Με αφορμή την κυκλοφορία του God of War: Ragnarok, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 9 Νοέμβριου, δηλαδή σε λίγο περισσότερο από ένα μηνά από τώρα, αποφάσισα το επόμενο ταξίδι μας στα retrospective άρθρα να είναι στο God of War, με την προοπτική να γνωρίσουμε την ιστορία του.
Βέβαια δεν ήταν μόνο η επερχόμενη κυκλοφορία του God of War που με έκανε να πάρω αυτή την απόφαση, αλλά και ότι το παιχνίδι έχει πάρει στοιχεία από τις 2 αγαπημένες μου μυθολογίες, της ελληνικής και της νορβηγικής, οι οποίες μάλιστα, αν κάποιος κάτσει και το ψάξει λίγο πιο βαθιά, έχουν και πολλά κοινά στοιχεία.
Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν. Πρώτη στάση, God of War.
To God of War είναι ένα third person hack-and-shlash adventure game το οποίο εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στην Ελληνική μυθολογία, ή μάλλον για να το θέσουμε πιο σωστά, την σφαγή των πάντων που έχουν σχέση με την Ελληνική μυθολογία, από θεούς έως μυθικά τέρατα.
Στα παιχνίδια μπαίνουμε στην θέση του Kratos, ενός σπαρτιάτη στρατιώτη που αναζητάει την εκδίκηση από τους θεούς του Ολύμπου που τον προσδώσαν. Για να μην μακρηγορούμε όμως με το τι γίνεται στο παιχνίδι, μιας και πιστεύω πως όλοι πάνω κάτω ξέρετε τι γίνεται, πάμε να δούμε πως ξεκίνησε το God of War.
Η δημιουργία του God Killer
Το studio που τα ξεκίνησε όλα ιδρύθηκε το 1999 ως μια θυγατρική εταιρία της Sony Interactive Entertainment, με το όνομα Santa Monica studio. Τα άτομα της Santa Monica, ξεκίνησαν να δουλεύουν στην δική τους engine, με το όνομα Kinetica game engine, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην δημιουργία του πρώτου παιχνιδιού της Kinetica, με το όνομα Kinetica, ένα futuristic racing game που κατάφερε να αποσπάσει αρκετές θετικές κριτικές.
Χρησιμοποιώντας την ιδιά μηχανή λοιπόν, μετά το πρώτο της μεγάλο τεστ, η Santa Monica ξεκίνησε να δουλεύει σε ένα action-adventure τίτλο που διαδραματίζονταν στην αρχαιά Ελλάδα, με βαριά έμφαση σε διαφορά μυθολογικά στοιχεία.
Το 2004 και στην τότε E3, η Santa Monica παρουσίασε ένα νέο, υπό ανάπτυξη ακόμα, hack-and-slash παιχνίδι, το οποίο στηριζόταν σε στοιχεία που “έφερναν” αρκετά σε άλλα μεγάλα παιχνίδια της εποχής, όπως το Devil May Cry, το Ico και το Onimusha της Capcom. Φυσικά μιλάμε για το God of War, και τις πρώτες εικόνες του, όπου κανείς δεν περίμενε ότι θα εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα παιχνίδια της gaming βιομηχανίας.
Σκοπός της Santa Monica ήταν να φτιάξει ένα παιχνίδι για την Ελληνική μυθολογία αλλά με ένα πιο mature theme το οποίο θα περιείχε βία αλλά και σκηνές με σεξ, κάτι το οποίο άλλα παιχνίδια το απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι, καθώς άπαξ και ένα παιχνίδι χαρακτηριστεί ως ακατάλληλο για ανηλίκους, έχει αισθητή μείωση στις πωλήσεις του.
Το αρχικό σχέδιο του παιχνιδιού, είχε επηρεαστεί από τις παλιές action ταινίες του ’60, όπως το Ιάσωνας και η αργοναύτες, χρησιμοποιώντας πανομοιότυπους σκελετούς για εχθρούς σαν αυτούς που είχαν οι ταινίες με το stop-motion. Βέβαια, με τον φόβο να μην κάνουν το παιχνίδι πολύ κλισέ η Santa Monica αποφάσισε να κόψει αυτή, αλλά και άλλες παρόμοιες ιδέες, και έτσι το παιχνίδι κατάφερε να αποκτήσει την δική του προσωπικότητα μαζί και τον main πρωταγωνιστή του τον Kratos, έναν παντοδύναμο Σπαρτιάτη ο οποίος οδηγούσε την στρατιά του σε διάφορες περιοχές της Αρχαίας Ελλάδας με σκοπό να τις κατακτήσει. Όμως σε μια μάχη, οπού γνωρίσαν μια μεγάλη ήτα από έναν στρατό barbarians, και με το Kratos να βρίσκεται στο χείλος του θανάτου, η μονή λύση ήταν να ζητήσει την εύνοια των θεών και συγκεκριμένα από τον θεό του πολέμου, τον Άρη. Ο Άρης φυσικά απάντησε στις προσευχές του Kratos και του έσωσε την ζωή με ένα αντίτιμο φυσικά, υποδουλώνοντας τον και κάνοντας τον mark με τα Blades of Chaos, 2 μεγάλα σπαθιά, τα οποία συνδεόντουσαν με αλυσίδα στο κάθε χέρι καίγοντας του την σάρκα. Ένα αντίτιμο οπού σε αντάλλαγμα για μια φοβερή δύναμη του κόστισε την ζωή της οικογένειας του από τα ιδιά του τα χεριά. Φυσικά όλα αυτά ήταν ένα σχέδιο από τον Άρη πιστεύοντας πως έτσι θα ξυπνήσει την αληθινή δύναμη του Kratos.
Όπως καταλαβαίνετε, ο Kratos δεν χάρηκε με αυτή την κατάληξη και πήρε όρκο να σκοτώσει τον Άρη. Κι εδώ είναι που ξεκινάει η ιστορία μας και το ταξίδι του Kratos για να πάρει την εκδίκηση του.
Θέλοντας να καταφέρει τον σκοπό του, ο Kratos έρχεται αντιμέτωπος με διάφορους εχθρούς και πολλά γνωστά μυθολογικά τέρατα και στο τέλος με τον ίδιο τον Άρη. Νικώντας τον Άρη, ο Kratos απέκτησε τον τίτλο του Θεού του πολέμου, αλλά οι αναμνήσεις από το παρελθόν του δεν έσβησαν την διψά της εκδίκησης και του μίσους που είχε για τους θεούς.
Το God of War είναι ένα brutal unforgiving παιχνίδι, με πολύ βαθιά έμφαση στο hack’n’slash, αλλά και στα quick time events οπού εκείνη την εποχή το συγκεκριμένο Mechanic θεωρούταν ότι έδειχνε μια πιο cinematic προοπτική στον παίχτη και φυσικά τον έβαζε μέσα στο action του παιχνιδιού. Γενικά το παιχνίδι πρόσφερε αρκετά καλά γραφικά, αρκετά πιο μπροστά από την εποχή του, αλλά και είχε έναν φιλόδοξο στόχο των 60 fps, ακόμα και στο αρχικό PS2, που αν και έως κάποιο βαθμό τα κατάφερνε δεν μπορούμε να πούμε ότι ήταν και η πιο σταθερή εμπειρία, με τα frames αρκετές φορές να πέφτουν από τα 60 στα 34 fps.
To παιχνίδι κατάφερε να σημειώσει μια πολύ μεγάλη επιτυχία, με score 94% στο metacritic, καταφέρνοντας να γίνει το σήμα κατατεθέν για το Playstation, το οποίο είναι ένα πολύ ενδιαφέρον επίτευγμα αν αναλογιστούμε πως προηγούμενες “mascot” της πλατφόρμας ήταν πιο child friendly όπως ο Crash και ο Spyro. Επίσης ήταν υπεύθυνο για την επιτυχία του PlayStation 2 ως την best-selling πλατφόρμα όλων των εποχών, κάνοντας το παιχνίδι must have για όλους που είχαν ένα PlayStation 2.
Ο Kratos και το God of War σηματοδοτήσαν την αρχή για μια νέα εποχή στα video games οπού πλέον οι developers αρχίσαν να καταλαβαίνουν πως το κοινό τους ωριμάζει, αλλάζοντας σημαντικά την προσέγγισή τους.
Μετά την εμπορική επιτυχία του God of War, ήταν θέμα χρόνου για την Santa Monica να ανακοινώσει ένα sequel για το παιχνίδι. Για το οποίο όμως θα μιλήσουμε την επόμενη φορά, στο δεύτερο part αυτής της σειράς.
Σχόλια 1