Η δίκη μεταξύ της Epic Games και της Apple ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα, σχεδόν 7 μήνες μετά από την πρώτη καταγγελία της πρώτης, κατά της αντιμονοπωλιακής αγωγής της δεύτερης. Καθώς ξεδιπλώνεται η δίκη, έχουμε δει πληθώρα πληροφοριών να έρχονται στο φως, σχετικά με την λειτουργία των δύο εταιριών. Αλλά τώρα, φαίνεται ότι βγαίνουν στην φόρα έγγραφα που η Epic δεν θα ήθελε να δημοσιοποιηθούν. Αποκαλύφτηκε ότι η εταιρία πλήρωσε περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια στους ιδιοκτήτες των δικαιωμάτων για να είναι ικανή να κυκλοφορήσει τα παιχνίδια τους δωρεάν στο Epic Games Store για τους πρώτους 9 μήνες λειτουργίας.
Σε ένα έγγραφο που εντοπίστηκε από τον ιδρυτή του GameDiscoverCo, Simon Carless, μπορείτε να δείτε μια λίστα από όλα τα δωρεάν παιχνίδια που κυκλοφόρησε η εταιρία στο κατάστημα της από τον Δεκέμβριο του 2018, έως το Σεπτέμβριο του 2019, καθώς και τα τεράστια ποσά που διέδωσε στο καθένα.
Σύμφωνα με τον Carless, αυτό το έγγραφο είναι ένα από τα πολλά έγγραφα που κυκλοφόρησαν νωρίτερα από το κανονικό. Αφαιρέθηκαν για λίγο, αλλά από ότι φαίνεται είναι πάλι online.
Σύμφωνα με την λίστα, το περισσότερο που φαίνεται να πλήρωσε η Epic, για ένα παιχνίδι, είναι το 1,5 εκατομμύριο δολάρια για την τριλογία Batman: Arkham, με το Subnautica, λίγο πιο πίσω, στα 1,4 εκατ. και το Mutant Year Zero ένα στρογγυλό εκατομμύριο. Από την άλλη πλευρά, πλήρωσαν μόνο 50.000 δολάρια για το Super Meat Boy, 45.000 δολάρια για το Rime και τίποτα για το Metro: 2033 Redux – από ό,τι φαίνεται η Koch Media τους το έδωσε δωρεάν.
Τα λιγάκι πιο σημαντικά στατιστικά σε αυτό το έγγραφο, ωστόσο, είναι τα «κόστη ΑΧ» (απόκτησης χρήστη) και οι «νέοι λογαριασμοί Epic». Κάθε φορά που η Epic δίνει ένα παιχνίδι δωρεάν, καταγράφει πόσοι νέοι χρήστες δημιούργησαν λογαριασμό για να το αποκτήσουν. Το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της λίστας ήταν το Subnautica με 802.052 νέους λογαριασμούς, και η Epic ξόδεψε 1,74 δολάρια για αυτούς τους νέους χρήστες.
Στην αντίπερα όχθη, φαίνεται ότι πρωταθλητής στην αποτυχία ήταν το Celeste. Η εταιρεία πλήρωσε 750.000 δολάρια για το παιχνίδι, και ως απολαβή μόνο 62.523 νέοι λογαριασμοί δημιουργήθηκαν για να το πάρουν, κοστίζοντας έτσι στην εταιρεία 12 δολ. για κάθε νέο χρήστη.
Ανεξάρτητα από την απόδοση κάθε παιχνιδιού, πολλοί νέοι παίκτες επισκέπτονται το Epic Games Store. Δυστυχώς, αυτό δεν τους κάνει να αγοράσουν κάποιο παιχνίδι, γιατί σύμφωνα με το έγγραφο, μόνο το 7% των χρηστών που πήραν ένα παιχνίδι δωρεάν, έκαναν κάποια άλλη αγορά.
Αυτά τα στοιχεία μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν η προωθητική ενέργεια με τα δωρεάν παιχνίδια έχει ημερομηνία λήξης. Υπάρχει ελπίδα όμως, γιατί ο διευθυντής της εταιρείας, έχει πει σε προηγούμενη συνέντευξη του, ότι η εταιρεία δεν θα είναι κερδοφόρα μέχρι το 2023, οπότε όλα πάνε βάσει σχεδίου.