.
Στο παραπάνω βίντεο του YouTuber Gebatron Gaming το sprint φαίνεται αρκετά γρήγορο αλλά in-game το αισθάνεσαι πιο αργό.
Κάτι που επίσης θα βοηθούσε είναι η πιο εύκολη επιλογή server (και πιο γρήγορη). Για παράδειγμα θα μπορούσε μελλοντικά να υπάρχει ένα quick play κουμπί που με τη χρήση “φίλτρων” να σε βάζει σε παιχνίδι με χ αριθμό ατόμων. Είναι συχνό φαινόμενο να προσπαθώ να μπω σε server με 98-97 άτομα και να λέει ότι είμαι σε queue με άλλα 3-5 άτομα να περιμένουν πριν από εμένα και να περνάνε 5-10 λεπτά μέχρι να μπω.
Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι είναι πολύ προσεγμένο και η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει ένα roadmap για να μοιραστεί το που θέλει να φτάσει το παιχνίδι της. Αλλά αν έπρεπε να βγάλω από τη μύγα ξύγκι θα ήθελα σε μελλοντικό update να δω την ύπαρξη hit marker όταν πετυχαίνω ένα άτομο. Η έλλειψη του crosshair δεν με ενοχλεί ούτε στο ελάχιστο, όμως το να γνωρίζεις πότε πετυχαίνεις με το όπλο σου κάποιον θεωρώ πως είναι υψίστης σημασίας.
Εν συντομία
Η Black Matter έχει δημιουργήσει ένα παιχνίδι με ολοκαίνουρια στοιχεία και τεράστιες προοπτικές. Φέρνει μια επαναστατική χροιά με την έλλειψη του UI και το hardcore στοιχείο του παιχνιδιού. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το στοιχείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου κάνουν ένα παιχνίδι με δικό του theme που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Στην αρχή θα νιώσεις σαν τη μύγα μέσ’ το γάλα αλλά όλα συνηθίζονται. Αυτή τη στιγμή το Hell Let Loose βρίσκεται στο Steam στα 29,99€ και σε early access μορφή. Αξίζει την τιμή αυτή; Προς το παρόν θα έλεγα όχι και τόσο. Δεν γνωρίζω κατά πόσο θα τραβήξει εσένα και την παρέα σου από τα γνωστά shooter (CS:GO, PUBG, Warzone, Valorant κ.ά.). Είναι ένα πολύ διαφορετικό παιχνίδι το οποίο όμως έχει προοπτικές να γίνει πολύ καλύτερο. Απ’ όσα είδα στο παιχνίδι κρίνω πως θα παραμείνει για καιρό στην early access μορφή του. Επομένως, στη δική σας θέση δεν θα έπαιρνα ακόμα το ρίσκο και θα περίμενα λίγο καιρό παρακολουθώντας στενά βέβαια την εξέλιξή του.
Βαθμολογία: 6.5
Σχόλια 1