Εδώ και 2 χρόνια περίπου παίζω φανατικά το Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege, και σας έχω μιλήσει αρκετά για το συγκεκριμένο παιχνίδι, για το τι ακριβώς είναι, γιατί το επέλεξα και γιατί έχω καεί με το συγκεκριμένο FPS.
Σήμερα όμως δεν θα μιλήσουμε για αυτό, άλλα θα μιλήσουμε για την ιστορία του παιχνιδιού, πώς ξεκίνησε και πώς κατέληξε να φτάσει στο σημείο που είναι σήμερα, καθώς η αγάπη μου για το παιχνίδι με έκανε να ψάξω το origin του, αν και δεν θα δούμε το κάθε παιχνίδι ξεχωριστά γιατί όπως καταλαβαίνετε θα έπρεπε να γράψω το δικό μου βιβλίο.
Για να δούμε την στόρια του παιχνιδιού πρέπει να ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο στην δεκαετία του ’80 και συγκεκριμένα στο 1984, οπού ένα νομπελίστας από την Βαλτιμόρη με το όνομα Tom Clancy, έβγαλε το πρώτο του βιβλίο με το όνομα ‘’The Hunt for Red October’’. Η επιτυχία του πρώτου βιβλίου έκανε τον τότε 36χρονο συγγραφέα να συνεχίσει το γράψιμο με διάφορα ακόμα βιβλία οπού είχαν έναν κοινό παρονομαστή, υψηλά εκπαιδευμένα Special Forces της Αμερικής οπού αντιμετώπιζαν παγκόσμιες τρομοκρατικές απειλές.
Έχοντας αποκτήσει αρκετή φήμη ο Tom Clancy αποφάσισε να πάει στο επόμενο επίπεδο και να συνεχίσει τις ιστορίες του έξω από τις σελίδες των βιβλίων, έτσι λοιπόν δημιούργησε την Clancy Interactive Entertainment και μαζί με ένα μικρό gaming studio από την Βόρεια Καρολίνα έφτιαξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι το οποίο βασιζόταν στο τελευταίο submarine warfare novel του Clancy SSN. Μια μέρα μετά την κυκλοφορία του, ο Clancy είχε πειστεί πλέον ότι αξίζει να επενδύσει στο video game industry και έτσι σε συνεργασία με το ίδιο studio γεννήθηκε η Red Storm Entertainment.
Αν και είχαν κυκλοφορήσει κάποια strategy games, το επόμενο παιχνίδι τους ήταν αυτό που θα τους έδινε την μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, αυτό που θα άλλαζε μια για πάντα την έννοια των tactical FPS και που θα ξεκίναγε μια πορεία η οποία θα κράταγε δεκαετίες μετά.
Η δημιουργία του Tom Clancy’s Rainbow Six
Το παιχνίδι που τα άρχισε όλα, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1998 για PC. Θέλοντας να φέρει την επανάσταση στα tactical FPS η Red Storm Entertainment έβαλε περιορισμένη κίνηση στα παιχνίδια της, όπλα που υπάρχουν και στην πραγματική ζωή, ένα νέο mechanic για την εποχή του (το one shot kill) και για να το κάνει ακόμα πιο ρεαλιστικό αποφάσισε να πάρει ιδέες από το πώς ενεργούσε ο Αμερικανικός στρατός σε καταστάσεις ομηρίας. Για να μην έχουν νομικά προβλήματα, δημιούργησαν την δική τους fictional ομάδα από International operatives, με το όνομα του project να είναι το Black Ops. Βλέποντας το project ο Clancy πρότεινε να αλλάξουν το όνομα και μαζί με τον Ceo της Red Storm Entertainment, Doug Littlejohn, αποφάσισαν το όνομα της ομάδας να είναι το Rainbow Six, οπού το Rainbow πάρθηκε από το Rainbow Nation της Νότιας Αφρικής του 1994 και το νούμερο Six η αριθμητική κατάταξη για έναν U.S Naval Captain.
Η εξαγορά από την Ubisoft
Αρκετά παιχνίδια μετά και με την φήμη που αποκτούσε σταδιακά η Red Storm Entertainment και η σειρά Tom Clancy’s Rainbow Six, άρχισε να τραβάει πολλά βλέμματα πάνω της. Φυσικά ένας από τους υποψήφιους μνηστήρες ήταν και η γαλλική εταιρία, Ubisoft, όπου ενδιαφερόταν να αγοράσει την Red Storm Entertainment και να συνεχίσει να βγάζει παιχνίδια κάτω από το όνομα του Tom Clancy. Η ικανοποιητική οικονομική προσφορά της, σε συνδυασμό και με την έλλειψη της χρηματοδότησης, έκανε την Red Storm να πει το μεγάλο “ναι”. Μια απόφαση που δεν ήρθε ελαφρά την καρδία, αλλά τελικά αποδείχτηκε έως ένα μεγάλο βήμα για το μέλλον της εταιρίας άλλα και για το μέλλον του franchise του Tom Clancy’s.
Το πέρασμα στην νέα εποχή
Με ένα Fast Forward στο μέλλον και αρκετά παιχνίδια μετά, με πολλά ups and downs, όπως λένε και οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, στα παιχνίδια της σειράς και μια μεγάλη παύση, κάτι το οποίο ήταν ασυνήθιστο για την σειρά, ειδικότερα μετά από την μεγάλη επιτυχία των Rainbow Six: Vegas και Rainbow Six: Vegas 2, και με τις κονσόλες να λαμβάνουν νέα IP’s συνεχόμενα και FPS παιχνίδια που ήταν πιο απλά, τα Tom Clancy άρχισαν πλέον να θεωρούνται ξεπερασμένα. Θέλοντας λοιπόν να ξαναμπεί στην αγορά η σειρά Tom Clancy’s, η Ubisoft έψαχνε τρόπους να ξαναφέρει την narrative επιτυχία των Rainbow Six: Vegas και Rainbow Six: Vegas 2 σε ένα νέο παιχνίδι, με ανανεωμένα γραφικά. Έτσι λοιπόν παρατάει την Unreal Engine και χρησιμοποιεί την δική τους μηχανή γραφικών με το όνομα anvil που θα τους έδινε περισσότερες δυνατότητες.
Η ακύρωση του Rainbow Six: Patriots
Το 2011 η Ubisoft ανακοίνωσε τον τίτλο που, έλπιζαν, ότι θα ξαναζωντάνευε την σειρά με το όνομα Rainbow Six: Patriots το οποίο θα κυκλοφορούσε για κονσόλες το 2013. Λίγους μήνες μετά από την ανακοίνωση του παιχνιδιού όμως, άρχισαν να εμφανίζονται πολλά προβλήματα που αφορούσαν την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Ο creative director, David Sears, όπως και πολλοί senior level developers έφυγαν από το project και άτομα από την Red Storm και την Ubisoft Toronto άρχισαν να μετατίθενται σε άλλα project, κάτι το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα οι ημερομηνίες κυκλοφορίας του παιχνιδιού να αλλάζουν συνεχώς. Οι φήμες για την ακύρωση του τίτλου δεν άργησαν να εμφανιστούν, όμως ακόμα και μετά από αρκετούς μήνες που τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά, η Ubisoft εξακολουθούσε να δηλώνει πως το παιχνίδι βρισκόταν σε διαδικασία παραγωγής. Βέβαια πίσω από τις κλειστές πόρτες υπήρχαν πολλά προβλήματα και όλα έδειχναν πως το παιχνίδι δεν θα κυκλοφορήσει ποτέ, έτσι λοιπόν έπρεπε να παρθεί μια απόφαση, αν θα συνεχίσουν με ένα project που και τους έχει κουράσει πολύ και τους έτρωγε πόρους, ή αν θα το άφηναν και θα πήγαιναν για κάτι νέο. Απλή η απόφαση.
Για την οποία όμως θα μιλήσουμε σε επόμενο κείμενο στο μέλλον. Αν και πάνω κάτω, οι περισσότεροι από εσάς γνωρίζουν τι ακριβώς ακολούθησε. Ένα παιχνίδι το οποίο απογείωσε το franchise, αλλά και ένα που το έφερε με δύναμη πάλι στο έδαφος.