Ενώ το Xbox έχει καταφέρει ιστορικά να δημιουργήσει τις δικές του δημοφιλείς IP, τα τελευταία χρόνια ώθησαν την εταιρεία να αποκτήσει προϋπάρχοντα franchise από άλλα στούντιο. Αυτό έρχεται σε μια εποχή που παλαιότερες IP της Microsoft, όπως το Halo και το Gears of War πέφτουν σε συνάφεια, ενώ ταυτόχρονα η σχεδόν ασυναγώνιστη ισχύς των δαπανών της Microsoft επέτρεψε στο Xbox να αγοράσει μερικά εξαιρετικά δημοφιλή franchise και στούντιο παιχνιδιών για να μεγαλώσει τη βιβλιοθήκη της.
Μετά λοιπόν από αυτή την απόφαση, η βιβλιοθήκη της επεκτάθηκε με τα:
- Halo
- Blue Dragon
- Gears of War
- Crackdown
- Age of Empires
- Flight Simulator
- Zoo Tycoon
Η παραπάνω λίστα επεκτάθηκε σημαντικά με την αγορά της Rare από τη Microsoft το 2002. Η κίνηση των 375 εκατομμυρίων δολαρίων οδήγησε το Xbox να αποκτήσει ή τελικά να παράγει τα παρακάτω:
- Banjo-Kazooie
- Battletoads
- Conker
- Kameo
- Killer Instinct
- Kinect Sports
- Perfect Dark
- Sea of Thieves
- Viva Pinata
Λίγο μετά από αυτό το 2006, η Microsoft εξαγόρασε τα Lionhead Studios για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα του franchise Fable, το οποίο θα εξελισσόταν σε ένα από τα πιο δημοφιλής παιχνίδια της εταιρίας. Το 2011 η Twisted Pixel Games εντάχθηκε και αυτή στην οικογένεια του Xbox, με τα franchise σε στυλ arcade The Maw και ‘Splosion Man να γίνονται της Microsoft.
Το 2012 ήταν μια τεράστια χρονιά για το στούντιο της Microsoft, η οποία εξαγόρασε τον προγραμματιστή του Minecraft, Mojang, σε μια συμφωνία 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με το Minecraft να βρίσκεται δεύτερο μετά το Tetris στη λίστα με τα παιχνίδια με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, ο έλεγχος της Microsoft σε ένα τόσο δημοφιλές και επιδραστικό παιχνίδι σηματοδότησε μια καμπή στην κλίμακα και τη φιλοδοξία των εξαγορών της.
Το 2018 η Microsoft εξαγόρασε τα Ninja Theory, Undead Labs, Compulsion Games, Playground Games, inXile Entertainment και Obsidian Entertainment. Αυτό το πλήθος αγορών οδήγησε το Xbox να αποκτήσει τους παρακάτω τίτλους:
- Hellblade
- State of Decay
- We Happy Few
- Forza Horizon
- Wasteland
- The Bard’s Tale
- Pillars of Eternity
- Pentiment
- The Outer Worlds
- Grounded
- Avowed
Η Microsoft συνέχισε με την αγορά του Double Fine το 2019 για να αποκτήσει το franchise Psychonauts, αλλά ήταν η εξαγορά 8,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων της ZeniMax Media το 2020 που τάραξε πραγματικά τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Αυτή η αγορά έδωσε στο Xbox την κυριότητα των franchise Bethesda, Arkane Studios, id Software, MachineGames και Tango Gameworks, τοποθετώντας τα ακόλουθα μεγάλα ονόματα στο ρόστερ του Xbox:
- Fallout
- The Elder Scrolls
- Starfield
- Doom
- Quake
- Rage
- Wolfenstein
- Dishonored
- Prey
- Redfall
- The Evil Within
- Ghostwire: Tokyo
- Hi-Fi Rush
Αυτές οι εξαγορές συνδυάστηκαν για να δώσουν στο Xbox έναν αξιέπαινο κατάλογο εξαιρετικά δημοφιλών franchise, κάτι που το έκανε πιο εκπληκτικό όταν η Microsoft ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αγοράσει την Activision Blizzard τον Ιανουάριο του 2022. Το μέγεθος αυτής της εξαγοράς αντικατοπτρίστηκε στην προσφορά ρεκόρ της Microsoft των 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που οδήγησε σε σχεδόν δύο χρόνια ρυθμιστικών μαχών και αγωγών που επιχειρούσαν να εμποδίσουν την αγορά. Μετά την τελική έγκριση της συμφωνίας από την CMA του Ηνωμένου Βασιλείου, το Xbox κατέχει πλέον επίσημα την Activision Blizzard, καθώς και αυτά τα διάσημα franchise:
- Call of Duty
- Overwatch
- Diablo
- Warcraft
- Starcraft
- Guitar Hero
- Crash Bandicoot
- Spyro
- Skylanders
- Tony Hawk
- Hearthstone
- Candy Crush
Η εξαγορά της Activision Blizzard τοποθετεί πλέον το Xbox ως μια από τις πιο κυρίαρχες δυνάμεις στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο πολλών franchise που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Μένει να δούμε αν η φιλοδοξία της Microsoft θα οδηγήσει σε άλλες εξαγορές στο μέλλον, αν και το Xbox έχει ήδη μια τεράστια και πλούσια λίστα IP.
Διαβάστε ακόμη:
Σχόλια 2