Γέρασα, πέρασαν τα χρόνια που καθόμουν με τις ώρες μπροστά από μια οθόνη παίζοντας Counter-Strike, με τις αισθήσεις στο κόκκινο και την καρδιά να τρεμοπαίζει σαν ταμπούρλο. Πλέον δεν αντέχω τη γκρίνια των Ρώσων πιτσιρικάδων, δεν μπορώ να ανεχτώ την competitive φιλοσοφία του ή θα το πάρουμε ή είσαι για πέταμα και λόγω χρόνου και υποχρεώσεων δε μπορώ να δεσμεύομαι από τα χρονικά όρια που θέτουν τα multiplayer παιχνίδια.
Είπαμε μεγάλωσα και έγινα casual. Τι όμορφη και συνάμα απελευθερωτική είναι αυτή η παραδοχή. Κανείς δεν πρόκειται να σου την πει, όταν στην ερώτηση «Τι παιχνίδια παίζεις;» απαντάς «Χαλαρά, casual indies τέτοια φάση», και κανείς δεν θα παραξενευτεί μιας και τα indies είναι πλέον μια πραγματικότητα που απολαμβάνουν όλοι οι gamers. Το είδος αυτό των παιχνιδιών έχουν κλέψει την παράσταση αυτό το καλοκαίρι και θα συνεχίσουν να το κάνουν μέσα στο επόμενο χρόνο.
Μία από τις νέες κυκλοφορίες η οποία έπεσε στα χέρια μου και η οποία με έκανε να αγκαλιάσω τη νέα casual ιδιοσυγκρασία μου και να ξαναερωτευτώ το χειριστήριο μου είναι το Moonlighter. Δημιουργός του παιχνιδιού είναι η Digital Sun και εκδότρια η εξαιρετική 11bit Studios, η οποία έχει αναπτύξει πολύ όμορφα παιχνίδια, μεταξύ των οποίων τα Frostpunk και This War Of Mine και θα εκδώσει το Children of Morta.
Το Moonlighter χαρακτηρίζεται ως dungeon crawler με στοιχεία management και εδώ θα διαφωνήσω εντόνως καθώς και οι δύο αυτές εκφράσεις του παιχνιδιού είναι ισότιμες. Από τη μία πολεμάς στα dungeons τύπου Zelda μαζεύοντας μπόλικο loot και από την άλλη πρέπει να πουλήσεις την πραμάτεια σου προκειμένου να μαζέψεις το gold που χρειάζεται για να εξελιχθείς. Δεν υπάρχει XP εδώ. Αν θες να ανέβεις πρέπει να πουλήσεις και για να πουλήσεις πρέπει να παλέψεις και ούτω καθεξής.
Σαν παίχτες αναλαμβάνετε το ρόλο του Will, ο οποίος έχει κληρονομήσει το μαγαζί το οποίο προμηθεύει με υλικά, τους ταξιδιώτες, τους επίδοξους ήρωες και τους κατοίκους της μικρής αλλά όμορφης πόλης της Rynoka. Η πόλη η ίδια δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό. Είναι αρκετά περιορισμένη, και μπορείτε να την αναβαθμίσετε χτίζοντας μαγαζιά που θα σας προσφέρουν απαραίτητες υπηρεσίες όσο προχωράτε. Ο blacksmith θα σας φτιάξει και θα σας αναβαθμίσει τα όπλα, η herbalist θα σας συνθέσει τα health potions και τα enhancements και ο τραπεζίτης θα σας αυξήσει το κεφάλαιο, αν είστε τυχεροί.
Λίγο πιο έξω από την πόλη βρίσκονται οι πύλες των πέντε dungeons. Στην αρχή ξεκινάτε με ένα και αφού περάσετε το boss ανοίγει το επόμενο. Τα dungeons έχουν διαφορετική θεματολογία, και κάθε φορά δυνατότερους εχθρούς. Σε κάθε dungeon υπάρχουν τρία επίπεδα, τα οποία πρέπει να ανακαλύψετε εσείς για να φτάσετε στην τελική αίθουσα του boss. Τα dungeons είναι replayable και αυτό προσθέτει στο παιχνίδι, ειδικά να έχετε ξεμείνει από υλικά και έχετε κολλήσει σε κάποιο δυνατότερο level.
Σε ότι αφορά τους μηχανισμούς τα πράγματα είναι αρκετά ξεκάθαρα και είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε πως θα διαχειριστείτε το gameplay. Αρχικά οι μάχες είναι δύο ειδών, κοντινές και λίγο πιο μακρινές και σε αυτό εξυπηρετούν τα δυο όπλα που κουβαλάτε. Τα animations είναι σημαντικά και πρέπει να δουλέψτε το timing προκειμένου να είστε αποδοτικοί, κάτι που στην αρχή μπορεί να σας εκνευρίσει. Η διαχείριση του loot είναι υψίστης σημασίας. Ο χώρος στο σακίδιο σας είναι καθορισμένος και μη επεκτάσιμος, οπότε πρέπει να ανακαλύψετε ευφάνταστους τρόπους για να ανοίξετε θέσεις, Σε αυτό βοηθάνε κάποιες ιδιότητες των υλικών που συλλέγετε αλλά και ο μαγικός καθρέπτης που σας βοηθά να σώσετε μερικά χρήματα αν θέλετε να πετάξετε κάποιο μικρής αξίας loot.
Ο χρόνος που μπορείτε να περάσετε μέσα στα dungeons είναι και αυτός πεπερασμένος. Αν μείνετε πολύ ώρα εμφανίζεται ένα OP πνεύμα το οποίο καλό είναι να αποφύγετε. Στην περίπτωση που ξεχαστείτε υπάρχει σχετική ειδοποίηση και το μαγικό μενταγιόν θα σας γλιτώσει στη στιγμή, τηλεμεταφέροντάς σας με ασφάλεια στο μαγαζί, πάντα με το αντίστοιχο αντίτιμο. Επίσης αν βρίσκεστε σε δίλλημα και το σακίδιο σας είναι γεμάτο με πολύτιμο loot που δε θέλετε να χάσετε ενώ την ίδια στιγμή έχετε προχωρήσει βαθιά μέσα στο dungeon, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα portal το οποίο θα σας πετάξει στο μαγαζί και θα παραμείνει ανοιχτό για να επιστρέψετε όποτε μπορείτε πίσω στο level που μείνατε. Και σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να πληρώσετε.
Η διαχείριση του μαγαζιού είναι αρκετά διασκεδαστική και ο ήχος της ταμειακής σας είναι ο πιο γλυκός ήχος που θα ακούσετε στο παιχνίδι. Για οδηγό σχετικά με τις τιμές έχετε ένα βιβλίο το οποίο κρατάει ιστορικό για να ξέρετε που περίπου πρέπει να πουλήσετε.
Η τέχνη του Moonlighter είναι πανέμορφη. Αν και pixel graphic οι λεπτομέρειες είναι τόσες όσες χρειάζονται για να κάνουν τις κινήσεις και τη γενικότερη αίσθηση ολοζώντανες. Σε αυτό συμβάλλουν και τα φοβερά animation τα οποία προσδίδουν το κάτι παραπάνω στον κόσμο του παιχνιδιού.
Φεύγοντας τώρα από τα τεχνικά, ήρθε η ώρα να μιλήσω για το λόγο που το Moonlighter με ενθουσίασε και φυσικά γιατί μέσα σε τόσο μικρό διάστημα ο τίτλος κατάφερε να ακουστεί και να πετύχει. Το Moonlighter σίγουρα αντλεί έμπνευση από άλλα κλασσικά παιχνίδια του είδους με πρώτο και καλύτερο το Zelda, και αυτό είναι κάτι θετικό κατά τη γνώμη μου. Πρώτον γιατί μπορεί και ενσωματώνει αυτά τα στοιχεία σε κάτι μοναδικά δικό του και δεύτερον γιατί ποτέ δε θα σταματήσουμε να ζητάμε και να παίζουμε όμορφα dungeon crawlers. Αυτό όμως που καταφέρνει πολύ καλά το παιχνίδι και σχετικά εύκολα κατά τη γνώμη μου, είναι να κάνει τον παίχτη να ισορροπήσει μεταξύ μάχης και διαχείρισης σε σημείο που όλα κινούνται σε μια ακούραστη ροή. Το παιχνίδι δεν είναι εύκολο, είναι τόσο δύσκολο όσο χρειάζεται για να σε κρατήσει μαγεμένο. Εύκολα πέρασα τρεις και τέσσερις ώρες παίζοντας απόλυτα συγκεντρωμένος χωρίς κάτι να με ξενίσει. Με άλλα λόγια το gameplay είναι άκρως εθιστικό και φυσικά απόλυτα διασκεδαστικό. Μπορεί να ακούγεται σαν κάτι απλό αλλά όλοι μας έχουμε την εμπειρία και γνωρίζουμε πως δεν είναι.
Το συναίσθημα λοιπόν αυτό δύσκολα το αφήνεις και φυσικά οι developers το ξέρουν πολύ καλά. Έτσι έχουν μεριμνήσει για την ενημέρωση του παιχνιδιού με φρέσκες προσθήκες κάτι που όπως ανέφερα και παραπάνω προσθέτει στην αξία του τίτλου, επίσης το παιχνίδι είναι διαθέσιμο σε όλες πραγματικά τις πλατφόρμες, δηλαδή σε Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Linux και Classic Mac OS.
Το Moonlighter είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι και γενικά και στο είδος του φυσικά, μπορεί να υστερεί σε μέγεθος, θύμα των καιρών που θέλουν τα παιχνίδια να είναι ατέλειωτα και αχανή, αλλά κερδίζει σε όλα τα άλλα. Συνιστάται ανεπιφύλακτα ως άκρως εθιστικό.