Ο λόγος φυσικά για την E3, ένα event το οποίο έχει μεγαλώσει αρκετές γενιές από gamers ανά τον κόσμο, παρουσιάζοντας καθόλη τη διάρκεια του έναν σκασμό από νέα παιχνίδια. Όμως, δυστυχώς, φαίνεται πως ο “κόμπος έφτασε στο χτένι” για τους διοργανωτές της E3, ανακοινώνοντας πριν λίγες ώρες ότι οι πόρτες αυτής της έκθεσης κλείνουν μια και καλή.
H Entertainment Software Association (esa) η οποία ήταν ο κύριος διοργανωτής της E3, αποφάσισε να μοιραστεί αυτά τα δυσάρεστα νέα, μέσω μιας ανακοίνωσης στο επίσημο profile της διοργάνωσης στο Χ, λέγοντας πως μετά από 2 δεκαετίες ήρθε η ώρα να μας πουν το τελευταίο αντίο τους, ευχαριστώντας παράλληλα όλους όσους συνέβαλαν στην διεξαγωγή τους όλα αυτά τα χρόνια, αλλά φυσικά και τους εκατομμύρια φανς ανά τον κόσμο.
Βέβαια, αυτό το νέο θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν απλά η επισημοποίηση του “θανάτου” της E3, μιας και εδώ και αρκετά χρόνια η παλιά της αίγλη είχε αρχίσει να φθίνει. Και αρκετά γρήγορα μάλιστα. Καθώς μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, από κυρίαρχο event, είχε καταντήσει κάτι σαν περίγελος (ίσως να είμαστε λίγο υπερβολικοί εδώ), με όλο και περισσότερες εταιρίες (με την αρχή να γίνεται από την Sony) να αποφασίζουν να απέχουν από αυτή, δημιουργώντας τις δικές τους παρουσιάσεις και events, ή επιλέγοντας να παρουσιάσουν τα έργα τους σε άλλα, νεοσύστατα, events, όπως για παράδειγμα το Summer Game Fest που δημιουργήθηκε από τον Geoff Keighley, όταν και αυτός αποφάσισε ότι θα απείχε από την E3 το 2020.
Κακά τα ψέματα, η απώλεια του Geoff ήταν ένα εξίσου σημαντικό πλήγμα για την E3, καθώς λόγω του ψηφιακού format του νέου του event, σε συνδυασμό με την ακύρωση των υπολοίπων δια ζώσης events (μεταξύ αυτών και η E3) λόγω της πανδημίας του Covid, κατάφερε να τραβήξει τις περισσότερες εταιρίες και τα παιχνίδια τους.
Γενικά το 2020 ήταν η χρονιά που άρχισε η μεγάλη κατρακύλα για την E3, μιας και στα χρόνια που ακολούθησαν δεν κατάφερε ποτέ της να ορθοποδήσει. Με συνεχόμενες ακυρώσεις, τόσο λόγω κόστους παραγωγής, όσο και γιατί μετά την επιτυχία του SGF, οι περισσότερες εταιρίες προτιμούσαν μια πιο άμεση παρουσίαση, από μια κανονική έκθεση παιχνιδιών που έπρεπε να χαλάσουν και πολλά περισσότερα χρήματα για παρουσιάσεις, περίπτερα, κτλ.
Με αποκορύφωμα το 2021, όπου σε μια διαφορετική, από ό,τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε, μορφή προσπάθησε να επανέλθει δυναμικά, σπάζοντας μάλιστα το προσωπικό της ρεκόρ θέασης στο Twitch, αφήνοντας όμως παράλληλα μια αρκετά περίεργη γεύση στους θεατές (ξινή κατά κύριο λόγο), λόγω σημαντικής έλλειψης περιεχομένου.
Την E3 του ’21 ακολούθησαν 2 αναβολές, με σημαντικότερη την φετινή, όπου ενώ ξεκίνησε με τυμπανοκρουσίες του τύπου, “το μεγαλύτερο gaming event επιστρέφει”, κατέληξε σε έναν πραγματικό εφιάλτη.
Ένας εφιάλτης που “ευτυχώς” πλέον τελείωσε, με τις καμπάνες όμως να χτυπάνε πένθιμα για μια διοργάνωση η οποία έφτασε στο πικ της, κάνοντας το gaming γνωστό σε ένα ευρύτερο κοινό, αλλά στο τέλος έφυγε ξεχασμένη από τους πάντες στην αφάνεια.
Διαβάστε ακόμη:
Σύμφωνα με τον Yoshi P δεν θα δούμε κάτι νέο πάνω στο Final Fantasy XVI
Σχόλια 2