Πρόσφατα μάθαμε ότι ο client του Epic Store αντιγράφει ένα αρχείο με δεδομένα χρηστών του Steam με το όνομα localconfig.vdf.
Σύμφωνα με την Epic, ο client αποθηκεύει μία τοπική κρυπτογραφημένη έκδοση του αρχείου και δεν τη χρησιμοποιεί, εκτός αν επιλέξετε την εισαγωγή των φίλων σας από το Steam, οπότε στέλνει μόνο τα hashed (επαληθευμένα) ID στους server της Epic.
Ο CEO της Epic, Tim Sweeney, δήλωσε ότι αυτή η διαδικασία σχεδιάστηκε βιαστικά στις “πρώτες μέρες του Fortnite” και ότι θα διορθωθεί.
Επίσης είπε ότι το Epic Store δε χρησιμοποιεί το API (Application Programming Interface) του Steam για δικούς της λόγους ιδιωτικότητας των χρηστών, όχι σε σχέση με το API του Steam συγκεκριμένα, αλλά για μια “γενικότερη ανησυχία ότι τα API συλλέγουν περισσότερα δεδομένα από το αναμενόμενο”. Επίσης επισήμανε πρόσφατο άρθρο για τη συλλογή δεδομένων στο Facebook.
Ο Doug Lombardi εκπροσωπώντας τη Valve δήλωσε ότι η εταιρεία “εξετάζει τι πληροφορίες συλλέγει ο client της Epic από το Steam”.
“Ο client του Steam αποθηκεύει τοπικά δεδομένα όπως τη λίστα των παιχνιδιών που έχετε, τη λίστα των φίλων σας και tokens σύνδεσης (παρόμοιες πληροφορίες με τα cookies στους browsers) . Αυτά είναι ιδιωτικά δεδομένα χρηστών, αποθηκεύονται στο μηχάνημα του χρήστη και δεν προορίζονται για χρήση από άλλα προγράμματα η ανέβασμα σε υπηρεσίες τρίτων.
Όσοι χρήστες ενδιαφέρονται μπορούν να βρουν το localconfig.vdf και άλλα αρχεία ρυθμίσεων του Steam στο φάκελο εγκατάστασής του, και να τα ανοίξουν σε έναν επεξεργαστή κειμένου για να δουν τι δεδομένα περιέχουν. Μπορούν επίσης να δουν όλα τα δεδομένα που σχετίζονται με το λογαριασμό τους στο https://help.steampowered.com/en/accountdata.”
Με άλλα λόγια, η Valve δεν πιστεύει ότι ο client του Epic Store θα έπρεπε να αγγίζει το localconfig.vdf, και πιθανότατα θα προτιμούσε η Epic να χρησιμοποιεί το API του Steam για να συγκεντρώσει τις λίστες φίλων.
Από τη μεριά της Epic, δεν ειπώθηκε ότι ανεβαίνει ολόκληρο το αρχείο, μόνο ότι αναλύει τα ID των χρηστών και ανεβάζει τα hashes τους, αν οι χρήστες κάνουν εισαγωγή φίλων από το Steam.
Στο μέλλον, η Valve θα μπορούσε να κρυπτογραφήσει αυτά τα δεδομένα για να αποτρέψει την αντιγραφή τους από το client της Epic ή άλλο λογισμικό. Η Valve πάντως δεν έχει αναφέρει κάτι τέτοιο προς το παρόν.