Για ακόμη μια φορά η νοσταλγία του RedDeath χτυπάει κόκκινο. Ο νέος τίτλος της πολυαγαπημένης σειράς Total War της Creative Assembly είναι γεγονός. To Pharaoh Total War μας μεταφέρει στην μακρινή εποχή του Χαλκού (2000-1000πχ) βάζοντας δύσκολα στους δημιουργούς. Το φετινό λοιπόν θεματικό αντικείμενο ίσως δυσκόλεψε αρκετά στην δημιουργία του, παραμένει όμως ένα διαμάντι έτοιμο να εξερευνήσουμε, κρατώντας ψηλά το κεφάλι στην βαριά κληρονομιά των προηγούμενων τίτλων.
Πρόκειται για μια σειρά παιχνιδιών που με συνοδεύουν από τα πρώτα μου βήματα στον χώρο του gaming και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της, μέχρι τώρα, επαφής μου με τον χώρο. Άλλωστε πρόκειται για την κατά τη γνώμη μου πληρέστερη σειρά Real Time Strategy.
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή και ας μεταφερθούμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Το campaign μας λαμβάνει χώρα στα τέλη της εποχής του χαλκού και πιο συγκεκριμένα στην εποχή μαζικής κατάρρευσης αυτοκρατοριών και βασιλείων με την μορφή ντόμινο. Πρόκειται άλλωστε για την εποχή με την μεγαλύτερη κατάρρευση πολιτισμών, κυρίως λόγω επιδρομών των λαών της θάλασσας, καθώς και μια σειρά φυσικών καταστροφών που συνέβησαν εκείνη την εποχή. Τέλος, άξιο αναφοράς είναι ότι η όλη εποχή αναφέρεται κυρίως στις περιοχές της Αιγύπτου και της Εγγύς Ανατολής. Πάμε λοιπόν να γίνουμε φαραώ στην θέση του φαραώ σε μια από της σκοτεινότερες εποχές της ιστορίας.
Ξεκινώντας το παιχνίδι, όλοι θα παρατηρήσετε με την πρώτη ματιά το απίστευτα όμορφα και καλοδουλεμένο graphic design που μας βάζει άμεσα στην εποχή του παιχνιδιού. Μερικές μάχες, καθώς και μια πλοήγηση στο γενικό menu του campaign, θα επιβεβαιώσει τα λεγόμενα μου.
Αν και η δουλειά που έχουν καταβάλει οι devs είναι τεράστια, εκ πρώτης όψεως το παιχνίδι δεν δημιουργεί την αίσθηση του άγνωστου. Από την πρώτη κιόλας στιγμή αισθάνθηκα σαν να έπαιζα καιρό το παιχνίδι, πράγμα που με βοήθησε στο να αναλάβω άμεσα δράση, άλλωστε έχουμε και μια αυτοκρατορία να διοικήσουμε. Προφανώς και το campaign mode είναι ο λόγος για να ασχοληθεί κάποιος με τέτοιου είδους παιχνίδια, όμως το world builder στον συγκεκριμένο τίτλο είναι απίστευτα ικανοποιητικό και θα σας κρατήσει για αρκετές ώρες, δημιουργώντας έναν κόσμο όπως ακριβώς τον έχετε φανταστεί.
Ξεκινώντας λοιπόν το campaign, μας δίνεται η δυνατότης επιλογής δυσκολίας παιχνιδιού καθώς και η επιλογή του αρχικού μας faction. Οι επιλογές μας εκεί διαμορφώνουν την συνολική εμπειρία και την έκβαση του παιχνιδιού. Αναλυτικότερα οι επιλογές αφορούν τους 3 αρχικούς αιγυπτιακούς πολιτισμούς καθώς και κάποιους λαούς που δεν ανήκουν στην αυτοκρατορία της Αιγύπτου.
Επιλέγοντας έναν εκ των Αιγυπτίων, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον εμφύλιο πόλεμο που ξεσπά καθώς και με την διεκδίκηση της θέσης του Φαραώ. Αυτό επιτυγχάνεται με το σύστημα του αιγυπτιακού συμβουλίου στο οποίο, αν θέλουμε να έχουμε καλή συνέχεια στο campaign, πρέπει να ανελιχθούμε το συντομότερο δυνατό. Οι παίκτες που δεν επιλέξουν κάποιον από αυτούς τους πολιτισμούς αποφεύγουν τον εμφύλιο και ίσως είναι έτοιμοι να αδράξουν την ευκαιρία και να αποσπάσουν εδάφη από τους Αιγύπτιους όσο αυτοί σκοτώνονται μεταξύ τους. Η διπλωματία στον συγκεκριμένο τίτλο παίζει τρομακτικά καταλυτικό ρόλο, για αυτό πάρτε σωστές αποφάσεις, γιατί σε αντίθετη περίπτωση οι βασιλικοί κροκόδειλοι σας περιμένουν.
Όπως σε όλους τους τίτλους Total War έτσι και εδώ, όσο δυνατότερο είναι το κράτος μας, τόσο περισσότερο σεβασμό εμπνέουμε στους υπόλοιπους λαούς. Τα παιχνίδια πολιτικής, καθώς και οι στρατηγικές συμφωνίες, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο μας. Όλα τα παραπάνω όμως είναι «ντυμένα» με υπέροχη μουσική και ειδικά εφέ κατά την διάρκεια των μαχών. Σημαντική ωστόσο προσθήκη είναι τα outposts τα οποία, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, μας προσφέρουν σημαντικό boost στους διαθέσιμους πόρους μας.
Στα αρνητικά, θα έλεγα ότι συνάντησα δυο προβλήματα. Το βασικότερο είναι η παράλογη τακτική που ακολουθούν ορισμένες φορές κάποιοι εχθροί καταλήγοντας να κινούνται άσχετα με την έκβαση της μάχης. Το παρατήρησα βέβαια σε πολύ μικρό ποσοστό που στα μάτια των περισσότερων ίσως πέρναγε και απαρατήρητο. Τίποτα όμως δεν ξεφεύγει από την ματιά του RedDeath. Και το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι κάποιο πολιτισμοί ενώ εμφανίζονται κανονικά ως εχθροί δεν μπορούν να επιλεχθούν από εμάς ώστε να παίξουμε με αυτούς. Τα προβλήματα αυτά θεωρώ πως θα διορθωθούν με το πρώτο patch, ωστόσο για τώρα είναι υπαρκτά.
Κλείνοντας πρέπει να παραδεχτώ πως πέρασα ευχάριστα όλες τις ωρες που ασχολήθηκα με το παιχνίδι. Κυρίως λόγω της ατμόσφαιρας αλλά και της διαφορετικότητας στην πλοκή του παιχνιδιού επιλέγοντας διαφορετικούς λαούς. Αξίζει οπωσδήποτε να ασχοληθείτε με το παιχνίδι λόγω της ποικιλομορφίας αλλά και της δυνατότητας να δούμε διαφορετικές ιστορίες με τις επιλογές που προσφέρει.
Βαθμολογία 7.5/10
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 2