Κάπως έτσι θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το συγκεκριμένο παιχνίδι, άβυσσο. Το Monster Hunter Rise είναι η συνέχεια μιας πολύ πετυχημένης σειράς, ειδικά στον κόσμο της Ιαπωνίας. Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μεγάλο μπαμ στον δικό μας δυτικό κόσμο και μεγάλο μέρος των gamers το έχει αγαπήσει με τα καλά και τα κακά του.
Από πλευράς ιστορίας, έχουμε την περιοχή της Komura, η οποία κάθε πενήντα χρόνια γεμίζει από τέρατα και όλοι οι κάτοικοι εκπαιδεύονται και προετοιμάζονται, με σκοπό να αντιμετωπίσουν τις επερχόμενες επιθέσεις των τεράτων.
Η κεντρική ιδέα του παιχνιδιού είναι απλή. Ο χαρακτήρας μας κυνηγάει τα τέρατα που έχουν εισβάλει στην Komura, με σκοπό να αποφευχθεί η καταστροφή της περιοχής, ενώ παράλληλα πρέπει να lootareis, να βρεις προμήθειες και upgrade materials, έτσι ώστε να φτιάξεις πιο δυνατά όπλα και πανοπλίες, για να σκοτώσεις δυνατότερα τέρατα.
Εδώ υπάρχει ένα catch όπως λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι. Υπάρχουν δυο τρόποι κάποιος να πάρει loot. Είτε να σκοτώσει το τέρας, είτε να το αποδυναμώσει και να το πιάσει. Ποια είναι όμως η διαφορά; Όταν διαλέγεις να σκοτώσεις το τέρας, απλά με ωμή δύναμη χωρίς να καταστρώσεις ένα σχέδιο, ναι μεν γλυτώνεις το «άντε τώρα να κάνω ένα σχέδιο να το πιάσω», αλλά παίρνεις λιγότερο loot στο τέλος της αποστολής.
Από την άλλη, αν διαλέξεις να πιάσεις το τέρας, κάτι το οποίο γίνεται με τον κλασικό πατροπαράδοτο τρόπο που έχουμε δει και στα Pokémon, δηλαδή αποδυναμώνεις και ρίχνεις μια παγίδα, την οποία μπορείς να κάνεις craft στο κεντρικό hub της Komura. Χρησιμοποιώντας την μέθοδο του capturing, το loot που λαμβάνουμε είναι πολλαπλάσιο από αυτό που θα παίρναμε, αν απλά σκοτώναμε το τέρας.
Είναι πολύ σημαντικό κάποιος να εξοικειωθεί με τον δεύτερο τρόπο, καθώς loot το οποίο χρειάζεσαι για να γίνεις πιο δυνατός, πέφτει από τα μεγαλύτερα τέρατα και είναι πολύ δύσκολο να αποκτηθούν.
Ένα ωραίο mechanic είναι τα Wirebugs. Τα Wirebugs είναι ένα έντομο το οποίο έχει αντικαταστήσει στην ουσία το λάσο και μας επιτρέπει να κάνουμε μεγαλύτερα άλματα και όχι μόνο. Στις μάχες με τα μεγαλύτερα bosses, υπάρχουν πολλές φορές κάποια μικρότερα τέρατα, τα οποία όταν αποδυναμωθούν, μπορούν να αξιοποιηθούν από τον κυνηγό μας, αφού αν χρησιμοποιηθεί πάνω τους το Wirebug, μπορούμε να τα καβαλήσουμε και να κινηθούμε με αυτά προς όφελος μας.
Στο παιχνίδι υπάρχουν επίσης δυο companions, τα Palico και Palamute, των οποίων τον εξοπλισμό μπορούμε να αναβαθμίσουμε όπως ακριβώς κάνουμε με τον δικό μας. Επίσης, υπάρχει μηχανισμός με τον οποίο ο παίχτης μπορεί να αποκτήσει νέα buddies και να τα εκπαιδεύσει, τα οποία μπορούν να προσφέρουν κάτι διαφορετικό σε μια πιο δύσκολη μάχη.
Το Monster Hunter Rise έχει δυο ειδών αποστολές, αυτές της Hinoa, οι οποίες αφορούν το single-player κομμάτι του παιχνιδιού, και αυτές της Minoto, οι οποίες αφορούν το online κομμάτι του παιχνιδιού. Στο Gathering Hub, μέσα στο οποίο βρίσκουμε την Minoto, υπάρχει ένα board στο οποίο οι παίχτες μπορούν να ποστάρουν στην ουσία τις αποστολές στις οποίες χρειάζονται βοήθεια, έτσι ώστε να έρθουν άλλοι κυνηγοί και να τους βοηθήσουν με αυτές.
Το κακό στο multiplayer κομμάτι, είναι η επικοινωνία. Η επικοινωνία είναι πολύ περιορισμένη, καθώς ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τους άλλους, είναι με κάποιες προτάσεις που έχει το παιχνίδι, οι οποίες είναι fixed. Είναι ακόμα πιο δύσκολο να επικοινωνήσεις την ώρα της μάχης γιατί δεν υπάρχει pause, οπότε αν θες να αλλάξεις την προσέγγιση σου και θες να ενημερώσεις τους υπόλοιπους, δυστυχώς ζορίζουν τα πράγματα.
Το παιχνίδι έχει τεράστιο βάθος. Ο χαρακτηρισμός άβυσσος δεν είναι τυχαίος. Πολλά τέρατα έχουν αδυναμίες και κάθε φορά που έρχεστε αντιμέτωποι με ένα, η εμπειρία θα είναι διαφορετική. Νομίζω τον τομέα του gameplay τον αναλύσαμε αρκετά οπότε πάμε στα τεχνικά.
Σαν άνθρωπος δεν δίνω βάση τόσο στα γραφικά, όσο στο gameplay. Το Monster Hunter Rise όμως συνδυάζει και τα δυο. Αν και το παιχνίδι κυκλοφόρησε στο Nintendo Switch πρώτα, εγώ κάνω το review στο PC. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά. Στην αρχή υπήρχαν παράπονα για το PC Port αλλά εγώ δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Ίσως ήμουν τυχερός. Η Re-Engine είναι για άλλη μια φορά εδώ να δείξει πως τα οργανικά μοντέλα, δηλαδή τα τέρατα και οι χαρακτήρες, είναι το φόρτε της.
Σίγουρα υπάρχουν κάποια μοντέλα τα οποία έχουν μικρότερη ανάλυση, π.χ. κάποιοι θάμνοι αλλά πραγματικά δεν είναι τίποτα μπροστά στην συνολική ομορφιά του παιχνιδιού. Εκτός των γραφικών, η μουσική του παιχνιδιού είναι αυτή που πρέπει, είτε κάνοντας βόλτες στο Hub, είτε κυνηγώντας τέρατα, και είναι εκεί για να αγκαλιάζει την όλη εμπειρία, με τις κατάλληλες αυξομειώσεις, οι οποίες πάνε χεράκι χεράκι με τον ρυθμό του παιχνιδιού.
Το Monster Hunter Rise είναι κάτι μοναδικό. Μην αφήσετε τον όγκο της πληροφορίας να σας σταματήσει από το να παίξετε το παιχνίδι. Κάντε υπομονή και διαβάστε ότι σας πετάξει στην οθόνη, θα δείτε ότι θα γίνετε καλύτεροι και το παιχνίδι θα είναι πιο ευχάριστο. Η λέξη άβυσσος μπορεί να ακούγεται τρομακτική, αν όμως εξερευνήσεις την άβυσσο του Monster Hunter Rise, σίγουρα θα βρεις ατελείωτους θησαυρούς και θα ανταμειφθείτε για την υπομονή σας.